Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

JAK WYMIENIĆ PŁYN W CHŁODNICY ???

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziubek25077
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 0:12, 16 Maj 2006    Temat postu: JAK WYMIENIĆ PŁYN W CHŁODNICY ???

Witam.
Moje pytanko brzmi jak w temacie.
Interesuje mnie od czego najlepiej zacząć aby zrobić to jak najbardziej prawidłowo i nie popełnić błędu. I czy po zalaniu chłodnicy nowym płynem trzeba odpowietrzac układ chłodzenia??? Jeżeli tak to w jaki sposób???
Z góry dzięki za informacje.
Pozdro !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Wto 9:18, 16 Maj 2006    Temat postu:

Korek spustowy jest po boku (prawym Question) chłodnicy, na dole. Kłopot jest z jego odkręceniem, ponieważ od góry jst to prawie nie możliwe do zorbienia. Dlatego najlepiej jest pojechac na kanał i od dołu go okdręcić.. Co do odpowietrzania to niestety nie wiem Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 11:44, 16 Maj 2006    Temat postu:

Nie w kazdym typie chlodnic jest korek spustowy - ja mam juz druga chlodnice i ani w tej co mam anie w poprzedniej korka nie bylo.

Ja robie to tak:
zdejmuje najnizszy waz z chlodnicy i zlatuje caly plyn. Pozniej zdejmuje waz gorny chlodnicy i plukam chlodnice (leje w nia wode przytrzymujac reka dolny odplyw i jak jest pelna puszczam) - zdejmuje caly ten waz i odkrecam obudowe termostatu i wyjmuje termostat, jak mam to tak rozebrane to wkladam waz z woda pod cisnieniem w zbiorniczek wyrownawczy i plukam ile wejdzie (ok. 10 15min a syfu pelno - brazowa woda). Mozna jeszcze przeplukac nagrzewniczke odkrecajac jej weze - ale i tak niewiele to daje - nie ma co mazyc ze sie ona przeczysci. Jak juz poplukam to wkladam termostat i zakladam weze od chlodnicy i zalewam nowym plynem i odpowietrzam. Sa dwa odpowietrzniki jeden w chlodnicy (gorny lewy rog jak stoisz przodem do silnika), a drugi na wezach od nagrzewnicy (z prawej strony glowicy nie daleko serwa hamulcowego - ale uwaga ten maly plastikowy odpowietrznik lubi sie urwac). Lejesz plyn prawie na full i zakrecasz korek w zbiorniczku wyrownawczym, odkrecasz odpowietrzniki i dodajesz gazu. Najpierw plyn poleci odpowietrznikiem nagrzewniczki wiec go zakrecasz i czekasz az poleci odpowietrznikiem chlodnicy - w miedzy czasie odkrecaj i zakrecaj korek w zbiorniczku wyrownawczym. Jak plyn poleci odpowietrznikiem chlodnicy to go zakrec i teraz mozesz jeszcze operacje powtorzyc jeszcze pare razy dolewajac plynu. Na koniec mozesz wjechac przednimi kolami na gorke (przednim lewym kolem od strony pasazera - aby te miejsce bylo najwyzej) zeby jeszcze resztki powietrza z ukladu przesunely sie w miejsce odpowietrznika w chlodnicy - jak to zrobisz to powinno byc OK. Czynnosc odpowietrzania mozna powtorzyc po paru dniach - lepszy efekt odpowietrzania - powinno tez sie samo odpowietrzyc bo korek w zbiorniczku wyrownawczym jest w najwyzszym punkcie (ale warto odkrecic tez odpowietrznik na wezach nagrzewnicy i w chlodnicy).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziubek25077
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 13:01, 16 Maj 2006    Temat postu:

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Musze się wziąć za wymiane jak tylko znajde czas. No i płukanie też się przyda bo chociby sam zbiorniczek wyrównawczy jest troche usyfiony.
Dzięki i pozdro !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laguna Dave
Klubowicz



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gorzow wlkp/poznan

PostWysłany: Wto 23:41, 16 Maj 2006    Temat postu:

No ten zbiorniczek to tez mam usyfiony ze niewidze jaki jest poziom plynu, chyba sie go jakos wykreca? bo przydalo by sie go wyszorowac jakos Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Śro 11:45, 17 Maj 2006    Temat postu:

Laguna Dave napisał:
No ten zbiorniczek to tez mam usyfiony ze niewidze jaki jest poziom plynu, chyba sie go jakos wykreca? bo przydalo by sie go wyszorowac jakos Cool

Tez chcialem go wyszorowac jak wymienialem ten pekniety waz od chlodnicy. Wykrecilem ten zbiorniczek (odpinamy waz na dole i gorze, i sa jeszcze dwie srubki plastikowe chyba na kluczyk 10mm - wyciaga sie go latwo) ale nie mozna go w srodku niczym wyczyscic bo ma kilka przegrod i nic tam nie wejdzie. Ja plukalem go pod wyskokim cisnieniem, zalewalem woda z sola i trzachalem nim, zostawilem go z ta solanka na ok. 1 godz. i znow plukalem pod cisnieniem. Troche sie umyl ale i tak jest jeszcze w srodku brudny Crying or Very sad - ale widac stan plynu, wczesniej prawie nie.
Znajomy mial farta bo kupil gdzies w warszawie z hurtowni co sie wyzbywala "starego" towaru za 60zl nowke sztuke - ciekawe ile serwis wola za ten zbiorniczek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:36, 12 Cze 2006    Temat postu:

Rodzyn, a co zrobić jak ten mały odpowietrznik się urwie? Czy można wtedy jakoś odpowietrzyć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Pon 21:52, 12 Cze 2006    Temat postu:

Dialogys mówi że około 110 zł kosztuje nowy zbiornik wyrównawczy ale nie wiem czy nie trzeba doliczyć jeszcze VAT-u a korek tego zbiorniczka kosztuje.......47 zł +VAT

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 17:16, 13 Cze 2006    Temat postu:

Slawek napisał:
Rodzyn, a co zrobić jak ten mały odpowietrznik się urwie? Czy można wtedy jakoś odpowietrzyć?

Nie gadaj ze urwales ten odpowietrznik na rurce powrotnej nagrzewnicy. Ja tez go urwalem, ale pozniej go rozwiercilem i nagwintowalem wkrecajac tam srubke do odpowietrzania - dzialalo przez miesiac i zaczelo ciec. Wyciolem ten caly element z odpowietrznikiem i w jego miejsce na opaski zaciskowe wstawilem trojnik z wkrecana sruba i dziala (nie wyglada to ladnie i koniecznie musze to przerobic. Uzywany waz z tym odpowietrznikiem jest drogi wiec nawet sie nie pytam juz o ceny (o nowym nawet nie mysle).
PS: ja tak naprawde to w tym miejscu mialem male ognisko i popalony jest tez ten cienki waz gorny co idzie do zbiorniczka wyrownawczego, pare przewodow i zbiorniczek od plynu hamulcowego (ale juz go wymienilem).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:30, 13 Cze 2006    Temat postu:

No urwałem Embarassed Embarassed Embarassed Ale czy da się jakoś teraz odpowietrzyć? I czy złe odpowietrzenie może mieć wpływ na to co wyżej opisywałem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 17:48, 13 Cze 2006    Temat postu:

Slawek napisał:
No urwałem Embarassed Embarassed Embarassed Ale czy da się jakoś teraz odpowietrzyć? I czy złe odpowietrzenie może mieć wpływ na to co wyżej opisywałem?


No w sumie da rade ale trzeba kilkukrotnie ta czynnosc powtarzac i odpowietrzac odpowietrznikiem chlodnicy i odkrecajac korek od zbiorniczka wyrownawczego mocno przygazowujac silnik (pompa wodna powinna wypchnac powietrze z ukladu).

PS: na pocieszenie powiem Ci ze kiedys jak mialem jeszcze stara chlodnice i nie mialem zadnego odpowietrznika (bo w chlodnicy nie dawal sie odkrecic a w wezu od nagrzewnicy balem sie odkrecic) to albo gazowalem mocno silnik na odkreconym korku od zbiorniczka wyrownawczego albo poprostu go odkrecalem i jezdzilem przez np: jeden dzien - i o dziwo odpowietrzal sie uklad sam i silnik sie nie przegrzewal.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siwy




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów. Lubelskie

PostWysłany: Śro 22:20, 14 Cze 2006    Temat postu:

Tak dla ciekawości to mógłby mi ktoś dokładnie wyjaśnić gdzie znajduje się termostat ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 21:55, 15 Cze 2006    Temat postu:

Siwy napisał:
Tak dla ciekawości to mógłby mi ktoś dokładnie wyjaśnić gdzie znajduje się termostat ??


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siwy




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubartów. Lubelskie

PostWysłany: Czw 21:59, 15 Cze 2006    Temat postu:

Dzięki Rodzyn, podziwiam Twoją cierpliwość i pracowitość Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 22:09, 15 Cze 2006    Temat postu:

Przesadzasz Wink .

PS: uwazaj jak bedziesz zdejmowal ten gruby waz przed odkreceniem tej obudowy termostatu to delikatnie bo moze sie ten plastik skruszyc (u mnie tak bylo i musialem szukac drugiej obudowy Crying or Very sad ).
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin