Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Licznik elektroniczny czy będzie pasował??
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 21:32, 25 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
Bedziesz miał tylko musisz podł±czyć jak±¶ wtyczkę z ECU.Powiem Ci Marco ze sam sie kiedys temu dziwiłem ale to jest mozliwe
z tego co ja sie dowiadywalem to przy zmianie zwyklych zegarow w lagunie ph1 czyli analogowych na cyfrowe z komputerem nic nie trzeba przerabiac, lutowac itp. Wystarczy tylko przelozyc zegary wpiac kostki (pin od pokazywania spalania jest doprowadzony) i powinno dzialac - trzeba tez dokupic (jesli ktos nie ma przycisk do zmiany danych wyswietlanych na komp. i kostke do przejscia z linki na elektronike - czyli ten impulsator przy lince) - Tyle z teorii jak jest w praktyce zobacze u siebie jak zkompletuje graty i popodlaczam.
PS: lutowaie i zmiana pinow potrzebna przy przejsciu na zegary z ph2.

Cytat:
Ja mam takie pytanie, bo bardzo mnie to dziwi. Mianowicie, jeżeli jest Laguna (np. I phI) i ma ona analogowy licznik (bez komputera itp.) i je¶li zmienie na taki co pokazał raf19, to czy bede miał komputer pokładowy ??
w teorii tak w praktyce jeszcze nie wiem.



Cytat:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=100404679
Ten licznik jeste całkiem fajny i niedrogi i ma fajny patent z oddzielnym licznikiem przebiegu
chlopaki jak ktos ma na niego ochote to niech sie namysla bo obserwuje ta aukcje (nie od dzis Wink ) - podoba mi sie ten zegar bo jest inny (inaczej wykonany - popatrzcie zobaczycie roznice - SAGEM - JEGGER).


PS: do tych kolegow ktorzy robili taka podmianke - rozwiejcie watpliwosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
funds
Boss Regionalny
woj. Łódzkie



Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 22:05, 25 Kwi 2006    Temat postu:

dzieki chłopaki za odpowiedzi i poczekam na rodzyna jak założy u siebie i jak bys mógł to napisałbyś rodzyn czy ciezko sie to instaluje.
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bialy009




Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Wto 22:29, 25 Kwi 2006    Temat postu:

Rodzyn mam takie pytanie na przyszłość: jak podłączyć ten przycisk do zmiany wyświetlanych informacji w komputerze ? przycisk mam już w panewce do zmiany ustawień wycieraczek i domyslam się, że to właśnie ten, ale czy on ma od razu wyprowadzone jakieś kable aby podłączyć je do tej zielonej kostki ?
Z tego co wyczytałem na stronie podawanej wcześniej to tylko to jest potrzebne do zielonej kostki, bo francuska gadaczka mnie nie interesuje Smile
Dobrze rozumuje ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vortex5




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 8:29, 26 Kwi 2006    Temat postu:

a czy wie ktos, ktora wtyczke trzeba podlaczyc do ECU i jak to zrobic?
porzadny opis przekladania zegarow Lagi jest na [link widoczny dla zalogowanych] ale opisu dotyczacego ECU brak... a po co komu zegar cyfrowy jesli polowy rzeczy nie wyswietla? ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bizon
Boss Regionalny
woj. Kuj.-Pomorskie



Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 12:32, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Asusx z Bydgoszczy ma zamontowane zegary z kompem ( phase 2 ) w Lagunce phase 1 ( teraz jakiś Helmut zza naszej zachodniej granicy mu gada w samochodzie SmileSmile ) - pogadajcie z nim to wam wszystko wyjaśni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Śro 22:16, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
dzieki chłopaki za odpowiedzi i poczekam na rodzyna jak założy u siebie i jak bys mógł to napisałbyś rodzyn czy ciezko sie to instaluje.
pozdro
jak poskladam i zamontuje to dam znac.

Cytat:
Rodzyn mam takie pytanie na przyszłość: jak podłączyć ten przycisk do zmiany wyświetlanych informacji w komputerze ? przycisk mam już w panewce do zmiany ustawień wycieraczek i domyslam się, że to właśnie ten, ale czy on ma od razu wyprowadzone jakieś kable aby podłączyć je do tej zielonej kostki ?
Z tego co wyczytałem na stronie podawanej wcześniej to tylko to jest potrzebne do zielonej kostki, bo francuska gadaczka mnie nie interesuje
Dobrze rozumuje ?
masz przycisk masz i kable poprowadzone - ale gdzie one ida to nie wiem a wiem tylko ze od przycisku do zegarow trzeba przeprowadzic dwa kabelki (lub dorobic sobie przycisk tak jak opisal to wlasciciel strony o tych zegarach). Ja nie bede kupowal dzwigni z tym przyciskiem tylko zamontuje dorobiony przycisk gdzies indziej.



Cytat:
a czy wie ktos, ktora wtyczke trzeba podlaczyc do ECU i jak to zrobic?
porzadny opis przekladania zegarow Lagi jest na [link widoczny dla zalogowanych] ale opisu dotyczacego ECU brak... a po co komu zegar cyfrowy jesli polowy rzeczy nie wyswietla?
jeszcze nie wiem ale na "chlopski" rozum i patrzac na schemat na tej stronie co podales to sygnal o spalaniu jest juz podpiety w niebieskiej kostce pod pin 15 i zeby wszystko dzialalo wystarczy podpiac kostki - tyle teorii ale praktyka Confused - porobimy zobaczymy.

Drazac ten temat dalej mnie tylko interesuje, bo nie moge nigdzie znalesc gdzie podlaczyc sygnal z impulsatora pod zegar (w instrukcji podane jest ze sygnal predkosci idzie pinem 14 w niebieskiej kostce ale jak sie wpiac - lutowac czy jest jakas dodatkowa kostka). Bylem dzis u elektromechanika samochodowego z takim moim "pataentem": mam zegary zwykle (bez komp.) czyli analogowe i zapytalem go czy jest taka mozliwosc: stare zegary zostaja na swoim miejscu ale wyciagam caly modul z zegarow elektronicznych i podlaczam tez (czyli wlutowuje - kopiuje polaczenia kostek, linkie predkosciomierza z impulsatorem podlaczam pod swoj oryginalny zegar a sygnal z impulsatora pod drugi zegar z komputerem. Tak zamotalem ze moze nie wiecie o co mi chodzi wiec wyjasniam prosciej. Moj zegar na swoim miejscu a bebechy z drugiego czyli tego z komputerem ukryte gdzies pod deska a wyprowadzony i zamontowany wyswietlacz danych z komputera - cos jakby oddzielny komputer - zegary na swoim miejscu a info z kompa gdzie indziej. Zapytalem go czy mozna te wyswietlane dane przelaczyc na inny wyswietlacz np. opla omegi (bo taki mam) i powiedzial ze jest to technicznie mozliwe ale on niestety nie podejmnie sie tego Confused - jak myslicie dam rade Confused - czy cos sie spie****i. Boje sie tylko jak na wpiecie drugiego zestawu wskaznikow zareaguje elektronika - czyli kostki od licznika. I czy montowac ten wyswietlacz z omegi czy tylko przedluzyc kabelki od zegara z komputerem i wyswietlacz wmontowac gdzies w deske Question . Sam nie wiem czy kombinowac czy nie - fajnie by to wygladalo ale jak sie cos popali. Jak sadzicie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chris158
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 23:20, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Rodzyn nie kombinuj z wyświetlaczem z opla, bo nic z tego nie wyjdzie.
Licznik jest zintegrowany z kompem, to jest jedna płytka. Opisy złącz licznika są na: [link widoczny dla zalogowanych]
strona 85. Złącze niebieskie styk nr 14 to informacja o prędkości, a styk 15 to info o ilości paliwa.
Oprócz tego jest tam też procesor sygnałowy od gadaczki. Tak więc po podłączeniu przycisków sterujących i głośnika można usłyszeć między innymi wredny komunikat o małym poziomie paliwa Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Śro 23:28, 26 Kwi 2006    Temat postu:

chris158 napisał:
Rodzyn nie kombinuj z wyświetlaczem z opla, bo nic z tego nie wyjdzie.
Licznik jest zintegrowany z kompem, to jest jedna płytka. Opisy złącz licznika są na: [link widoczny dla zalogowanych]
strona 85. Złącze niebieskie styk nr 14 to informacja o prędkości, a styk 15 to info o ilości paliwa.
Oprócz tego jest tam też procesor sygnałowy od gadaczki. Tak więc po podłączeniu przycisków sterujących i głośnika można usłyszeć między innymi wredny komunikat o małym poziomie paliwa Wink .


Nie chce gadaczki a chce oddzielny wyswietlacz komputera - elektromechanik powiedzial ze jest to technicznie do zrobienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chris158
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 23:40, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Myślę, że raczej niemożliwe (albo bardzo kłopotliwe). Tak czy inaczej trzeba zastosować oryginalny wyświetlacz. Uwierz mi wiem co piszę (zajmuje się m.in. naprawą elektroniki samochodowej, liczników oczywiście też). Elektromechanik a elektronik to dwa różne zawody.
No chyba, że ktoś jest Chuckiem Norrisem Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 0:02, 27 Kwi 2006    Temat postu:

chris158 napisał:
Myślę, że raczej niemożliwe (albo bardzo kłopotliwe). Tak czy inaczej trzeba zastosować oryginalny wyświetlacz. Uwierz mi wiem co piszę (zajmuje się m.in. naprawą elektroniki samochodowej, liczników oczywiście też). Elektromechanik a elektronik to dwa różne zawody.
No chyba, że ktoś jest Chuckiem Norrisem Laughing


No Norrisem to on nie jest bo noris wstawil by wyswietlanie danych na ekran kinowy Wink .

Napisalem elektromechanik ale on zajmuje sie tylko elektryka samochodowa: alarmy, cofanie licznikow (elektronicznych), car audio, diagnostyka pojazdowa (podlaczenia pod komputer) czyli wszedzie tam gdzie kabelki i prad to on lubi grzebac.

On powiedzial ze jest to mozliwe ale on nie zrobi tego (dlaczego nie powiedzial).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 14:02, 29 Kwi 2006    Temat postu:

Sorki ze dwa posty moje pod soba ale ide dalej z tematem.

Wiec tak - mylilem sie ze trzeba tylko podpiac kostki pod zegary i wszystko bedzie dzialac. Nietety (lub stety jak ktos lubi grzebac tak jak ja Wink ) trzeba podpiac sie do ECU (pin 13 lub 26 bo rozne zrodla podaja inaczej lub tez tlumacza ze w takich samych silnikach jest inaczej to powyprowadzane Confused ) czyli komputera i pozniej drugi raz pod kostke w tej czarnej obudowie kolo akumulatora. Co i jakj dokladnie jeszcze posprawdzam bo narazie jestem na etapie teorii. Nie jest to trudne tak jak sie (chyba) wydaje i z tego co patrzylem dzis to podlaczenie tego wszystkiego nie powinno zajac wiecej niz 1 godz - no ale narazie tylko ogladalem a jak bedzie w praktyce sie zobaczy.

PS: prosba o kontakt kolegi Asusx - czytalem rozne Twoje posty i wiem ze udalo Ci sie to popodlaczac. Najbardziej chodzi mi jak podlaczyc sie z impulsatorem pod wskazania licznika - bo nikt konkretnej odpowiedzi mi nie moze dac ( domyslam sie ze trzeba bedzie kostke od impulsatora odciac i wpiac sie w pin w niebieskiej kostce - ustalenie ktory to to kwestia paru minut tylko chodzi mi o to czy sie nie myle bo mu\oze wystarczy wpiac sie ta kostka w inna - jakas przejsciowka jeszcze Question )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin