Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka pytań nowicjusza N7Q

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daro




Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 9:57, 06 Lip 2006    Temat postu: Kilka pytań nowicjusza N7Q

Witam wszystkich.
Od 3 dni jestem posiadaczem Lagunki kombi z silnikiem 2.0 16v N7Q z opcją full wypas Very Happy ,przebieg 193 tyś. sprowadzona z niemiec.Zwracam się z wielką prośbą (zwłaszcza do posiadaczy silnika N7Q) o info na jego temat , jego bolączek związanych z użytkowaniem.Mam kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi na forum (może słabo szukałem):
- przebieg 193 tyś. nie mam informacji jaki był wcześniej lany olej do mojej Lagunki syntetyk czy półsyntetyk.Co lać ?
-czy przy tym przebiegu i silniku wymiana rozrzadu jest już konieczna,czy jeszcze polatać 1-2 tyś. km ?
-jaka instalka gazowa do tego silniczka ?
-jak samemu (jeśli się da) zmienić język komunikatów komputera pokład. z niemieckiego na angielski ?
-mam orginalne radio blaupunkta-renault z wyjściem na zmieniarke,oczywiscie zmieniarki brak ale przewód z radia do zmieniarki wychodzi i ginie gdzieś w plątaninie kabli.Pytanie gdzie szukać końcówki przewodu do zmieniarki i gdzie były orginalnie montowane zmieniarki?

Dzięki i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 10:04, 06 Lip 2006    Temat postu:

Witamy na forum

Ad 1. Jeżeli nie wiesz jaki był lany to bezpieczniej jest wlać półsyntetyk bo jak był stosowany półsyntetyk a zalejesz pełny syntetyk to istnieje możliwość rozszczelnienia silnika ponieważ zostaną wypłukane z niego nagary.
Ad 2. Jeżeli nie wiesz kiedy był montowany rozrząd to wymieniaj odrazu, zawsze to koszt nieporównywalnie mniejszy niż naprawa po zerwaniu paska. Ja po zakupie już drugiego dnia wstawiłem do warsztatu na wymainę.
Ad 3. podjedź do gazwoników to coś Ci zaproponują - bierz markowe instalki.
Ad 4. samemu języka nie zmienisz - zmienią Ci w ASO za drobną opłatą Smile Chyba coś ok 100 zł.
Ad 5. W kombi zmieniarki montowane były fabrycznie w lewym schowku w bagażniku - tam poszukaj kabla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedis
Klubowicz



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Czw 13:18, 06 Lip 2006    Temat postu:

witaj!
-lej pożądny półsytetyk. to za duży przebieg na pełen syntetyk.
-jeśli nie wiesz kiedy był rozrząd robiony to rób odrazu, bo jak strzeli... wiadomo.
-ja bym wsadzał tylko sekwencje dobrej firmy w dobrym warsztacie (nie warto zbyt oszczędzać)
-o językach komunikatów i zmieniarce nic nie podpowiem bo nie wiem. (sam potrzebuje zmieniarke oryginalną, lecz do philipsa kasetowego oryginalnego)

pozdroofka!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merphi




Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:36, 06 Lip 2006    Temat postu:

Ja osobiscie leje dobry mineralny (Castrol GTX3 Protection) co 10 tys. Przebieg mam 180tys. Jak jezdze normalnie (do 140) to mi nie bierze oleju wogole. Przy szalenstwach na autostradzie (kolo 200 np na wyjazd na mecz reprezentacji do .de) potrafi zjesc 1l na 1000km wiec trzeba uwazac. Sam silnik uwazany za bardzo trwaly o ile sie o niego dba. (rozrzad, olej, chlodzenie).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemo
Boss Regionalny
woj. Wielkopolskie



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 14:00, 06 Lip 2006    Temat postu:

Ja ma syntetyk ale chyba teraz zmienie na półsyntetyczny. Silniczek na razie smiga elegancko na instalce II generacji, choc spalanie w miescie to koszmar ale to kwestia regulacji. Najlepiej poszukaj podobnego forum Volvo i poczytaj o silniczku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sieg13




Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kujawsko-pomorskie

PostWysłany: Czw 14:36, 06 Lip 2006    Temat postu:

w zakladzie naprawczym gdzie od 10 lat wymieniam czesci oraz olej poradzili mi ze jak nie wiem co bylo wlewane i jak ma powyzej 190 tys przebiegu to najlepiej wlac minaralny i tego sie trzymac welwajac olej o miejszej gestosci grozi rozszczelnieniem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adama35
Klubowicz



Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Czw 21:53, 06 Lip 2006    Temat postu:

Lej minerala jak nie wiesz jaki był wcześniej nalany bo jak gośc lał mineralny a ty zalejesz pólsyntetykiem to możesz narobić sobie kłopotów z silnikiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
heniek




Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 23:31, 06 Lip 2006    Temat postu: olej i gaz

czesc ptzy takim przebiegu lej olej mineralny polecam mobila jest dobry nawet bardzo Smile co do gazu to za bede teraz zakladac BRC dosyc dobra instalka ok 3 tyz zl zalezy gdzie wkladasz tzn jakie miasto i td. mi sue udalo zalatwic niby po znajomosci gaz sekwencyjny BRC za 2700 zygli wkladam w ta sobote jesli sciana placzu odda wszystkie banknoty Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedis
Klubowicz



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 13:00, 07 Lip 2006    Temat postu:

BRC to baaardzo dobre instalki. polecam!

ej ale nie przesadzajcie!!! to nie jest kaszlak ani poldek Confused minaralny.... chyba żart.
półsyntetyk według mnie najlepsze rozwiązanie. olej minerlany ma już naprawde mizerne własności smarujące, jest gęsty, co zwiekszy zużycie paliwa i odejmie wigoru silnikowi. jeśli silnik nie jest zajechany to napewno nie pchałbym sie w żaden mineralny.

pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 13:44, 07 Lip 2006    Temat postu:

Dedis napisał:
BRC to baaardzo dobre instalki. polecam!

ej ale nie przesadzajcie!!! to nie jest kaszlak ani poldek Confused minaralny.... chyba żart.
półsyntetyk według mnie najlepsze rozwiązanie. olej minerlany ma już naprawde mizerne własności smarujące, jest gęsty, co zwiekszy zużycie paliwa i odejmie wigoru silnikowi. jeśli silnik nie jest zajechany to napewno nie pchałbym sie w żaden mineralny.

pozdro!


o właśnie to miałem na myśli pisząc żeby lał półsyntetyk, ja bym minerala nie wlał - jak miałem poloneza to mineral szedł ale to nie jest polonez.
Pzdr

Merphi napisał że przy jezdzie pow 140km/h i szybciej bierze mu 1l na 100km - to chyba świadczy o tym że mineral nie nadaje się do tych silników. Mi na półsyntetyku ubywa oleju jakieś 0,5-0,7 l ale na 10 tyś km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedis
Klubowicz



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 14:47, 07 Lip 2006    Temat postu:

Malczyk2000 napisał:
Dedis napisał:
BRC to baaardzo dobre instalki. polecam!

ej ale nie przesadzajcie!!! to nie jest kaszlak ani poldek Confused minaralny.... chyba żart.
półsyntetyk według mnie najlepsze rozwiązanie. olej minerlany ma już naprawde mizerne własności smarujące, jest gęsty, co zwiekszy zużycie paliwa i odejmie wigoru silnikowi. jeśli silnik nie jest zajechany to napewno nie pchałbym sie w żaden mineralny.

pozdro!


o właśnie to miałem na myśli pisząc żeby lał półsyntetyk, ja bym minerala nie wlał - jak miałem poloneza to mineral szedł ale to nie jest polonez.
Pzdr

Merphi napisał że przy jezdzie pow 140km/h i szybciej bierze mu 1l na 100km - to chyba świadczy o tym że mineral nie nadaje się do tych silników. Mi na półsyntetyku ubywa oleju jakieś 0,5-0,7 l ale na 10 tyś km.


dokładnie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin