Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

instalacja sekwencyjna - czy warto ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
carver




Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Nie 15:33, 16 Lip 2006    Temat postu: instalacja sekwencyjna - czy warto ?

Czy warto dopłacić i zainstalować w instalację sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej . Pomijam kwestię finansową , chodzi mi jedynie o korzyści jakie wynikają z tego właśnie rodzaju instalacji - jej wyższość nad zwykłą instalacją podciśnieniową . Czy jej ewentualne zalety zrekompensują mi większy nakład finasowy ? .

Pozdrawiam i liczę na opinie w tej sprawie .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kornholio
Klubowicz



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa okolice

PostWysłany: Nie 15:38, 16 Lip 2006    Temat postu:

tez mialem taki dylemat i uwazam ze do silnika F3R nie warto, w codziennym urzytkowania utrata mocy nie jest odczuwalna - za to kieszen to bardzo odczuwa, a jak potrzeba to na chwile zawsze mozna przelaczyc na benzynke Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aadasiek
Klubowicz



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Pon 11:45, 17 Lip 2006    Temat postu:

witam po założeniu u siebie instalki gazowej a założyłem zwykłą natknołem się na Lale sprowadzoną z Holandii która była już wyposażona w sekwencje i powiem wam że aż takiej różnicy nie było nawet spala było takie samo także zmieniłem zakładanie sekwencji jest dobre ale gdy się ma plastikowy kolektor
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedis
Klubowicz



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon 14:46, 17 Lip 2006    Temat postu:

moim zdaniem zdecydowanie warto zakładać sekwencje, gdyż różnica cenowa juz jest nieznaczna (znam dobrych gazowników zakładających za ok. 3tyś PLN dobre instalki) nie trzeba niczego regulować, bawić sie z tym tylko tankować i jechać. pali ok. 5-10% więcej niż Pb, jeździ praktycznie tak samo jak na Pb.
co w zwykłych instalkach trudne do osiągnięcia.

brat założył LPG właśnie sekwencje pod koniec września 2005 do teraz zrobił 35tyś km i nie miał jeszcze absolutnie żadnego problemu. na początku jedynie na gwarancji wymieniali mu wtryskiwacz jeden bo był jakis wadliwy i nasz gaz go przypchał.
nowoczesne silniki lepiej znoszą sekwencje niż pierwsze generacje.

pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pitagoras3333
Klubowicz



Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Pon 15:36, 17 Lip 2006    Temat postu:

Wyższość sekwencji nad zwykłą instalka jest bezsporna, gdyby mi jakiś gazownik założył sekwencje za 3 tyś to napewno bym się skusił Very Happy, ale niestety nikt taki sie nie znalazł Wink heh!!!

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
carver




Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Pon 17:23, 17 Lip 2006    Temat postu:

U nas ceny sekwencji zaczynają się od 2,6 tyś . Ale mam inny problem podobno silniki F3R żle znoszą gaz i szybko wypalają się gniazda zaworowe . Czy to prawda ????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 17:32, 17 Lip 2006    Temat postu:

carver napisał:
U nas ceny sekwencji zaczynają się od 2,6 tyś . Ale mam inny problem podobno silniki F3R żle znoszą gaz i szybko wypalają się gniazda zaworowe . Czy to prawda ????


nie prawda


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
carver




Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Pon 17:51, 17 Lip 2006    Temat postu:

Malczyk2000 napisał:
carver napisał:
U nas ceny sekwencji zaczynają się od 2,6 tyś . Ale mam inny problem podobno silniki F3R żle znoszą gaz i szybko wypalają się gniazda zaworowe . Czy to prawda ????


nie prawda


nie prawda cena - czy gniazda zaworowe ? pytanie o gniazda zadałem też w Twoim poście na temat LPG .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysg
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WY

PostWysłany: Pon 18:02, 17 Lip 2006    Temat postu:

pitagoras3333 napisał:
Wyższość sekwencji nad zwykłą instalka jest bezsporna, gdyby mi jakiś gazownik założył sekwencje za 3 tyś to napewno bym się skusił Very Happy, ale niestety nikt taki sie nie znalazł Wink heh!!!

Pozdro

No to chyba słabo szukałeś Wink
Ja montowałem sekwencję prawie 3 miesiące temu i zapłaciłem 3,2tys. Przejechałem 6tys km i jak do tej pory bez problemów, spalanie minimalnie większe niż na Pb (ok 2%) Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pitagoras3333
Klubowicz



Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Pon 18:21, 17 Lip 2006    Temat postu:

Krzysg napisał:

No to chyba słabo szukałeś Wink
Ja montowałem sekwencję prawie 3 miesiące temu i zapłaciłem 3,2tys. Przejechałem 6tys km i jak do tej pory bez problemów, spalanie minimalnie większe niż na Pb (ok 2%) Twisted Evil


No cóż kto szuka z pewnościa nie błądzi!!!! Very Happy istnieje tylko niewielkie "ale" w tym co napisałeś sekwencja która zakupiłes z pewnościa nie była na 6 garów!!! a co za tym idzie mogła kosztować 3,2 tyś Wink

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedis
Klubowicz



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon 21:49, 17 Lip 2006    Temat postu:

ogólnie gaz zwiększa temp. spalania w cylindrze, bo ma ok. 118 oktanów, czyli trudno go zapalić we właściwym (wczesnym) momencie, dlatego układ zapłonowy musi sie bardziej "wysilić" żeby gaz zapalić i dlatego temp. spalania rośnie o ok. 300stopni. do tego gaz jest suchy.
z w/w powodów palą sie zawory wraz z gniazdami i ukł. zapłonowy się szybko zużywa, jeśli instalka jest źle wyregulowana.
nie wiem w sumie jak z odpornością na gaz renówek, bo nie jestem w temacie.

pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 9:47, 18 Lip 2006    Temat postu:

carver napisał:
U nas ceny sekwencji zaczynają się od 2,6 tyś . Ale mam inny problem podobno silniki F3R żle znoszą gaz i szybko wypalają się gniazda zaworowe . Czy to prawda ????



Witam ponownie,

Problem wypalania się gniazd zaworowych występuje przy najtańszych instalacjach LPG. Ale występuje tylko wtedy jeżeli takowa instalacja jest źle wyregulowana (zły skład mieszanki). Jeżeli będziesz dbał o auto i na czas przeprowadzał regulacje (także zawory) to będziesz długo się cieszył z taniej jazdy.

Jeżeli chodzi o instalację sekwencyjną to taki problem nie występuje ze względu na zupełnie inną konstrukcję instalacji.

A teraz z praktyki, mam F3R który ma fabryczną instalację gazową (wtrysk gazu - ale nie sekwencja). Laguna ma 132 tyś i silnik chodzi jak zegarek. Oleju nie bierze, max. 0,5-0,7 na 10 tyś km. Także jeżeli założysz sekwencję to napewno silnik na tym nie ucierpi bo są to już bardzo dobre instalacje.
Pzdr[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
carver




Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Wto 16:38, 18 Lip 2006    Temat postu:

Dzięki za opinie , szczególnie Malczykowi - jutro zakładam sekwencję

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Wto 17:20, 18 Lip 2006    Temat postu:

Ja jeśli bym zakładał to tylko wtrysk.Ale narazie brykam na benzynce.Nie robie dużo bo około 15 tys km rocznie więc inwestowanie w instalację nie jest zbyt opłacalne , poza tym nie "trawię" gazu Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 21:01, 18 Lip 2006    Temat postu:

Raf19 nawet przy takim przebiegu jest opłacalne:

15 tyś rocznie przy średnim zużyciu PB 9-10 litrów daje nam ok 1500 litrów paliwa.
15 tyś rocznie przy zużyciu gazu na poziomie 10-11 litrów daje ok 1600 litrów

Teraz tak

Pb 1500 litrów x 4,40 = 6,6 tyś zł
LPG 1600 litrów x 2,00 = 3,2 tyś zł

Czyli 6,6-3,2 = 3,4 tyś tyle zaoszczędzisz

Teraz odliczam dodatkowe koszty roczne tj. benzyna do odpalania+przegląd to jest 400 zł. Zostaje Ci 3 tyś. Czyli po roku instalacja Ci się zwraca w 100% a wiem że każdy kto założył LPG przejezdzał duż dużo więcej niż normalnie bo tak tanio to aż się chce jezdzić.

Tak więc nawet przy 15 tyś się opłaca.

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin