Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki olej silnikowy ? Co ile tys. km wymiana ?
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bialy009




Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Nie 21:02, 02 Kwi 2006    Temat postu: Jaki olej silnikowy ? Co ile tys. km wymiana ?

Witam
Niedawno kupiłem Renault Lagune 1995 r. 1.8 8V z gazem, klimatronic i przebiegiem 230 tys. Tak się składa, że poprzedni właściciel jest moim szefem i kupiłem go "z pewnego źródła". On miał ją od 2001 roku i przbiegu 100 000 km (do tego przebiegu serwisowana w RENAULT w Niemczech, a w Polsce sporadycznie RENAULT a przeważnie nadworny mechanik).
Do tej pory zalewany był olej GTX Magnatec Syntetic 5W/40 i podobno nic oleju nie brała. Olej wymieniany był regularnie co 10 000 km. Po tym przebiegu olej jest czyściutki (żadnego widocznego zabrudzenia).
I tu pojawia się moje pytanie, a mianowicie jak myślicie co jaki przbieg wymianiać olej ? Co 12-15 tys. nie będzie za późno ? I czy olej GTX Magnatec Syntetyczny 5W/40 będzie dalej odpowiedni skoro silnik sprawuje się bez najmniejszego zarzutu pomimo takiego przebiegu ? I ile oleju zalewać? Poprzedni właściciel zalewał zawsze 4l ale czy to nie za mało ?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek.
Klubowicz



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła

PostWysłany: Nie 21:10, 02 Kwi 2006    Temat postu:

Nie wiem jak inni ale ja wymieniam regularnie co 10 tys. km wchodzi mi ok. 5 litrów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Nie 21:31, 02 Kwi 2006    Temat postu:

radek. napisał:
Nie wiem jak inni ale ja wymieniam regularnie co 10 tys. km wchodzi mi ok. 5 litrów.


Zgadza sie. Renault przewiduje co 10tys km zmieniac a wchodzi ponad 5l. Jezdzij dalej na syntetyku.

PS. 4 litry to sporo za malo (sprawdz czy nie jest pogieta miska olejowa). Mozna skrucic przebieg do wymiany oleju ale nie polecam czekac do 12 - 15tys. km. Nie warto tak oszczedzac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bialy009




Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Nie 21:35, 02 Kwi 2006    Temat postu:

Co do misy olejowej to wlewane było tylko 4 l. z powodu wielkości opakowania (4 l) a nie dlatego, że więcej nie wchodziło Smile Dostałem informację od poprzedniego właściciela, że tyle w zupełności wystarcza.
Więc mówicie, że jednak lepiej wlewać więcej ? Czy jest jakaś różnica w pracy silnika i jego bezpieczeństwie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Nie 21:44, 02 Kwi 2006    Temat postu:

bialy009 napisał:
Co do misy olejowej to wlewane było tylko 4 l. z powodu wielkości opakowania (4 l) a nie dlatego, że więcej nie wchodziło Smile Dostałem informację od poprzedniego właściciela, że tyle w zupełności wystarcza.
Więc mówicie, że jednak lepiej wlewać więcej ? Czy jest jakaś różnica w pracy silnika i jego bezpieczeństwie ?


Wiesz co ci powiem - ten czlowiek jest nie normalny (przepraszam ale juz nie moglem sie powstrzymac). Ma to zasadniczy wplyw na smarowanie silnika i jego ZYWOTNOSC. Podczas jazdy po zakretach z miejsza iloscia oleju pompa moze nie zalapywac i silnik momentami pracuje na SUCHO (tak samo na podjazdach i zjazdach - pompa moze nie zasysac oleju). Nie wiem (bo nigdy nie sprawdzalem) ale po wlaniu 4 litrow to na bagnecie nie bedzie nawet wskazania poziomu. Wlej pod max. kreske na bagnecie i nie dopuszczaj zeby poziom spadl ponizej minimum Exclamation .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bialy009




Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Nie 21:48, 02 Kwi 2006    Temat postu:

rodzyn napisał:

Wiesz co ci powiem - ten czlowiek jest nie normalny (przepraszam ale juz nie moglem sie powstrzymac). Ma to zasadniczy wplyw na smarowanie silnika i jego ZYWOTNOSC. Podczas jazdy po zakretach z miejsza iloscia oleju pompa moze nie zalapywac i silnik momentami pracuje na SUCHO (tak samo na podjazdach i zjazdach - pompa moze nie zasysac oleju). Nie wiem (bo nigdy nie sprawdzalem) ale po wlaniu 4 litrow to na bagnecie nie bedzie nawet wskazania poziomu. Wlej pod max. kreske na bagnecie i nie dopuszczaj zeby poziom spadl ponizej minimum Exclamation .

OK dzięki za odpowiedź, jest to mój pierwszy samochód i nie znam się wiele na motoryzacji (dopiero się ucze Smile ) Co do wysokości na bagnecie to jego poziom jest napewno powyżej minimum, a do tego wskaźnik w samochodzie po dłuższym postoju pokazuje mi gdzieś połowę więc chyba nie jest tak strasznie jak mówisz ?
A co do wlewania pod kreskę to jeśli już to zrobi to zakład mechaniczny Smile Ja do tego się raczej nie nadaję Smile))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Nie 21:53, 02 Kwi 2006    Temat postu:

bialy009 napisał:
rodzyn napisał:

Wiesz co ci powiem - ten czlowiek jest nie normalny (przepraszam ale juz nie moglem sie powstrzymac). Ma to zasadniczy wplyw na smarowanie silnika i jego ZYWOTNOSC. Podczas jazdy po zakretach z miejsza iloscia oleju pompa moze nie zalapywac i silnik momentami pracuje na SUCHO (tak samo na podjazdach i zjazdach - pompa moze nie zasysac oleju). Nie wiem (bo nigdy nie sprawdzalem) ale po wlaniu 4 litrow to na bagnecie nie bedzie nawet wskazania poziomu. Wlej pod max. kreske na bagnecie i nie dopuszczaj zeby poziom spadl ponizej minimum Exclamation .

OK dzięki za odpowiedź, jest to mój pierwszy samochód i nie znam się wiele na motoryzacji (dopiero się ucze Smile ) Co do wysokości na bagnecie to jego poziom jest napewno powyżej minimum, a do tego wskaźnik w samochodzie po dłuższym postoju pokazuje mi gdzieś połowę więc chyba nie jest tak strasznie jak mówisz ?


I dokladnie TAK ma BYC.

Moja rada: zmieniaj olej co 10tys. km - lub czesciej lacznie z filtrem oleju i najlepiej ze swiecami i filtrem powietrza. Kontroluj olej co jakis czas lub przed dluzszym wyjazdem a przy zmianie wlewaj tyle ile ma byc a nie tyle co jest w opakowaniu. A w razie co to wal na forum zawsze ktos doradzi.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilar
Moderator



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 22:05, 02 Kwi 2006    Temat postu:

Katalog Elf-a w przypadku silnika 1.8 i 2.0 zaleca wlać 5,5 l
Ja leję 5 litrow
Jesli zas chodzi o wymiane to normy w przypadku silnika benzynowego sa takie
12000 km - Syntetyk
10000 km - Półsyntetyk
8000 km - Mineralny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 8:15, 03 Kwi 2006    Temat postu:

Ja przy wymianie także leję 5 litrów i to wystarcza. Czyli kupuję opakowanie 4 litry i 1 litr dokupuję. Wymieniam co 10 tyś - ale teraz mam już 12 tkm i dzisiaj jadę wymienić. pzdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Pon 15:10, 03 Kwi 2006    Temat postu:

Ja u siebie wymianiam co 15 tys km. Narazie jezdze na oleju 5w30 ELF-a , mam przejechane 107 tys km.W czwartek jade na zmiane oleju do ASO. Jaki olej mam wlać??Dalej taki sam czyli 5w30 czy moze inny.Proszę o podpowiedź.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilar
Moderator



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 17:48, 03 Kwi 2006    Temat postu:

smialo mozesz juz wlac polsyntetyka
A dlaczego wymienisz u zdzierusów w ASO???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Pon 18:06, 03 Kwi 2006    Temat postu:

A nie wiem.Wydają mi sie najbardziej kompetentni.Jak popatrze na chłopaków z zawodówki którzy pracują u pobliskiego"największego" mechanika to wole jechac tam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
migacz28
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznan

PostWysłany: Pon 22:29, 03 Kwi 2006    Temat postu:

ja wymieniam co 15tys leje 10W40 półsyntetyk (elf),

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 8:07, 04 Kwi 2006    Temat postu:

migacz28 napisał:
ja wymieniam co 15tys leje 10W40 półsyntetyk (elf),


Ja tak jak migacz ELF Competition STI 10W40 półsyntetyk - wymiana co ok 12 tkm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm/Kraków

PostWysłany: Wto 11:20, 04 Kwi 2006    Temat postu:

Jaki olej polecacie do diesla?
Nie pamiętam dokładnie jaki ojciec lał po zakupie samochodu...5W30 lub 5W40 Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin