Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tylna poduszka silnika

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raul333




Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnyslask

PostWysłany: Sob 9:44, 18 Lut 2006    Temat postu: tylna poduszka silnika

witam.czy ciezko jest w lagunie wymienic tylna poduszke silnika?trzeba z tym jechac do mechanika czy mozna samemu bez problemow?i jaka jest sruba zeby sposcic olej i wymienic?z gory dzieki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 13:00, 18 Lut 2006    Temat postu:

Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale chodzi ci chyba o ta dolna poduszke pod silnikiem. Napewno bedziesz musial podwiesic lub podepszec silnik i odkrecic najpierw od silnika pozniej od podlogi. Chyba da sie to tak zrobic dokladnie nie wiem ale pamietam jak wyjmowalem silnik to jest to do zrobienia i nie powinienes miec wiekszych problemow.

Olej wymienic Question ale w czym Question silnik czy skrzynia biegow Question .
W silniku: sruba jest na klucz a'la ampulak (czterokat) w misce olejowej w najnizszym punkcie silnika. Odkrecasz korek wlewu oleju wchodzisz do kanalu odkrecasz srube spustowa podstawiasz wiadro (6 litrowe) i olej wyplywa. Pozniej odkrecasz filtr oleju. Jak olej scieknie to wkrecasz korek spustowy w nowy filtr wlewasz olej i przykrecasz filtr. Wlewasz olej, sprawdzasz stan i koniec.

W skrzyni biegow (typ jb3) wykrecasz plastikowy korek (a'la motylek) jest on jak patrzysz od przodu samochodu mniej wiecej w polowie skrzyni i wykrecasz korek spustowy w najnizszym punkcie skrzyni a jest on z boku pod laczeniem elementow skrzyni (metalowa sruba). Olej scieknie to wkrecasz korek spustowy dokrecasz go i wlewasz olej do skrzyni ale potrzebna jest specjalna "strzykawka" do wlewania. Oleju lejesz az wyplynie (nie ma zadnej innej mozliwosci sprawdzenia stanu) czyli na full.

Ps. na przyszlosc jak pytacie o porade czy inna rzecz to oreslajcie pytanie dokladnie. Np. jaki silnik macie (benz. np.1.8 8V mono wtrysk) o jaka srube spustowa chodzi np. oleju silnika czy skrzyni biegow itp. Zaoszczedzi to duzo niepotrzebnego pisania.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raul333




Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnyslask

PostWysłany: Sob 14:59, 18 Lut 2006    Temat postu:

samochod to laguna 1,8 rok 98 o 8 zaworach.
czyli do sruby czworokatnej niezbedny jest specjalny klucz(czworokat jest jakby w srubie?)?najpierw spuszczam olej a nastepnie wkrecam nowy filtr i leje olej czy najpierw leje a pozniej wkrecam nowy filtr?
poduszka tylna silnika to inaczej locznik lub osemka.widac ja od spodu i chyba nie trzeba podwieszac.pytanie tylko czy tez sa tam jakies dziwne sruby i latwy dostep?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raul333




Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnyslask

PostWysłany: Sob 15:12, 18 Lut 2006    Temat postu:

i chodzi o wymiane oleju w silniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 15:36, 18 Lut 2006    Temat postu:

CYT: "czyli do sruby czworokatnej niezbedny jest specjalny klucz(czworokat jest jakby w srubie?)?"

To nie jest sruba tylko okragly korek w srodku ma dziure w ksztalcie kwadratu dlatego napisalem a'la klucz ampulowy. Najlepiej wjedz na kanal zobacz ten korek i sobie przygotuj taki klucz. Ja dorabialem z pretu zbrojeniowego oszlifowujac go w ksztalt kwadratu (dopasowywalem). I jeszcze raz: najpierw spuszczasz olej i wykrecasz stary filtr. Potem wkrecasz korek spustowy (aby nie wyciekl olej ktory wlejesz w filtr) i zalewasz nowy filtr nowym olejem (przesmaruj nowym olejem gumowa uszczelke ktora jest na filtrze oleju) i dopiero teraz wlewasz nowy olej do silnika. Jak nie wkrecisz nowego filtra oleju i zaczniesz nalewac nowy olej to bedzie ci wylatywal na ziemie (wlasnie przez ta dziure po filtrze oleju).

Co do tej poduszki to raczej zabezpiecz silnik (bo nie jestem pewien czy poduszka ta nie trzyma tez silnika) podpierajac go od spodu. Zadaniem tej poduchy jest tlumienie ruchow wzdluznych silnika ale moze sie tez nieznacznie opuscic jak ja wykrecisz i po zalozeniu nowej mozesz miec problem z przykreceniem. Klucze standardowe nie pamietam dokladnie jakie ale jak wykrecalem silnik to mialem zestaw od 13 do 27 i nic wiecej nie powinno byc potrzebne.

Arrow Ps. jak zmieniasz olej to i w tym samym czasie zmieniaj tez filtr powietrza i swiece zaplonowe tak jest najlepiej dla silnika bo ma wtedy na raz wszystko swieze.

Jeszcze raz NAJPIERW WKRECASZ (korek spustowy oleju i filtr) A POZNIEJ LEJESZ NOWY OLEJ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raul333




Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnyslask

PostWysłany: Sob 15:52, 18 Lut 2006    Temat postu:

ok.dzieki za info

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raul333




Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnyslask

PostWysłany: Sob 17:21, 18 Lut 2006    Temat postu:

mam jeszcze jedno pytanko.i filtr paliwa w tym samym modelu.latwo wymienic i gdzie sie znajduje?jak do niego dotrzec?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 17:45, 18 Lut 2006    Temat postu:

Do filtra paliwa dostep jest bardzo dobry ale z kanalu. Jest pod samochodem tu gdzie zbiornik paliwa (przymocowany do zbiornika jak bedziesz pod samochodem to napewno zobaczysz) taka metalowa stozkowa puszka metalowa. Przewody paliwowe przypiete do filtra sa na takie plastikowe zapinki musisz je odgiac (zreszta zobaczysz to bedziesz wiedzial). Zdejmujac przewody paliwowe uwazaj bo moze strzelic bezyna (jest pod cisnieniem).
A i sa dwa typy filtrow (dwie wielkosci) najlepiej sprawdz oznaczenie na filtrze i kup taki sam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek.
Klubowicz



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła

PostWysłany: Sob 18:40, 18 Lut 2006    Temat postu:

raul333 napisał:
samochod to laguna 1,8 rok 98 o 8 zaworach.
czyli do sruby czworokatnej niezbedny jest specjalny klucz(czworokat jest jakby w srubie?)?najpierw spuszczam olej a nastepnie wkrecam nowy filtr i leje olej czy najpierw leje a pozniej wkrecam nowy filtr?
poduszka tylna silnika to inaczej locznik lub osemka.widac ja od spodu i chyba nie trzeba podwieszac.pytanie tylko czy tez sa tam jakies dziwne sruby i latwy dostep?

Ja do odkręcenia korka spustowego w silniku używam starej klamki od drzwi pokojowych. Ma ona czworokątny bolec który idealnie pasuje do korka. Nie trzeba niczego dorabiać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 18:53, 18 Lut 2006    Temat postu:

Very Happy Potrzeba matka wynalazkow. Przerabialem to u siebie niestety pekla klamka (byla aluminiowa) i nie odkrecilem. Mozesz sprobowac ale raczej potrzeba czegos mocniejszego.
W moim przypadku klamka nie wytrzymala bo staram sie korek spustowy dokrecac raczej mocno bo czytalem ze lubia sie odkrecac (wibracje silnika i inne niespodzianki typu uderzenia kamieni moga go poluzowac) a chyba nie musze nikomu pisac czym to grozi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raul333




Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnyslask

PostWysłany: Sob 19:39, 18 Lut 2006    Temat postu:

to moze byc lipa bo filtr paliwa to ja juz kupilem.podobno ma pasowac.ale ze stazkem to ma malo wspolnego.raczej zwykla puszka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 19:51, 18 Lut 2006    Temat postu:

O w morde nie stozek sam nie wiem dlaczego tak napisalem masz racje to puszka i w sumie z tego co sie teraz dowiedzialem to napewno bedzie pasowac. To ja mialem zmieniana obejme i filtr i dlatego nie pasowal u mnie. Sorka za wprowadzenie w blad.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin