Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Azot w kołach, czy jest różnica ??
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siwy




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów. Lubelskie

PostWysłany: Śro 19:33, 31 Maj 2006    Temat postu: Azot w kołach, czy jest różnica ??

Witam, dopiero dziś obudziłem się ze snu zimowego i odkupiłem 2 letnie oponki i wymieniłem z zimowych. W warsztacie facet zaproponował mi żeby napompować koła azotem bo jest spora różnica i komfort jazdy, do tego mał karteczkę na ścianie z teorią o azocie i wymienione zalety. Z ciekawości zgodziłem się i jak narazie przejechałem ok 10 km i nie zauważyłem jakiejś różnicy. Ciekawe czy to jest po prostu chwyt reklamowy (bo jak wiadomo za takie pompowanie się płaci) czy po prostu za mało jeszcze przejechałem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dab_




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Śro 19:59, 31 Maj 2006    Temat postu:

roznica jest dla kierowcy nie zauwazalna, chyba ze w portfelu Smile
dodatkowo dochodza klopoty z dopompowywaniem kol-juz sobie nie zjedziesz w trasie na "CPN" i szybko nie sprawdzisz cisnienia - azot mozna dopelniac tylko azotem...
Na tej karteczce pewnie bylo pelno ZA, typu, mniej scieraja sie opony, mniejsze zuzycie paliwa....ale ja osobiscie traktuje to jako wodotrysk, ktory moze bardziej uprzykrzyc niz uprzyjemnic jazde autem.
pozdro
dab


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siwy




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów. Lubelskie

PostWysłany: Śro 20:24, 31 Maj 2006    Temat postu:

no dokładnie takie zalety były ale też facet powiedział że śmiało można dopompować zwykłym powietrzem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dab_




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Śro 20:32, 31 Maj 2006    Temat postu:

Siwy napisał:
no dokładnie takie zalety były ale też facet powiedział że śmiało można dopompować zwykłym powietrzem


..tylko co wtedy staje sie z tymi zaletami? taka mieszanka nie ma juz w pelni takich wlasciwosci jak odpornosc na rozprezanie dzieki ktoremu tak oszczedzamy bieznik..i znow trzeba jechac do warsztatu i tankowac azotem od nowa...
Przynajmniej nie jest to droga operacja wiec potestowac sobie mozna Cool
Rolling Eyes
Razz
a potem i tak sie bedzie pompowac powietrzem Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 21:32, 31 Maj 2006    Temat postu:

Ja całą zimę przejezdziłem na azotach i powiem że żadnej różnicy nie widziałem. A też mnie facet namówił że same plusy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siwy




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów. Lubelskie

PostWysłany: Śro 22:02, 31 Maj 2006    Temat postu:

No i nie wiadomo czy rzeczywiście mi facet azotem napompował Sad bo rurki miał wyprowadzone ze ściany a ja przecież tego nie sprawdzę teraz czy mam azot czy to samo co miałem wcześniej Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemo
Boss Regionalny
woj. Wielkopolskie



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 23:06, 31 Maj 2006    Temat postu:

Siwy -> pytałeś w wulteksie? Pisałem do nich mejla bo zobaczyłem w necie ich reklame, że mają maszynkę do odgrzybiania klimy ultradzwiękami. koszt serwisowania klimy to 100 PLN'ow a odgrzybianie też 100 PLN'ow (netto).
Jak myslicie, duzo czy nie?

Sorki, ze zmieniłem temat tą klimą. To tylko tak na chwilkę Wink

Ja nie pompuje azotem bo uwazam, ze to lipa. musiałbym jeżdzić w warunkach laboratoryjnych, zeby odczuć różnicę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siwy




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów. Lubelskie

PostWysłany: Czw 6:45, 01 Cze 2006    Temat postu:

heheheheh Przemo ja właśnie byłem w wulteksie Very Happy chyba z tą klimą to niezła cena. Facet mi proponował czyszczenie klimy, całość by kosztowała ok 150 zł, bo jeszcze mówił że i filtr wymienia, oni tam też napełniają klimy. Ogólnie uważam, że tam jest dobra firma ceny niezłe i miła obsługa Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemo
Boss Regionalny
woj. Wielkopolskie



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 8:11, 01 Cze 2006    Temat postu:

tak myslałem, że tam byłeś bo nie widzałem żeby ktos w Lubartowie jeszcze azotkiem pompował. No i tak mi się z tą klima przypomniało. Od jednego kolesia słyszałem, ze na nabicie klimy jeździ do lodówkarzy. Tylko trzeba zerknąć w Dial. jakie ma być ciśnienie - koszt 30 zł.

Dobra, juz nie będę. Koniec z klimą -> AZOT, AZOT, AZOT, AZOT Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robk141
Klubowicz



Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 8:39, 01 Cze 2006    Temat postu:

Z tego co mi wiadomo różnicę czuć dopiero w bolidach F1, na wyścigach dragsterów, tam najczęściej występuje zjawisko palenia gumy, przy czym wzrost temperatury w kołach, a co za tym idzie wzrost objętości i w ekstremalnych sytuacjach - wystrzał. Wg. mnie to główny powód pompowania kół AZOTEM. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MariuszGaw
Klubowicz



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Czw 9:29, 01 Cze 2006    Temat postu:

Każdy powinień wiedzieć to że koła napompowane mieszanką azotu i argonu dają komfort stałego ciśnienia w kołach przy zmianach temperatury zewnętrznej. Azot jako gaz obojętny nie zmienia swej objętości.
Kontrola co 6 miesięcy. Sprawdzone.

I jeszcze dla użytkowników Lagun 2 z czujnikami ciśnienia- czujniki te są wrażliwe na wilgotność powietrza jakim mogą zostać napompowane koła u jakiegoś marnego gumiarza. I pózniej płacz że są problemy!
U mnie gumiarz ma butle i podjeżdza do auta i ładuje gaz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dab_




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Czw 12:17, 01 Cze 2006    Temat postu:

Słowo "komfort" jest tu wyraznym naduzyciem Cool Very Happy Wink
pozdro
dab


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alonso




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:53, 01 Cze 2006    Temat postu:

MariuszGaw napisał:
Azot jako gaz obojętny nie zmienia swej objętości.
Azot nie jest gazem szlachetnym, a nawet gdyby był to prawo Gay-Lussaca też go obowiązuje.

MariuszGaw napisał:

I jeszcze dla użytkowników Lagun 2 z czujnikami ciśnienia- czujniki te są wrażliwe na wilgotność powietrza jakim mogą zostać napompowane koła u jakiegoś marnego gumiarza. I pózniej płacz że są problemy!

Jak najbardziej racja! Podejrzewam że problem z czujnikami bardziej pochodzi od zawartości w oponie wody, a nie azotu. Bo róznica pomiędzy 100 % (gdy pompujemy samym azotem), a 78 % (gdy powietrzem) nie usprawiedliwia tak radykalnej poprawy zachowania się czujników. Na mój gust wystarczy stosować osuszone powietrze i będą działały OK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dab_




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Czw 14:34, 01 Cze 2006    Temat postu:

Alonso napisał:
MariuszGaw napisał:
Azot jako gaz obojętny nie zmienia swej objętości.
Azot nie jest gazem szlachetnym, a nawet gdyby był to prawo Gay-Lussaca też go obowiązuje.

MariuszGaw napisał:

I jeszcze dla użytkowników Lagun 2 z czujnikami ciśnienia- czujniki te są wrażliwe na wilgotność powietrza jakim mogą zostać napompowane koła u jakiegoś marnego gumiarza. I pózniej płacz że są problemy!

Jak najbardziej racja! Podejrzewam że problem z czujnikami bardziej pochodzi od zawartości w oponie wody, a nie azotu. Bo róznica pomiędzy 100 % (gdy pompujemy samym azotem), a 78 % (gdy powietrzem) nie usprawiedliwia tak radykalnej poprawy zachowania się czujników. Na mój gust wystarczy stosować osuszone powietrze i będą działały OK.


A ja myslalem ze po prostu te pierwsze czujniki z 2001r byly po prostu felernie zaprojektowane..tym bardziej ze po tzw serwisowym lifcie w 2002 te problemy w zasadzie przestaly istniec Rolling Eyes Tym czujnikom juz wilgoc nie straszna Twisted Evil Pewnie po prostu uszczelnili je porzadnie i tyle Razz
no ale spokojnie mozemy zrzucic wine za awaryjnosc lagunek na warunki atmosferyczne Rolling Eyes Cool
pozdro
dab


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MariuszGaw
Klubowicz



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Pią 8:17, 02 Cze 2006    Temat postu:

dab_ napisał:
Alonso napisał:
MariuszGaw napisał:
Azot jako gaz obojętny nie zmienia swej objętości.
Azot nie jest gazem szlachetnym, a nawet gdyby był to prawo Gay-Lussaca też go obowiązuje.

MariuszGaw napisał:

I jeszcze dla użytkowników Lagun 2 z czujnikami ciśnienia- czujniki te są wrażliwe na wilgotność powietrza jakim mogą zostać napompowane koła u jakiegoś marnego gumiarza. I pózniej płacz że są problemy!

Jak najbardziej racja! Podejrzewam że problem z czujnikami bardziej pochodzi od zawartości w oponie wody, a nie azotu. Bo róznica pomiędzy 100 % (gdy pompujemy samym azotem), a 78 % (gdy powietrzem) nie usprawiedliwia tak radykalnej poprawy zachowania się czujników. Na mój gust wystarczy stosować osuszone powietrze i będą działały OK.


A ja myslalem ze po prostu te pierwsze czujniki z 2001r byly po prostu felernie zaprojektowane..tym bardziej ze po tzw serwisowym lifcie w 2002 te problemy w zasadzie przestaly istniec Rolling Eyes Tym czujnikom juz wilgoc nie straszna Twisted Evil Pewnie po prostu uszczelnili je porzadnie i tyle Razz
no ale spokojnie mozemy zrzucic wine za awaryjnosc lagunek na warunki atmosferyczne Rolling Eyes Cool
pozdro
dab

Czy jesteś pewień czy jest różnica w czujnikach z 2001 i 2002r?
Naczytałeś się że coś zmienili i myślisz że czujniki też Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin