Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gdzie podnieśc tył laguny?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 16:12, 18 Mar 2006    Temat postu:

Jeszcze jedno moje pytanie do kol. Frelub: czy nie chodzi czasem o zawieszenie gwintowane z regulacja wysokosci i sztywnosci Question .

W moim przypadku chodzi mi o ("dupowoz") wygode a nie usztywnienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FRELUB




Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stegny

PostWysłany: Sob 19:15, 18 Mar 2006    Temat postu:

Krisu napisał:
A dało to jakis efekt podniesienia zawieszenia? Question



Przecież jak bym tego nie stosował to bym się wogóle nie odzywał w tym temacie

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krisu




Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 0:28, 19 Mar 2006    Temat postu:

To że masz taki trik to jeszcze nie znaczy że działa.Czy ten wynalazek dał jakiś efekt podniesienia tyłu? Twisted Evil Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zielony44




Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom/Kraków

PostWysłany: Pon 13:46, 20 Mar 2006    Temat postu:

witam, moja Lagunka swoje juz przejechala, amortyzatory co jakies 100 tys. sa wymieniane, oczywiscie tyl mi siadl strasznie, szczegolnie jak jest zaladowana no i tak sie zastanawialem jak by zwiekszyc przeswit, pytanko do FRELUB: mazesz podac jakis namiar na te amortyzatory ze sprezynami, w jakiej sa cenie? dzieki, pozdawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FRELUB




Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stegny

PostWysłany: Wto 8:47, 21 Mar 2006    Temat postu:

rodzyn napisał:
Jeszcze jedno moje pytanie do kol. Frelub: czy nie chodzi czasem o zawieszenie gwintowane z regulacja wysokosci i sztywnosci Confused


Nie, taki amortyzator jest dosyć drogi.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FRELUB




Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stegny

PostWysłany: Wto 11:21, 21 Mar 2006    Temat postu:

Krisu napisał:
To że masz taki trik to jeszcze nie znaczy że działa.Czy ten wynalazek dał jakiś efekt podniesienia tyłu? Twisted Evil Laughing


to nie trik tylko tuning
nie mam tylko miałem
jeżeli temat jest o podniesieniu tyłu tzn. że piszę o skutkach mojego zastosowania a nie o przypuszczeniach

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 12:48, 21 Mar 2006    Temat postu:

Jeszcze raz ja bo jakos nie moge tego pojac. Rozmawialem ze znajomym (fan tuningu) i powiedzial ze jest to jak najbardziej mozliwe z jednym ale - mowi ze wtedy zawieszenie zrobi sie ekstremalnie twarde bo amortyzacja nie dosc ze bedzie na seryjnej belce (jednak ona na 100% ustala wysokosc nie amortyzator) to dojdzie do tego ten komplet czyli amortyzator+sprezyna ktore maja swoja charakterystyke pracy i efekt to zawieszenie jak w gokarcie - to mi powiedzial po przeslaniu informacji ktore napisales (czytal caly post).

Powiedzial tez ze mozna by bylo wstawic taki amortyzator ze sprezyna ktory ma pelna regulacje czyli: regulacje wysokosci zawieszenia i sile tlumienia (amortyzacji) ale takie zawieszenie jest absurdalnie drogie (przytoczyl przyklad ze takie zawieszenia sa tylko do sportu (wyscigi samochodow turystycznych) a ceny zaczynaja sie od 4500€ Shocked Exclamation ) ale wtedu rezygnuje sie calkowicie z tylnej belki - i takie zawieszenia (nie jest do konca pewny) mialy Laguny gdy startowaly w wyscigach samochodow turystycznych.

Zgadzam sie z kolega Frelub ze jest to mozliwe ale czy to sie oplaca. Tak czy inaczej napewno remont (wymiana silentblokow) i ewentualne podniesienie tylu wyniesie mniej niz kombinowanie "patentami". Jesli chodzi o tuning i usztywnienie auta jest to dobre rozwiazanie choc kosztowne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FRELUB




Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stegny

PostWysłany: Wto 14:17, 21 Mar 2006    Temat postu:

rodzyn napisał:
Jeszcze raz ja bo jakos nie moge tego pojac. Rozmawialem ze znajomym (fan tuningu) i powiedzial ze jest to jak najbardziej mozliwe z jednym ale - mowi ze wtedy zawieszenie zrobi sie ekstremalnie twarde

-to akurat zależy od charakterystyki amortyzatora i sprężyny

bo amortyzacja nie dosc ze bedzie na seryjnej belce (jednak ona na 100% ustala wysokosc nie amortyzator)

a jak amortyzator ze sprężyną będzie rozpychał belkę od nadwozia to też belka ustala wysokość?

to dojdzie do tego ten komplet czyli amortyzator+sprezyna ktore maja swoja charakterystyke pracy i efekt to zawieszenie jak w gokarcie


o taką charakterystykę właśnie mi chodziło (pamiętasz dupowóz)

- to mi powiedzial po przeslaniu informacji ktore napisales (czytal caly post).

Powiedzial tez ze mozna by bylo wstawic taki amortyzator ze sprezyna ktory ma pelna regulacje czyli: regulacje wysokosci zawieszenia i sile tlumienia (amortyzacji) ale takie zawieszenie jest absurdalnie drogie (przytoczyl przyklad ze takie zawieszenia sa tylko do sportu (wyscigi samochodow turystycznych) a ceny zaczynaja sie od 4500€ Shocked Exclamation ) ale wtedu rezygnuje sie calkowicie z tylnej belki - i takie zawieszenia (nie jest do konca pewny) mialy Laguny gdy startowaly w wyscigach samochodow turystycznych.

Zgadzam sie z kolega Frelub ze jest to mozliwe ale czy to sie oplaca. Tak czy inaczej napewno remont (wymiana silentblokow) i ewentualne podniesienie tylu wyniesie mniej niz kombinowanie "patentami".

koszt amortyzatorów to 272pln za kpl. czyli tyle ile kosztują silentblocki

Jesli chodzi o tuning i usztywnienie auta jest to dobre rozwiazanie choc kosztowne.




pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 15:02, 21 Mar 2006    Temat postu:

No to jeszcze raz.
Cytat:
Jeszcze raz ja bo jakos nie moge tego pojac. Rozmawialem ze znajomym (fan tuningu) i powiedzial ze jest to jak najbardziej mozliwe z jednym ale - mowi ze wtedy zawieszenie zrobi sie ekstremalnie twarde

-to akurat zależy od charakterystyki amortyzatora i sprężyny
- zgadzam sie w 100% tylko jak to dobrac, skad wziasc informacje czy taki i taki zestaw bedzie mial odpowiednia charakterystyke. Chyba ze trafiamy na "chybil trafil"

Cytat:
bo amortyzacja nie dosc ze bedzie na seryjnej belce (jednak ona na 100% ustala wysokosc nie amortyzator)

a jak amortyzator ze sprężyną będzie rozpychał belkę od nadwozia to też belka ustala wysokość?
- tu tez sie z Toba zgadzam. Masz racje ze wysokosc ustali wtedy zestaw czyli amortyzator ze sprezyna ale i belka co w efekcie da bardzo sprezysty tyl - i tu doslowna zgroza dla elementow nieresorowanych samochodu takich jak kola, lozyska (piasty) bo po wpadnieciu np. w dziure nie ma co odpuscic i kolo wali calym impetem - to nie jest rozwiazanie na polskie drogi.

Cytat:
koszt amortyzatorów to 272pln za kpl. czyli tyle ile kosztują silentblocki
- to czy nie lepiej zainwestowac w naprawe niz kombinowac bo w efekcie zrobienie takiego sztywnego zawieszenia da po pewnym czasie wiecej zlego niz dobrego.

Nie wiem jak inni ale moim zdaniem lepiej jest naprawic tylna belke i nic nie kabinowac - chyba ze ktos chce usztywnic samochod wtedy jak by nie bylo "patent" zda egzamin w 100%.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krisu




Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11:53, 08 Maj 2006    Temat postu:

Po pewnym okresie poszukiwań stwierdziłem, że przy okazji robienia amorków na przedzie zapytam się mechaników, co można zrobić z tyłem i za ile. I dało rade podnieść na ząbkach o jeden stopień. Co ważne Laguna nie sterczy jak Tarpan, czego się obawiałem. Impreza z tyłem kosztowała mnie 200 zł. Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
romas




Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:18, 20 Lip 2006    Temat postu:

Witam
Może późno (ostatni post z maja) ale chciałbym dodać swoje 5 groszy do tematu.
Mam Lagunę kombi z pompowanymi amortyzorami. Jak ją kupiłem to jedna poduszka na amortyzatorze była (i jest) dziurawa i w związku z tym tył bardzo mi siedział. Jak zamontowałem gaz i hak to już nie można było jeździć, bo z pasażerami zaczepiałem hakiem na najmniejszym dołku.
Na podstawie info z forum zdecydowałem się na przełożenie frezów. Swego czasu pracowałem jako mechanik, ale wówczas robić poloneza to było coś. Skorzystałem z podnośnika kolumnowego i we dwóch z kumplem przestawiliśmy drążki o 2 frezy. Teraz wiem że za dużo, ale może później trochę siądzie.
Auto 10 lat, drążki nie ruszane a poszło nad wyraz dobrze. Czas pracy 1,5 godziny (robiliśmy to pierwszy raz), koszt 20 zł za udostępnienie podnośnika.
Wymiana amortyzatorów nie podniesie nadwozia. Elementem utrzymującym wysokość budy względem belki są drążki skrętne (lub sprężyny i w innych, nielicznych autach resory). Amortyzatory służą tylko i wyłącznie do amortyzacji wachań nadwozia - aby nim nie bujało.
Pozdrawiam wszystkich


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
andre3




Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 12:46, 20 Lip 2006    Temat postu:

witam panowie. widzę że jestem drugą osobą po frelubie.to znaczy mam zamontowane amortyzatory tył ze spręrzynami i bardzo jestem zadowolony.auto prowadzi się wyśmienicie jest sztywniejsze i nie wynosi go tyłem na zakrętach oczywiście do kompletu z kołami 17/225/45 jest jak przyklejone do jezdni.
pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pią 21:42, 21 Lip 2006    Temat postu:

andre3 napisał:
witam panowie. widzę że jestem drugą osobą po frelubie.to znaczy mam zamontowane amortyzatory tył ze spręrzynami i bardzo jestem zadowolony.auto prowadzi się wyśmienicie jest sztywniejsze i nie wynosi go tyłem na zakrętach oczywiście do kompletu z kołami 17/225/45 jest jak przyklejone do jezdni.
pozdrawiam.


Jesli masz taka mozliwosc to pstryknij fotke tego zestawu.

PS: albo napisz jakiej firmy i jak to wyglada (chodzi mi o to czy jest jeden amortyzator z 2 sprezynami czy jakis zwykly dopasowany zestaw).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siwy




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów. Lubelskie

PostWysłany: Nie 7:29, 23 Lip 2006    Temat postu:

Ja też miałem niziutki tył, 2 osoby z tyłu i już było nie ciekawie a jeżeli były 2 osoby i przyczepka to już ledwo się jechało. Ja podniosłem tylną belkę u mechanika z ok niecałe 100 zł (dokładnie nie pamiętam ile). z tego co wyczytałem w tym temacie to wyszło mnie najtaniej a Lagunka śmiga ok. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aadasiek
Klubowicz



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Pon 11:52, 24 Lip 2006    Temat postu:

Witam może trochę późno ale niedawno mój kumpel założył sobie do lali takie amorki wraz ze sprążynami i jest naprawde sztywan i twarda a na dodatek jeździ na 17 i nic mu nie dobija nawet z czterema na pokładzie
a jeszcze jedno a jak jest z amorkami od kombiaka one się rużnią długością czy parametrami tłumienia?
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin