Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gaz do laguny
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin Krosno Odrz




Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrz.

PostWysłany: Pon 20:05, 02 Sty 2006    Temat postu: Gaz do laguny

Planuję zamontować gaz do laguny 1.8 . Pytam czy nie zrobi się z tego taczka . Jaką instalację wybrać , ile to może -palić na gazie,bo moja na benzynie pali grubo ponad 10/100km

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek.
Klubowicz



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła

PostWysłany: Pon 22:45, 02 Sty 2006    Temat postu:

Jeżeli chodzi o dynamikę to wszystko zależy od tego jaką założysz instalację. Gaz ma więcej oktanów od benzyny. Problem jest tylko w odpowiednim jego podaniu. Jeżeli założysz instalację sekwencyjną to nawet nie poczujesz różnicy, ale jak pewnie wiesz taka instalacja jest dużo droższa od zwykłej. W przypadku tej tańszej instalacji dynamika też nie spada aż tak bardzo a koszty utrzymania są o wiele niższe. Spalanie z reguły wzrasta ok. 1-2 litrów/100km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 23:25, 02 Sty 2006    Temat postu:

Witam.
Zgadzam sie z kolega ale decyzje musisz podjac sam i radze ja kilka razy przemyslec. Polecal bym instalacje sekwencyjna ale to spory koszt. Ja mam zamontowana zwykla mieszalnikowa i jak narazie nie jest zle. Spalanie na trasie ok. 9-11l w miescie ok.13-15. Tylko taka instalacja jest bardzo wymagajaca tzn. wszystkie podzespoly musza byc sprawne. Jesli przewody wysokiego napiecia bedo mialy przebicia grozi to strzalem w filtrze powietrza i moze go rozerwac a koszt jego jest spory. Tak samo ze swiecami musza byc na czas wymieniane i podstawa to dobre wyregulowanie instalacji a z tym moga byc problemy bo nie wszyscy "magicy" gazowi potrafia to zrobic. Powiem jeszcze ze jak wszystko jest ok. to roznica jest minimalna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RNIL




Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:01, 23 Lut 2006    Temat postu: Witam

Jeśli chodzi o silnik 1,8 8V to nie ma problemu z zagazowaniem go. Ja posiadam instalację II generacji ale za to fabrycznie montowaną. Jest to holendarska instalacja firmy VIALLE. Potężny gabarytowo reduktor, oczywiście emulacja wtrysków i poziom gazu w butli na desce rozdzielczej (ten sam wskaźnik co benzyna). Wszystko chodzi elegancko, bez żadnych problemów mimo przebiegu 225 kkm. Średnie spalanie LPG wynosi 9,8 l LPG. Minimalne zużycie 7,85 l LPG (trasa Gdańsk - Rzeszów, jazda w nocy, prędkość w okolicach 90 - 100 km/h), Maksymalne 13,0 l LPG (w zimie z bardzo długimi postojami z zapalonym silnikiem żeby było ciepło). Jeśli chodzi o benzynę to nie mam pojęcia ile może jej spalić. Poza tym wykonanie jest bez zarzutów, wszystkie złącza elektryczne w standardzie Renault, rurki gazowe powpuszczane przez otwory technologiczne, pozakładane gumowe przelotki, okablowanie w fabrycznych wiązkach itd. itp. Jest tylko jedno wielkie ALE. Mianowicie chodzi o serwis. NIKT TEGO NIE CHCE SIĘ CZEPIĆ !!! Jak mi coś szlag trafi to chyba będę musiał przerabiać na jakąś włoską instalację. Co do dynamiki i kultury pracy to powiem szczerze, że nie widzę różnicy.
Jeżeli jednak masz silnik 16 V to niestety pozostaje sekwencja ze względu na plastikowy kolektor dolotowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariopoz
Klubowicz



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 9:38, 24 Lut 2006    Temat postu:

W mojej lagunce (1,8 16V), założyłem instalację sekwencyjną - rewelacja. Zbiornik schowałem w koło a zawór tankujący zmieścił sie przy wlewie paliwa, tak że na zewnątrz ani śladu po instalacji. Dynamika nie spadła praktycznie wcale a moment przełączenia z paliwa na gaz jest praktycznie niezauważalny. Gdyby nie kontrolka (która schowałem pod radiem), to bym nie wiedział że jadę na gazie - nie przesadzam. Przy sekwencji nie ma możliwości uruchomienia auta na gazie. Zawsze na początku jest paliwko i jak silnik osąga odpowiednie parametry to automatucznie włącza sie gaz - zmniejsza to jego zużycie. Oczywiście nie ma mowy o żadnych "wybuchach" co ma miejsce przy zwykłych instalacjach. Nie trzeba sie też martwić brakiem gazu podczas jazdy, gdy gaz sie skończy to samo się wszystko przełączy na paliwko (wtedy miga kontrolka i piszczy)
Spalanie wyglądało tak że na zbiorniku robiłem ponad 300 km (mówię o spokojnej jezdzie) Wychodzi słabe 10l w mieście a na trasie schodzę do 8!
Za instalację zapłaciłem 3 tys (wiem że to sporo ale jak sie sporo jezdi to stosunkowo szybko się to zwraca). Polecam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemo
Boss Regionalny
woj. Wielkopolskie



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:56, 29 Mar 2006    Temat postu:

Ale Ci fajnie, że masz sekwencyjny gaz, troche o nim czytałem. ja mam zwykłą instalkę (taka załozył poprzeni własciciel). Nie wiem jak ona współpracuje z 16stką, ale na razie chyba jest ok. Ma wykop i nie pali super dużo.
A teraz z innej beczki - czy mając instal. gazową trzeba mieć jakąś większą gaśnicę czy cuś ? Czy wystarczy normalna kilogramowa ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arekr
Boss Regionalny
woj. Śląskie



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 11:02, 29 Mar 2006    Temat postu:

Wystarczy Ci kilogramowa bo jak auto się już zapali to czy masz jedno czy trzy kilogramową nie ma znaczenia i tak nie ugasisz.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 12:25, 29 Mar 2006    Temat postu:

Witam,

Ja posiadam fabryczną instalację holenderską Vialle. Jest to wtrysk gazu. Jeżeli chodzi o osiągi (2.0 8V) to praktycznie nie widzę różnicy (goniłem na LPG 195km/h bez problemu). Spalanie w mieście wynosi 11-12 litrów a na trasie 9 litrów. Fakt z serwisem instalacji holenderskich jest problem ale ja mam szczęście bo w Lublinie jest jeden zakład który takie instalacje naprawia. Wskaźnik poziomu gazu w butli działa zamiennie ze wskaźnikiem paliwa. Przejechałem nią od zakupu ok 16 tyś i jak do tej pory problemów z silnikiem czy instalacją nie miałem. Ale zgadzam się z kolegami że spalanie w zależności od instalacji będzie różne. Aha i warto wybrać naprawdę dobry zakład montujący ponieważ instalacja musi być dobrze i profesjonalnie założona żeby uniknąć w przyszłości problemów.
Pozdrawiam
Aha tu link serwisu VIALLE

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemo
Boss Regionalny
woj. Wielkopolskie



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 12:32, 29 Mar 2006    Temat postu:

a co możecie powiedzieć o instalacjach ZAVOLI.
Malczyk--> zakładała ja firma na Firlejowskiej 32 - znasz może ? (skoro idziemy kompleksowo po lubelskich warsztatach Smile )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Darko




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BIERUŃ

PostWysłany: Czw 4:25, 30 Mar 2006    Temat postu:

Witam, ja mam sekwencję chodzi bajka i nieodczuwalm różnicy przy zmianie paliwa. Tylko martwi mnie jedno-jak mi się kończy gaz niemogę mu mocniej deptać gdyż zaczyna się dusić. I w przeciwieństwie do tego co pisze Mariopoz mam wrażenie iż niechce mi się sam przełączyć na paliwo. A może mam jakiś defekt? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 9:09, 30 Mar 2006    Temat postu:

Przemo napisał:
a co możecie powiedzieć o instalacjach ZAVOLI.
Malczyk--> zakładała ja firma na Firlejowskiej 32 - znasz może ? (skoro idziemy kompleksowo po lubelskich warsztatach Smile )


Witam,

Akurat tego zakładu nie znam. O instalacji ZAVOLI mogę Ci napisać ponieważ moja żona ma w swoim aucie (Citroen Xsara). Otóż założyliśmy tą instalację jakieś 3 lata temu. Przejechane jakieś 30 tyś i była jedna awaria. Wysiadł automat który przełącza silnik na gaz przy 2000obr/min. Oczywiście w zakładzie bez problemu go wymienili i koszt był niski (łącznie 75 zł). Pozatym instalacja sprawuje się bez zarzutu. Raz w roku trzeba przeprowadzać regulacje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arekr
Boss Regionalny
woj. Śląskie



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw 11:19, 30 Mar 2006    Temat postu:

Darko napisał:
Witam, ja mam sekwencję chodzi bajka i nieodczuwalm różnicy przy zmianie paliwa. Tylko martwi mnie jedno-jak mi się kończy gaz niemogę mu mocniej deptać gdyż zaczyna się dusić. I w przeciwieństwie do tego co pisze Mariopoz mam wrażenie iż niechce mi się sam przełączyć na paliwo. A może mam jakiś defekt? Pozdrawiam


Witam nie masz się czym martwić brak mocy to obiaw braku gazu a jak narazie to nie spotkałem się jeszcze z instalacją która przełańcza się z gazu na paliwo no chyba że orginalna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemo
Boss Regionalny
woj. Wielkopolskie



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 12:25, 01 Kwi 2006    Temat postu:

Witam,
podjechałem sobie dzisiaj na analizator spalin i zabrakło skali w urządzonku Razz
tlenku węgla było ponad 10.
To moje pierwsze auto z gazem i chciałbym sie dowiedzieć co trzebaby zrobić. Czy to kwestia wyregulowania instalacji czy coś w sondzie trzeba grzebać ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przemo dnia Sob 12:50, 01 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krisu




Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 12:44, 01 Kwi 2006    Temat postu:

Podobno taka standardowa instalacja gazowa zabiera 10-15% mocy.Ja niestety mogo to potwierdzić ale mnie gaz kosztował 1400zł.A ostanio na autostradzie i tak poleciałem 190km Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemo
Boss Regionalny
woj. Wielkopolskie



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 12:41, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Wrzucam linki (znlezione na innym forum) do skanów artykułu odnosnie jakości gazu na stacjach. jkość skanu taka sobie ale jakos da się doczytać.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin