Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[2.0 IDE] nierówna praca na wolnych obrotach

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ghost




Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pon 21:37, 26 Cze 2006    Temat postu: [2.0 IDE] nierówna praca na wolnych obrotach

witam, mam taki mały problem, silnik na wolnych obrotach nierówno pracuje tzn. wskazówka obrotomierza lekko drga tak jakby obroty spadały, a samochód stale próbuje je podciągać do normalnego poziomu (jest to kwestia 30 - 50 obr/min, takie opadanie i powrót) obiawia się to niewielkim, ale wyczówalnym i denerwującym trzesieniem samochodu, zdarza się, że obroty spadają do 500 obr/min i wracają znowu do swojego "pulsowania", dzieje się to tylko jak samochód pracuje na biegu jałowym, podczas jazdy jest ok albo te szarpania są wtedy niewyczówalne.

W serwisie już ponad 2 miesiące cudują, główkują i nie mogą tego zrobić, stale podłączają ją do komputera i coś tam regulują, ponoć wymienili czujnik ciśnienia, ale jakoś nic to nie dało...
Dodam, że auto stało jakieś 4-5 miesięcy, czy przyczyną może być filtr paliwa lub świece, może coś tam zaśniedziało podczas postoju.
acha sprawa dotyczy Laguny II z silnikiem 2.0 IDE przebieg 95.000km


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szef




Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 21:54, 26 Cze 2006    Temat postu:

Hmm Ja bym obstawial silniczek krokowy jesli wystepuje w twoim silniku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kornholio
Klubowicz



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa okolice

PostWysłany: Pon 21:56, 26 Cze 2006    Temat postu:

a moze regulator biegu jalowego czyli silniczek krokowy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kornholio
Klubowicz



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa okolice

PostWysłany: Pon 21:57, 26 Cze 2006    Temat postu:

heh, chyba za dlugo pisze odpowiedzi bo wchodze jest pusto klikne wyslij i okazuje sie ze juz ktos odpisal Smile lol

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 22:09, 26 Cze 2006    Temat postu:

Zacznij od najprostrzych rzeczy czyli swiece, kable wysokiego napiecia - jesli nic nie da to czyszczenie silniczka krokowego (regulatora biegu jalowego Cool ).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chris158
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 22:09, 26 Cze 2006    Temat postu:

A ja zmieniłbym serwis - na poważnie. Przez 2 miesiące to można wszystko sprawdzić. Poziom wiedzy większości mechaników pozostawia wiele do życzenia, komputer to nie dobra wróżka, która wszystko podpowie - trzeba jeszcze odrobinę pomyśleć Laughing
Do sprawdzenia silniczek krokowy, świece, przewody oraz szczelność układu dolotowego, to na początek.

PS. ja chyba też za długo piszę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ghost




Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Wto 0:21, 27 Cze 2006    Temat postu:

właśnie w tym problem, też myślałem, że to silniczek krokowy ale ten silnik jest zasilany bezpośrednio (bezpośredni wtrysk) i nie występuje silnik krokowy tylko jakieś zawory sterowane elektronicznie. Spróbuje wymienić świece i filtr paliwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szef




Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 8:04, 27 Cze 2006    Temat postu:

Ghost tak mi sie zdawalo ze w tym IDE to bedzie jakis inny wynalazek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FRELUB




Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stegny

PostWysłany: Wto 11:12, 27 Cze 2006    Temat postu: Re: [2.0 IDE] nierówna praca na wolnych obrotach

Ghost napisał:
witam, mam taki mały problem, silnik na wolnych obrotach nierówno pracuje tzn. wskazówka obrotomierza lekko drga tak jakby obroty spadały, a samochód stale próbuje je podciągać do normalnego poziomu (jest to kwestia 30 - 50 obr/min, takie opadanie i powrót) obiawia się to niewielkim, ale wyczówalnym i denerwującym trzesieniem samochodu, zdarza się, że obroty spadają do 500 obr/min i wracają znowu do swojego "pulsowania", dzieje się to tylko jak samochód pracuje na biegu jałowym, podczas jazdy jest ok albo te szarpania są wtedy niewyczówalne.

W serwisie już ponad 2 miesiące cudują, główkują i nie mogą tego zrobić, stale podłączają ją do komputera i coś tam regulują, ponoć wymienili czujnik ciśnienia, ale jakoś nic to nie dało...
Dodam, że auto stało jakieś 4-5 miesięcy, czy przyczyną może być filtr paliwa lub świece, może coś tam zaśniedziało podczas postoju.
acha sprawa dotyczy Laguny II z silnikiem 2.0 IDE przebieg 95.000km


Po pierwsze mówisz IDE i wszystko jasne-same zmartwienia.
Piszesz że 2 miesiące jeździsz do serwisu (rozumiem że do autoryzowanego) ale musisz wiedzieć że ten silnik jest chyba najtrudniejszy do zdiagnozowania.
Piszesz ze wymienili Ci czujnik ciśnienia a tak wogóle to zaczyna się od wymiany regulatora paliwa na rampie wtryskowej.

Cytat:
Hmm Ja bym obstawial silniczek krokowy jesli wystepuje w twoim silniku



Cytat:
a moze regulator biegu jalowego czyli silniczek krokowy


Cytat:
Zacznij od najprostrzych rzeczy czyli swiece, kable wysokiego napiecia - jesli nic nie da to czyszczenie silniczka krokowego (regulatora biegu jalowego ).


to jest silnik IDE !

Cytat:
Ghost tak mi sie zdawalo ze w tym IDE to bedzie jakis inny wynalazek


IDE to technicznie najbardziej zawansowany silnik Renault -niestety niedopracowany stąd wycofany z produkcji.

Cytat:
właśnie w tym problem, też myślałem, że to silniczek krokowy ale ten silnik jest zasilany bezpośrednio (bezpośredni wtrysk) i nie występuje silnik krokowy tylko jakieś zawory sterowane elektronicznie. Spróbuje wymienić świece i filtr paliwa.



Jeżeli świece to radzę kupić w ASO 35PLN/szt a filtr paliwa jeżeli Cię stać to wydatek 975PLN.
Ale możesz jeszcze podjechać również do ASO po specjalny dodatek do paliwa zalecany do IDE który czyści układ wtryskowy (pisałeś że samochód stał kilka miesięcy).
Dowiedz się odnośnie tej części którą Ci wymienili czy aby na pewno był to czujnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ghost




Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Śro 17:46, 28 Cze 2006    Temat postu:

FRELUB napisał:
Cytat:
Dowiedz się odnośnie tej części którą Ci wymienili czy aby na pewno był to czujnik.

Dzisiaj znowu postawiłem auto w serwisie i pytałem co właściwie za czujnik wymienili, więc to był czujnik ciśnienia na rampie wtryskowej (komp serwisowy pokazywał błąd tego czujnika) i wymienili też świece.
Po dzisiejszej wizycie, nie wiem dokładnie co zrobili, ale coś tam było czyszczone, auto chodzi zdecydowanie lepiej jednak nie tak jak powinno. Mechanior powiedział żeby ją troche przegonić na wyższych obrotach i za dwa dni przyjechać znowu to wyczyszczą jeszcze raz i wyregulują obroty.

Cytat:
Ale możesz jeszcze podjechać również do ASO po specjalny dodatek do paliwa zalecany do IDE który czyści układ wtryskowy (pisałeś że samochód stał kilka miesięcy).
ano mają coś takiego, ale powiedzieli żeby lepiej nie lać ponoć były kłopoty z wtryskami aut do których to zalano.

Cytat:
a filtr paliwa jeżeli Cię stać to wydatek 975PLN.
o k....a, to na razie filterek sobie odpuszcze, chociaż niedługo i tak będe musiał go wymienić (przy 120.000km) Sad

Cytat:
Piszesz że 2 miesiące jeździsz do serwisu (rozumiem że do autoryzowanego) ale musisz wiedzieć że ten silnik jest chyba najtrudniejszy do zdiagnozowania.
też tak mówią, że cięzko zdiagnozować problem i najczęściej się to odbywa za pomocą prób i błędów i to nie tylko w silnikach IDE.

Co do serwisu to są raczej w porządku, znamy się już troche od 10lat serwisuje u nich moją pierwszą Lagune i jestem raczej zadowolony, zawsze starają się jakoś pomóc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adama35
Klubowicz



Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Śro 23:38, 28 Cze 2006    Temat postu:

A co to za filter że taki drogi to nie jest n.p. PURFLUX EP 144

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin