Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

info nt. instalacji LPG może się przyda

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 11:42, 04 Maj 2006    Temat postu: info nt. instalacji LPG może się przyda

Sporo wątpliwości i pytań odnośnie instalacji LPG jest więc pozwoliłem sobie troszke temat wam przybliżyć więc czytajcie drodzy lagunamaniacy.


Jest pięć typów instalacji gazowych LPG. Od najprostszych instalacji tradycyjnych poprzez systemy II generacji które posiadają ochronę sondy lambda i katalizatora, do instalacji wtrysku gazu w fazie ciekłej. Dobór instalacji zależy od typu samochodu, oraz co najważniejsze od ilości pln-ów Wink w portfelu.

Arrow Instalacje I generacji:
Są to najprostsze instalacje gazowe, przeważnie montowane w starszych samochodach (gaźnikowych lub wtryskowych bez sondy lambda). W przypadku gaźnika przełączenie z benzyny na gaz dokonywane jest ręcznie, w przypadku samochodów z wtryskiem benzyny automatycznie.

Arrow Instalacje II generacji
To instalacje, które montowane są w przy jedno lub wielo punktowym wtryskiu paliwa z kolektorem metalowym wyposażonym w sondę lambda oraz katalizator. Od tradycyjnych różnią się dołożeniem pełnej elektroniki sterującej wraz z silnikiem krokowym, która pobierając dane z sondy lambda steruje procesem spalania. Przełączanie z benzyny na gaz następuje automatycznie pod wpływem obrotów silnika. Zarówno w pierwszym jak też i drugim przypadku bardzo ważne jest utrzymanie układu zapłonowego silnika w nienagannym stanie w celu zapobiegnięciu strzałom i późniejszemu uszkodzeniu silnika.

Arrow Instalacje III generacji
To instalacje nowocześniejsze do samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa, oraz kolektorem z tworzywa sztucznego. Gaz jest wtryskiwany za pośrednictwem dystrybutora ( silnika krokowego) bezpośrednio do kolektora ssącego.

Arrow Instalacje IV generacji
To instalacje gazowe do samochodów z wielopunktowym wtryskiem paliwa, oraz kolektorem z tworzywa sztucznego. Są to najnowocześniejsze systemy w których zastosowano wtryskiwacze gazowe. Każdy wtryskiwacz obsługuje wyłącznie jeden cylinder przez co jazda na gazie nie różni się niczym od jazdy na benzynie. W systemach tych nie występuje ryzyko cofnięcia płomienia tzw. strzałów które mogą rozwalić kolektor (plastikowy)

Arrow Instalacje V generacji:
To instalacje wtrysku gazu w fazie ciekłej - ale kosztują kupę kasy więc mało kto je zakłada. No chyba że ma coś nowego typu rocznik 2005 więc ma gruby portfel. Ale skoro ma gruby portfel to nie zakłada LPG Smile - logiczne.

Niestety ale często ludzie chcąc zaoszczędzić przysłowiowe parę złotych montują instalacje nie adekwatne do danego samochodu i potem piszą i płaczą po forach i wszedzie gadają że instalcje LPG niszczą silniki i są przyczyną ciągłych problemów - ale sami sie o to proszą.
Tak więc generalnie im wyższej generacji jest instalka to jest lepsza.
Czyli jeżeli chodzi o różnice w spalniu czy osiągach to takowe występują tzn. przy instalce generacji np. II spalanie będzie większe a osiągi wyczówalnie słabsze. Natomiast przy instalce IV generacji spalanie będzie niższe a osiągi lepsze w stasunku do instalki generacji II. Wynika to z tego iż są to technicznie inne instalacje.

Idea Teraz co nieco o montażu:

Więc gościo (firma) która nam montuje instalację LPG nie działa charytatywnie więc kombinuje jak tu zrobić żeby zarobić jak najwiecej Evil or Very Mad czyli najprościej jest zaoszczędzic na elementach instalki. Z tego co wiem to przy instalkach II generacji bardzo często występują mixy typu inny reduktor inna elektronika inny wielozawór. Na początku autko śmiga ale z upływem czasu takie elementy trudno razem zestroić i autko już nie jezdzi dobrze. I nie jest tu winna instalacja tylko oczywiście zakład który zdarł z nas kasę i się cieszy a my mamy problemy. Polak potrafi. Tak więc Panowie zanim założycie instalację to sprawdźcie co to za zakład i jaka to dokładnie instalacja. I tu nie kierujcie się tylko i wyłącznie ceną (wiem wiem łatwo powiedzieć - większość ludzi zakłada tam gdzie taniej ale różnica 100-200 zł jest nie warta tego żeby wepchać się w kłopoty). I napewno można znaleźć w okolicy renowmowany zakład który cieszy się dobrą opinią i tam założyć nasz dopalacz.

Idea Teraz co nieco o eksploatacji:

jeżeli będziemy prawidłowo ekspolataować samochód to długo będziemy się cieszyć z korzyści jakie przynosi dopalacz w stylu LPG Smile
Więc tak najważniejsze to cewka, kopułka, palec rozdzielacza świece i przewody wysokiego napięcia muszą być w dobrym stanie i nie oznacza to wcale że co 10 tyś trzeba je wymieniać. Najważniejsze aby układ zapłonowy dział sprawnie bo jest on tzw. pietą Achillesa w instalacji LPG.
Dalej jest prawidłowe serwisowanie instalacji gazowej i wymiana filtrów (elektrozaworu gazowego lub filtra fazy lotnej) na czas a nie jezdzenie dopóki zaczną sie problemy. Poszczególni producenci instalek podają w instrucjach co ile wymieniać i uwieżcie mi wcale nie jest to tak czesto.
I co najważniejsze to odpalanie samochodu na benzynie i dopiero, gdy silnik się zagrzeje przełączenie na gaz Exclamation Exclamation Exclamation

Na koniec stwierdzenie za które mnie pewnie zjedziecie - a już napewno zjadą mnie osoby które nie mają LPG w swoich lagunkach. Tak więc w żadnym przypadku instalacja gazowa nie przyczynia się do skrócenia życia silnika pod warunkiem że o nią dbamy i regularnie serwisujemy - tak wypowiadają się specjaliści nie tylko od LPG.

ufff, będzie bo sie rozpisałem. Powyższy tekst powstał na podstawie informacji które uzyskałem od znajomego dobrego gazownika.

Aha ja mam w lagunie instalkę generacji IV i jest super.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
carver




Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Pon 17:49, 17 Lip 2006    Temat postu:

Pytanie do Malczyka : podobno silnik F3R ma gniazda zaworowe żle znoszące LPG - niezależnie od instalacji / wyższa temperatura spalania mieszanki / czy to prawda ? bo ta opinia trochę ostudziła moją chęć założenia sekwencyjnej instalacji LPG . Wiedziałem , że zbyt uboga mieszanka przyczynia się do wypalania gniazd zaworowych stąd konieczność regulacji - a jak to jest z F3R ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pitagoras3333
Klubowicz



Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Pon 18:12, 17 Lip 2006    Temat postu: Re: info nt. instalacji LPG może się przyda

Malczyk2000 napisał:


jeżeli będziemy prawidłowo ekspolataować samochód to długo będziemy się cieszyć z korzyści jakie przynosi dopalacz w stylu LPG Smile
Więc tak najważniejsze to cewka, kopułka, palec rozdzielacza świece i przewody wysokiego napięcia muszą być w dobrym stanie i nie oznacza to wcale że co 10 tyś trzeba je wymieniać. Najważniejsze aby układ zapłonowy dział sprawnie bo jest on tzw. pietą Achillesa w instalacji LPG.
Dalej jest prawidłowe serwisowanie instalacji gazowej i wymiana filtrów (elektrozaworu gazowego lub filtra fazy lotnej) na czas a nie jezdzenie dopóki zaczną sie problemy. Poszczególni producenci instalek podają w instrucjach co ile wymieniać i uwieżcie mi wcale nie jest to tak czesto.
I co najważniejsze to odpalanie samochodu na benzynie i dopiero, gdy silnik się zagrzeje przełączenie na gaz Exclamation Exclamation Exclamation

Na koniec stwierdzenie za które mnie pewnie zjedziecie - a już napewno zjadą mnie osoby które nie mają LPG w swoich lagunkach. Tak więc w żadnym przypadku instalacja gazowa nie przyczynia się do skrócenia życia silnika pod warunkiem że o nią dbamy i regularnie serwisujemy - tak wypowiadają się specjaliści nie tylko od LPG.



NIC DODAĆ NIC UJĄĆ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 9:55, 18 Lip 2006    Temat postu:

carver napisał:
Pytanie do Malczyka : podobno silnik F3R ma gniazda zaworowe żle znoszące LPG - niezależnie od instalacji / wyższa temperatura spalania mieszanki / czy to prawda ? bo ta opinia trochę ostudziła moją chęć założenia sekwencyjnej instalacji LPG . Wiedziałem , że zbyt uboga mieszanka przyczynia się do wypalania gniazd zaworowych stąd konieczność regulacji - a jak to jest z F3R ?


Problem wypalania się gniazd zaworowych występuje przy najtańszych instalacjach LPG. Ale występuje tylko wtedy jeżeli takowa instalacja jest źle wyregulowana (zły skład mieszanki). Jeżeli będziesz dbał o auto i na czas przeprowadzał regulacje (także zawory) to będziesz długo się cieszył z taniej jazdy.

Jeżeli chodzi o instalację sekwencyjną to taki problem nie występuje ze względu na zupełnie inną konstrukcję instalacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin