Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

GDZIE SĄ OTWORY W PROGACH (odpływowe) ???

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziubek25077
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 20:39, 08 Maj 2006    Temat postu: GDZIE SĄ OTWORY W PROGACH (odpływowe) ???

Witam
Moje pytanie jest prozaiczne ale dość istotne dla mnie.
Mianowicie, interesuje mnie gdzie w LAGUNIE są oryginalne otwory w progach?? U mnie kiedyś był mały problem z korozją ale zrobili mi to w ASO i wygląda i jest super, tylko powiedzieli że same doły moich progów nie wyglądają najlepiej, i zabezpieczyli to barankiem. No i moje pytanie tak jak w temacie brzmi czy nie wicie gdzie są otwory w progach?? Czy są może one szczelne?? Chciałem zakonserwować ja dobrze środkiem do profili zamkniętych, myślę że po tej operacji będą już zabezpieczone "na wieki" bo nie zamierzam się pozbywać mojej kochanej LAGUNKI Very Happy
Pozdro !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:42, 08 Maj 2006    Temat postu:

Przyłączam się do pytania bo będe musiał zrobić lewy próg i też go zakonserwować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Pon 20:48, 08 Maj 2006    Temat postu:

Rodzyn kiedyś pisał że są w odległości około 40 cm za przednimi i około 40 cm przed tylnymi kołami.Chyba są od spodu.Sam jestem ciekawy...Jutro poszukam... ale czekam także na odpowiedzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jewel_Quest
Klubowicz



Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GRUDZIADZ

PostWysłany: Pon 21:35, 08 Maj 2006    Temat postu:

ja w mojej ladze nie znalazłem otworów więc zrobiłem sam Wink ,a zmusiła mnie sytuacja bo pewnego dnia zobaczyłem ,ze coś mi kapie z lewego progu w miejscu takiej "zakładki z blchy"za przednim kołem,po rozgięciu tej "zakładki" wylał mi się" dobry" LITR wody Shocked woda zleciał
ja przez dwa dni czekałem ,ąz wyschnie i wtedy połozyłem "baranka"i jest ok.


A teraz konkurs Very Happy jak sie dostała woda do progu????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 21:48, 08 Maj 2006    Temat postu:

A no pisalem ale poszukac sie juz nie chce co Laughing .
Odplywy sa od spodu, ok 40cm od przodu progu ale tak jak juz kiedys o tym pisalem to moga byc przez kogos (nawet nieswiadomie) zaslepione. Poszukajcie od spodu napewno znajdziecie.
Dziubek - jesli prog byl kiedys uszkodzony to nie ma mowy o jego 100% zabezpieczeniu bo rdza zawsze wyjdzie w profilu zamknietym i nie ma na to zadnej recepty. Polecam lekture dzisiejszego Auto Swiata jest tam troche o rdzy.

PS: radze o te elementy dbac bo uszkodzone koroduja doslownie w oczach i jak tylko ruszymy to leca ze Shocked. A i pamietajcie ze skorodowane progi to "pikus" w porownaniu z nadgryziona przez rdze podloga lub co gorsza elementami nosnymi od spodu samochodu, zlamac sie nie zlamie ale utrata sztywnosci i pekajace szyby to standard wiec radze dbac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziubek25077
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 23:49, 08 Maj 2006    Temat postu:

Witaj Rodzyn
Czy te otwory są wielkości ok 3 cm i są owalnego kształtu? I jak one mają wyglądać oryginalnie, bo u mnie są takie otwory ale są jakby zalepione, i nieiwiem czy moge je przebić. I czy oryginalnie były cały czas otwarte czy były np. jakieś gumowe zaślepki?
A jeszcze chciałem Ci się zapytać jeżeli chodzi o same spody progów to jest sie "czego bać" czy nie ma się czm przejmwać?
Dużą wage przywiązuje do korozji i nie dopuszczam do żadnego jej wystąpienia, a te progi to zaniedbanie poprzedniego właściciela.
Dzięki z góry
Pozdro !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 14:19, 09 Maj 2006    Temat postu:

Kolego Dziubek - wiec tak u mnie sa jeszcze oryginalne progi tak jak u wiekszosci forumowiczow i mamy odplyw z tylu progow ok. 10cm od tylnej krawedzi progu (taka gumowa zaslepka wielkosci ok. 3 cm z dziurka) ktora mozna wlewac zabezpieczenie np: przepalony olej silnikowy. Dodatkowo sa jeszcze dwa wolne niezaslepione niczym odplywy (od przodu progow i tylu - widoczne tylko z kanalu od strony wewnetrznej samochodu na zgrzewie progu z podloga), poszukajcie beda napewno. Te dwa odplywy powinny byc niczym nie zatkane - niekiedy podczas zabezpieczania spodu auta zalewane sa one i gromadzaca sie woda w progach nie ma jak sie wydostac.

Co do spodow progow to czy chodzi Ci to co widzisz od spodu auta czy o wewnetrzna przestrzen progu, czyli w srodku patrzac tam endoskopem (chyba tak sie to nazywa, taka mala kamerka). Moze z kims zaraz zadre ale prawda jest taka: jesli widzisz rdze od spodu (patrzac na prog od dolu) to masz 100% pewnosc ze tak samo jest w srodku progu, ale bywa tez tak ze z zewnatrz niczego nie widac a po delikatnym otarciu np: o kraweznik wysypuje sie prog, czyli robi sie wielka dziura z ktorej mozemy wyrywac kawalki zardzewialej blachy. Tak jeszcze dodam bo napisales ze serwis wstawial Ci kawalek zardzewialego progu i powinienes miec to miejsce na oku bo: wspawywana blacha jest miejscowo przegrzana i w tych miejscach spawu bedzie rdzewiala kilkukrotnie szybciej niz w dalszej jego czesci. Jesli decydujemy sie na wymiane progow to powinny byc one spawane punktowo i w szczeline pomiedzy nowym progiem a podloga wtryskujemy specjalne spoiwo (laczace) ktore uszczelnia i tez mocuje prog. Nawet nowe wstawione progi beda niestety korodowac, szybciej w miejscach spawow, wolniej w pozostalych miejscach i nie ma tu znaczenia czy kupimy tansze progi (zwykle blachy) czy tez ocynkowane bo ocynk i tak przy spawaniu zejdzie. Wszystko zalezy jak dokladnie zabezpieczone sa progi (czy to przed czy po wymianie), bo dobre zabezpieczenie przedluzy ich zywot.

PS: na oczy widzialem u mojego znajomego lakiernika jak wymienial progi w lagunie ph2 z 99r. Byl w niej tylko wgiety prog (taka kupil od poprzedniego wlasciciela) w miejscu kolo przedniego kola i tak jezdzil z tym i poprzedni i terazniejszy wlasciciel ale do czasu kiedy chcial podniesc samochod lewarkiem i ten sie zesliznol na prog robiac w nim wielka dziure. Mechanik jak chcial zobaczyc czy da sie to pospawac i popukal mlotkiem w spod progu to - skruszyl go na 3/4 dlugosci Exclamation czyli prawie na calej dlugosci progu byl calkowicie zjedzone przez rdze i trzymalo to sie tylko na oryginalnym zabezpieczeniu - gorsza sprawa bo rdza podjadla tez i podloge (trzeba bylo wstawiac kawalki podlogi) i po dokladnym wykruszeniu zardzewialej blachy pod tapicerka (w podlodze) ta co sie styka z progiem byla dziura wielkosci - wchodzila NOGA naprawde nie przesadzam doslownie jak w jakims starym samochodzie. Z drugiej strony prog byl w idealnym stanie i wystarczylo poprawic tylko zabezpieczenie ale drugi trzeba bylo zmienic caly i wspawac kawalki podlogi. Nie ma co w tym temacie oszczedzac i najlepiej jest dokladnie zabezpieczyc caly spod auta i oczywiscie progi - troche to kosztuje ale naprawde warto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziubek25077
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 18:52, 10 Maj 2006    Temat postu:

Dzięki Rodzyn za wyczerpującą odpowiedź,
a co do spodów progów mam namyśli ich wewnętrzną część.
Ja zauważyłęm nawet nie dziurke tylko trochę miękką blache w prawym progu pod przednimi drzwami i z tym udałem się do ASO.
W ASO po wycięciu tego fragmentu, zauważyli że w środku progów mam troche korozji włąśnie na samym spodzie progów. Ta część która normalnie widzi sie z boku patrząc na auto jest ok. Nienajlepiej mają się właśnie same spody czyli jakby to nazwać dno progów. Pozatym zabezpieczyli je dobrze od zewnątrz czymś w rodzaju baranka, który po wyschniąciu jak odebrałem auto zrobił się twardy jak skała. Dali na to 2 lata gwarancji. Myśle że moge narazie spać spokojnie, chociaż najlepiej jakbym wogule nigdy nie miał tam korozji Very Happy ale nie można mieć wszystkiego, więc myśle że moja LAGUNA może doczekać czasów aż stanie się YOUNGTIMEREM bo szczerze to nie exploatuje jej na codzień, i dbam o nią przesadnie. A na codzień "zajeżdżam" tikacza Very Happy Very Happy
Dzięki i pozdro !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin