Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kłopot z klimatronikiem

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz-r
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pilawa

PostWysłany: Sob 17:09, 04 Mar 2006    Temat postu: Kłopot z klimatronikiem

Witam użytkowników najpiękniejszych aut na świecie!

Mój problem dotyczy sterownika klimatyzacji. A mianowicie: niezależnie od tego, na jakich ustawieniach wyłączam silnik, to przy kolejnym włączeniu klimatronik uruchamia się tak samo, tzn. nawiew na szybę, temperatura na max. Ale te ustawienia nie odpowiadają faktycznym położeniom przysłon, które pozostają w takich położeniach, jak przy gaszeniu. Efekt jest taki, że pokazuje nawiew na szybę, a dmucha np. na nogi. Po kilkunastu minutach przysłony "dostosowują" się do ustawień wyświetlacza i jest już ok. Mam wrażenie, jakby sterownik klimy nie miał podtrzymania pamięci (o ile coś takiego wogóle ma). Czy ktoś z Was też tak miał? Jeśli tak, to jak sobie z tym poradził?

Proszę o pomoc i z góry dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 19:52, 04 Mar 2006    Temat postu:

Nie mam klimatronika i nie wiem dokladnie z czego on sie sklada i moge jedynie w tym temacie pogdybac i powiedziec jaka ja mialem przygode z pewnym elektrycznym ustrojstwem.
A wiec wydaje mi sie (nawet prawie jetem pewien) ze ze klimatronik ma sterownik ktory mowi gdzie silniczek ma zatrzymac klapke nawiewu jak wybierzesz cos na panelu (nogi, szyba) i to chyba on "zwariowal". Ja mialem problem ze sterownikiem tylnej wycieraczki tzn. po wlaczeniu i wylaczeniu wlacznikiem powinna zrobic dwa pelne cykle i zatrzymac sie w max. gornym polozeniu a tak sie nie dzialo. Zatrzymywala sie w tym miejscy w ktorym wylaczylem np. w polowie szyby lub gdy wlaczylem to chodzila niby normalnie tzn. robila dwa cykle i zatrzymywala sie raz na samym dole raz w polowie szyby. Najdziwniejsze bylo to ze po ok. 15 - 20min. obojetnie czy byla wlaczana czy nie zaczynala poprawnie dzialac. Wymienilem jej sterownik (przerywacz czy jak to tam zwa) i problem znikl. Wiem ze wycieraczka to nie to samo co sterowanie silniczkami nawiewu ale mozesz miec cos podobnego - chodzi mi o to ze uklad ktory mowi silniczkowi w ktorym miejscu ma sie zatrzymac prawdopodobnie szwankuje. Gdzie znajduje sie ten sterownik i jak go sprawdzic czy dziala poprawnie - nie mam pojecia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz-r
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pilawa

PostWysłany: Pon 12:04, 06 Mar 2006    Temat postu:

Z tą wycieraczką tylnej szyby mam to samo. Kiedyś robiła 2 pełne wachnięcia i zatrzymywała się pionowo. Od pewnego czasu robi np. 1 i 3/4 cyklu, albo 1 i trochę i zatrzymuje się w różnych położeniach. Myślałem, że to w silniczku coś się popierniczyło.
Gdzie jest ten przerywacz i ile może kosztować?
Jeśli chodzi o klimatronik to jestem niemal pewien, że chodzi o jakąś sprawę elektryczną. Po chwili pstrykania przyciskami udaje się "zgrać" ze sobą faktyczne położenia przysłon ze wskazaniami wyświetlacza i później wszystko działa ok. Aż do ponownego wyłączenia zapłonu. Myślałem, że może ktoś spotkał się z podobną usterką i wie jak się jej pozbyć. Podobno jest jakiś sposób resetowania sterownika, ale nie wiem, czy to fakt, czy plotka. Najprościej było by wymienić cały sterownik, ale te ceny... (A tak nawiasem mówiąc to sterownik jest wbudowany w panel klimatronika z tyłu. Wyjmowałem go, ale nie widać aby był uszkodzony mechanicznie).
Dzięki za zainteresowanie tematem. Proszę o więcej.
Pozdro!
[i]
[/i]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 13:15, 06 Mar 2006    Temat postu:

Na wstepie daje ci informacje o tym przekazniku tylnej wycieraczki. A wiec: znajduje sie on w tym miejscu co skrzynka bezpiecznikow a dokladnie nad nia i jak otworzysz klapke zaslaniajaca bezpieczniki to nie bedzie widac zadnych przekaznikow. Najszybszym sposobem dostania sie do nich jest wykrecenie wylotow powietrza do drzwi znajdujacych sie z boku deski rozdzielczej. Sa tam dwie srubki (torx-y rozmiar 20) jak je wykrecisz to wysun ten element ale nie do konca bo trzyma go jeszcze wodzik (ten ktory zaslania lub odslania wylot powietrza gdy przekrecasz kolko zaslaniania obok regulacji swiatel). Zapiety jest na taka zapinke (plastikowa kolka wcisnieta w wodzik) ktora bez problemu odczepisz. Po odczepieniu wodzika wyjmujesz ten caly element i juz widzisz przekazniki (dostep zeby wyjac jest troche kiepski ale da rade).
I teraz tak: przekaznik ktory jest odpowiedzialny za tylna wycieraczke to (podaje wszystko co na nim pisze):
RENAULT
7700844036
CAR/REN3
BITRUN "A"
MADE IN ITALY
Jego koszt to w moim przypadku 0zl (szrot Wink ).

Wszystkich przekaznikow jest w tym miejscu u mnie - 4szt a miejsc jest jeszcze kilka wolnych wiec moze u ciebie bedzie jeszcze przekaznik od klimatronika (wlasnie ten odpowiedzialny za przestawianie przyslon).

Reset sterownika mozez sprobowac zrobic poprzez odlaczenie akumulatora np. na noc. Moze sie mu poprawi bo jak zresetowac sam sterownik to nie mam pojecia.

Jak do czegos dojdziesz z tym sterownikiem to napisz na forum.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz-r
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pilawa

PostWysłany: Pon 19:39, 06 Mar 2006    Temat postu:

Dzięki za wyjaśnienia.
Chyba na razie nie będę musiał się dostawać do tego przekażnika, bo wycieraczka zaczęła działać prawidłowo. Ale od początku...:
2 dni temu padł mi rozrusznik (odkleiły się magnesy w obudowie (koszt nowej obudowy: 60 zł)). Do tej naprawy musiałem odłączyć akumulator. Po ponownym podłączeniu okazało się, że komputer zamiast pokazywać spalanie średnie i chwilowe i ilość zużytego paliwa wyświetla tylko migające kreseczki. Kiedyś już miałem coś takiego i wtedy po długim kombinowaniu udało mi się to naprawić w następujący sposób (zupełnie przypadkiem): wcisnąłem przycisk nakońcu prawej dźwigni, ten od zmiany wyświetlanych informacji i przytrzymując go wcisnąłem przycisk od resetu przebiegu. Przytrzymując wciśnięte oba przyciski na wyświetlaczu pojawiły się takie informacje jak ilość paliwa w zbiorniku, spalanie (w l/h !?), temperatura oleju, przebieg o jaki przekroczony został dystans międzyprzeglądowy i kody zapamiętanych usterek. Po wyjściu z tych opcji (przez krótkie naciśnięcie przycisku resetu) okazało się, że wszystkie funkcje wyświetlacza działają prawidłowo.
Wracając do tematu: tym razem zrobiłem tak samo. Przypadek sprawił, że lekko kropiło i włączyłem tylną wycieraczkę. Działała bez zarzutu.
Jeśli chodzi o ten nieszczęsny klimatronik, to już nieraz próbowałem odłączać akumę.
Byłem dzisiaj w serwisie i powiedzieli, że bez wymiany sterownika się nie obejdzie. W sumie nie dziwię się. My w citroenie robimy tak samo. Zamiast naprawiać wymieniamy...

Czy ja nie za bardzo się rozpisuję???
Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 21:11, 06 Mar 2006    Temat postu:

Te przytrzymanie przycisku to jest chyba wejscie w tryb serwisowy i mozna tam poogladac wiele ciekawych funkcji - sam nie sprawdzalem (bo mam zwykle zegary) ale czytalem w instrukcji Wink . Jest gdzies na forum wklejony link do tej instrukcji i sa tam opisane dokladnie wszystkie funkcje wlacznie z serwisowymi (jak znajde link to wkleje bo nie chodzi mi o normalna instr. tylko jakis inny wycinek).

No i widze ze problem wycieraczki sie rozwiazal - u mnie bylo tak ze raz dzialala a raz nie i korzystajac z okazji zalatwilem sobie nowy (drugi) przekaznik i mam spokoj. A opis zostanie dla innych.

No ale z tym panelem to kicha - musisz zalatwic drugi i niestety nie wiadomo czy bedzie sprawny Crying or Very sad (mysle o uzywanym) bo cena nowego w serwisie napewno nie bedzie atrakcyjna.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz-r
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pilawa

PostWysłany: Wto 10:13, 07 Mar 2006    Temat postu:

Thanks anyway!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin