Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

laguna '96 RN 2.2D

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Birmingham / UK

PostWysłany: Wto 0:50, 14 Lut 2006    Temat postu: laguna '96 RN 2.2D

witam,
wlasnie zakupilem takowy egzemplarz w zwiazaku z tym mam kilka pytan gdyz wykrylem kilka usterek (bylo ich wiecej ale po przeczytaniu kilku stron www i tego forum problemy mi sie rozwiazaly).

1. Kluczyk (posiadam wersje z blokada zaplonu). niestety kluczyk mam tylko 1 i zauwazam ze nie jest on oryginalny gdyz firma widniejaca na nim to VALEO a nie RENAULT. Czy w przypadku rozladowania sie baterii lub/i ich wymiany (wyczytalme ze kluczyk ma 2 baterie) nalezy cos robic specialnego ? Czy poprostu wymienic baterie i wszystko bedzie nadal dzialac. czy tylko serwis moze dorobic drugi kluczyk

2. regulacja kierownicy - raczka regulacji odchyla mi sie tylko kilka cm - nie tworzy kata 90 stopni z kolumna kierownicy. czy nalezy mocniej jeszcze pociagnac czy cos mam uszkodzone ? regulacja kierownicy w tym stopniu w jakim moge odchylic ten uchwyt poprsotu nie dziala

3. Ile oleju nalezy zakupic do wymiany ? wyczytalem ze 6.5 litra - czy to prawda. polsyntetyk 10W40 bedzie odpowiedni ?

4. regulacja nawiewu - nawiew dziala tylko gdy pokretlo ustawie w pozycji 4 czyli najszybszej... poza tym nie dziala pokretlo do zmiany kierunkow (na szybe, na nogi itp...) - czy wina najprawdopodobniej lezy w samym module regulacji czy gdzies glebiej ? bo mysle ze moze kupic z jakiegos innego auta poprostu ten modul i go wymienic.

5. obrotomierz nie dziala - tu brak pomyslow
6. zauwazylem ze ogolnie kilka zarowek nie dziala w desce oraz przy podswietleniu np regulacji nawiewu. czy skomplikowane jest rozebranie deski ? jest to model bez komputera. czy jest jakis przycisk ktory spowoduje wlaczenie wszyskich lampek w desce czy poprostu musze kazda zarowke osobno sprawdzac ?

7. nie zaswieca mi sie lampka SERV przy przekrecaniu kluczyka i odpalaniu auta - podejzewam zarowke Smile

8. jaki jest orientacyjny koszt paska rozrzadu ?

dziekuje za pomoc i prosze o wyrozumialosc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Wto 17:56, 14 Lut 2006    Temat postu:

Witam. Niestety nie mogę odpowiedzieć ci na wszystkie pytania, ale na niektóre postaram sie. Przede wszystkim dziwię sie, że kupiłes model Laguny z tak dużą ilościa awarii. Ja na twoim miejscu rozejrzał się za jakimś lepiej zadbanym/ z mniejszą ilością usterek - ale wiadomo, to twoja decyzja. Rolling Eyes Wracając do twoich pytań....


ad.1
Z tego co wiem, to nie wszystkie klucze mają napis Renault na kluczyku, dlatego nie przejmopwałbym się tym aż nadto, ale przeprogramowałbym na twoim miejscu immobilisier, ponieważ osoba od której kupiłes może mieć drugi kluczyka, a co za tym idzie - swobodny dostęp do twojego auta. Zmiana baterii nie powinna zrobić nic złego, więc tego bym się nie bał Wink

ad.2
Co do uchwytu, to z reguły da się go odchylić bez użycia znacznej siły. Być może coś jest uszkodzone, ale jeszce srpóbował bym odchylic go z większoą siłą

ad.4
najprawdopodobniej poszły cięgna od regulacji nawiewu. W którymś z wątków jest napsiane jak dojść do nich (podam link)

ad.6
Niestety musisz sprawdzić wszystkie żarówki... Być może poprostu się przepaliły

ad.7
Tak samo jak w punktcie 6, przyczną może być przepalony żarówka. Ale też niepokoi mnie to, bo być może sprzedający chciał ukryć jakąś wadę, wykręcająć poprostu tą zarówkę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marco dnia Wto 18:55, 14 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asusx
Klubowicz



Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Byda

PostWysłany: Wto 18:12, 14 Lut 2006    Temat postu:

Witam,

Niestety również zastanawiam się czy sprzedający nie chciał specjalnie ukryć usterki (i to być może poważnej) i dlatego wykręcił żarówkę - oby się okazało ,że jest to tylko przepalona żarówka .

Pozdrawiam
marcin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 19:04, 14 Lut 2006    Temat postu:

Witam.
1. Wymiane bateri mozesz zrobic sam. W kluczyku jest z jednej strony taka mala srubka i jak ja wykrecisz to kluczyk sie rozpolowi. Tak sa dwi baterie jedna na drugiej. Jesli chodzi o dorobienie kluczyka to nie ma problemu bo mozesz go dorobic w kazdym warsztacie zajmujacym sie tymi sprawami, gorzej wyglada dorobienie elektroniki do niego a dokladnie jak bys kupil drugi kluczyk uzywany to jego zaprogramowanie. Z tego co wiem to jest mozliwosc zaprogramowania orginalnego kluczyka jesli zgubi swoj org. kod ale nie wiem jak to jest z kluczykiem z innego samochodu.
Koszt 2szt. baterii ok.8zl.

2. Regulacje kierownicy musial bys przejrzec i zobaczyc czy cos nie blokuje. Rozkrec te polastiki przy kierownicy i zobacz co tam "slychac" bo szarpiac na sile mozesz cos urwac.

3. Ile oleju?? sadze ze ok.5.5l ale moge sie mylic (mam silnik bezynowy). Przy wymianie mozesz wlac na pewniaka 5l i dolewac sprawdzajac na bagnecie az osiagnie odpowiedni poziom. Czy syntetyk, pol syntetyk, czy mineralny powinienes zdecydowac sam. Wszystko zalezy od stanu silnika, jego przebiegu, i tego na jakim oleju jezdzil do tej pory.

4. Zanim kupisz najpierw zobacz w czym jest problem bo moze to sporo kosztowac a usterka moze byc banalna. Jak do wszystkiego sie dostac (co i jak rozkrecic) bylo juz opisane na forum. Co do tego czemu dziala tylko 4 bieg dmuchawy to nie wiem w czym moze tkwic problem ale w pokretle ustawiania kierunkow (gdzie ma wiac) stawiam na linke (prawdopodobnie spadla) a dobrac do nich mozesz sie przez wyjecie schowka pasazera.

5. Mogla wypiac sie kostka z zegarow od obrotomierza i kilku kontrolek i dlatego nie dziala. Z tylu zegarow sa dwie kostki (czerwona i niebieska). Jesli wszystko jest dobrze to mogl sam zegar obrotomierza uledz awarii lub gdzies nie laczy (w miejscu wpiecia w elektrykie przy silniku).

6. Pisalem juz chyba o tym ale napisze jeszcze raz. Aby wymienic zarowki w liczniku musisz go wydostac. Odkrecasz te plastiki przy kierownicy: od spodu (chyba) trzy srubki, jak je wykrecisz zdejmij ten dolny plastik i teraz odkrec ten gorny. Jest przykrecony dwoma srubkami po bokach (kolo dzwigni kierunkow, drugi wycieraczek za kierownica) bedziesz musial przekrecic kierownica najpierw w jedna strone-wykrecic srubkie, pozniej w druga strone kierownice i wykrecic druga srubkie. Pozniej wykrec srubkie z tego malego schowka po lewej stronie zegarow a przykrecony jest jednym wkretem od spodu. Jak wykrecisz wyjmij schowek. Teraz odkrec ten plastik przyslaniajacy zegary (ta ramka) a przykrecona jest od gory (chyba) trzema wkretami. Jak odkrecisz to ja wyjmij przechylajac delikatnie gore tej ramki w swoja strone (wyciagaj ciagnac za gore tej ramki wszystko delikatnie). Jak wyjoles ramke to powinienes zobaczyc teraz (chyba) cztery srubki ktore mocuja zegary. Po wykreceniu tych srubek nie ciagnij mocno bo musisz odpiac jeszcze linke szybkosciomierza i w tym celu odegnij zegar prawa reka do siebie a lewa w kierunku silnika (tak jak chcial bys go wepchac lewa strona dalej niz jest normalnie zamontowany) i teraz wluz prawa reke za zegar i zdejmij linke (przekrecajac ja jak dobrze pamietam w lewo) i teraz wyciagnij zegar ale tez do pewnego momentu bo jeszcze ma przypiete kostki z przewodami. Jak wypniesz dwie kostki i bedziesz mial juz zegary na kolanach to potrzebne beda ci szczypce do wyjecia oprawek w ktorych sa zarowki i teraz kolejno sprawdzasz ktore nie swieca. Proponuje zmienic wszystkie Wink . Jak zmienisz wszystkie to podlacz kostki bez skrecania zegarow i sprawdz czy wszystko jest ok. Jesli tak to skrecaj wszystko w odwrotnej kolejnosci.
Co do podswietlenia regulacji nawiewow to wyjmij popielniczke i wykrec wszystkie wkrety (chyba cztery) i pozniej klapkie ktora zaslania radio. Jak wszystkie plastiki bedziesz mial wyjete to od spodu sa dwie sruby ktore trzymaja panel nawiewow. Wykrec je, wysun panel,wyjmij oprawke z zarowka, wymien zarowke, sprawdz czy dziala i skrec. Mozesz tez zobaczyc czy nie tu lezy problem z tym ze nie masz regulacji rozdzialu nadmuchow bo sa tam mocowania linek od regulacji. To chyba mniej wiecej w tym temacie bedzie wszystko.

7. Nie pali sie SERV i moze byc to zarowka ale z tego co sie orietuje to w dieslu powinna sie zapalic tez kontrolka swiec (podgrzewania).

8. Piszesz silnik 2.2d czyli wnioskuje wolnossacy. Pasek od 90zl do 110zl. Kompletny rozrzad ok.650zl. (pasek rolka)

Shocked to chyba wszystko byc moze cos pominolem ale chcialem ci jaknajdokladniej opisac ale jak bedziesz rozkrecal to popatrz dwa razy bo moglem cos przeoczyc.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 19:33, 14 Lut 2006    Temat postu:

O w morde zaczynalem pisac to nie bylo zadnej odpowiedzi a jak skonczylem byly juz dwie Wink Laughing .
Jeszce slowko do Marko: ja swoja lagune kupilem naprawdze bardzo zadbana (stan prawie idealny i cena byla wyzsza od porownywalnych rocznikow) a jak zaczelo sie sypac to prawie wszystko. Poprzedni wlasciciej - stateczny pan w srednim wieku turlal sie nia. Jak ja zaczolem jezdzic to po ok. miesiacu cale zawieszenie zaczelo pukac, stukac i zaczely sie wymiany. Silnik wydawal sie w idealnym stanie ale jak wymienialem olej to az sie przerazilem - mozna powiedziec ze wylatywala smola. Zmienilem olej (wlalem syntetyk) i po ok. tygodniu od zmiany moja lala zaczela chlac olej litrami Shocked (ok. 1l na 500-600km Exclamation ). Zapchal sie katalizator. Silnik wytrzymal jeszcze ok. 4000tys.km i padl calkowicie Crying or Very sad . Bylem mocno wkur... tymi wszystkimi usterkami defektami i kupa pieniedzy wsadzona w moja wspaniala lagune a dodam ze widzialem co bralem bo ogladalem i jezdzilem nia kilka razy przed kupnem. Powiem wam ze nie jestem w ciemie bity i na samochodach sie znam ale na lagunce naciolem sie strasznie (nie mowie o wszystkich lagunach ze sa awaryjne itp.) i nigdy wszystkiego nie da rady sprawdzic. Z tego wszystkiego jest jeden plus. Wiecie jaki Laughing ze moja lagunie znam na wylot i mimo tego wszystkiego nie chce sie jej pozbyc bo sa to naprawde dobre i trwale samochody ale trzeba o nie dbac.

Jeszcze wracajac do tej kontrolki SERV u kolegi Jawa to bardziej podejrzane by bylo nieswiecenie kontrolki cisnienia oleju bo kontrolka serv raczej zapala sie z druga inna kontrolka w razie usterki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Wto 22:48, 14 Lut 2006    Temat postu:

Rodzyn - w przypadku twojego silnika mogło tez być tak, że poprzedni właścicel lał półsyntetyk albo mineralny, a ty wlewając syntetyk spowodowałeś, że ten olej wybrał nieczystości z silnika, co spwodowało jego rozszczelnienie i dlatego brała ci tyle oleju Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Śro 21:35, 15 Lut 2006    Temat postu:

Wlasnie co dziwne to poprzedni wlasciciel lal syntetyk ale tylko lal bo z tego co zobaczylem przy wymianie to on chyba nie zmienil oleju ani razu Exclamation . Wiem ze jak zmieni sie olej na mineralny na syntetyk to silnik moze (ale nie musi) sie rozszczelnic i prawie napewno zwiekszy sie zuzycie oleju. Polecam oleje z wysoka klasa jakosci np. SL bo sa juz takie mineralne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Birmingham / UK

PostWysłany: Śro 23:59, 15 Lut 2006    Temat postu:

na wstepie dziekuje za odpowiedzi... nasunelo mi to wiele przemyslen.
zakupilem te auto z mysla o swobodnym poruszaniu sie do pracy i z powrotem za smieszna cene wiec licze sie z kilkoma wadami.

co do regulacji kierwonic to dzis probowalem wlozyc w to wiecej sily i nic nie dziala wiec pierw w sobote rozkrece co trzeba i tam zerkne.
sprzwedze tez bezpieczniki bo kilka lampek mi nie swieci ... no i orotomierz nie dziala. mam nadzieje ze nie trafilem na kombinowane auto.
dzis zauwazylem ze np czasem centralny zamek nie zamyka tylnych drzwi po stronie kierowcy.

jesli chodzi o nawiew to chyba linki sa zamienione bo jak chcialem dac na zimniesze powietrze to zaczelo mi wiac przednimi nawiewami a nie na szybe.

a co do oleju... to z mojej niklej wiedzy to wynika ze do 10 letniego auta to chyba syntetyku sie nie leje.... a jesli byl uzyty mineralny lub polsyntetyk to nie nalezy wlewac sybtetyku bo wlasnie wtedy sie rozszczelni... chyba sie nie myle

w sobote zaczynam gruntowny osobisty przeglad mojego zakupionego cuda..

aahaha... czy wymiana paska rozrzadu w tym aucie z silniekiem diesla to jest jakis wielki wysilek ? bo jeden mechanik stwierdzil ze wlasnie te auto to wyhjatkowe zadanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shakal
Klubowicz



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:01, 16 Lut 2006    Temat postu:

witam

co wdo wymiana paska rozrzadu - akurat mam taki silnik (combi) i rzezcywscie wymiana to masakra. jest strasznie malo miejsca na palce. u mnie kolesie caly silnik podnosili, odkrecili lape i dalej bylo malo miejsca. doszedl do tego jeszcze ze zerwany klin na kole rozrzadu no i byla niezla jazda. zaplacilem 200pln za robocizne ale koles powiedzial ze wiecej za taka cene nie zrobi Smile)
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Birmingham / UK

PostWysłany: Czw 21:38, 16 Lut 2006    Temat postu:

wlasnie dzis rozmawialem z mechanikiem i powiedzial mi kilka niepokojacych rzeczy i nie wiem czy to prawda ze:
1. sa dwa rodzaje paska rozrzadu i dopiero po rozebraniu bedzie widac jaki jest zalozony.

2. z wymiana paska nalezy wymienic rolke (i tez sa 2 typy) do paska ale znowu podobno rolka jest drozsza niz cala pompa i zalecalom mi wymienic pompy.

teraz juz sam nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shakal
Klubowicz



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:55, 17 Lut 2006    Temat postu:

Witam

facet niech nie wkreca tylko niech sprawdzi w katalogu po nr silnika - G8 . masz prawdopodobnie taki motor jak ja wiec jest 1 pasek, do tego dochodzi NAPEWNO wymiana pompy (150PLN) - jak nie zmienisz jej to jest szansa ze bedzie ciekla i cala jazda od nowa:)) pozatym jak koles rozkreci ci auto a nie bedzie mial paska na stanie to opoznienie w robocie wiec jak jest powazny to niech najpierw zamowi czesci a pozniej sie bierze za robote - inaczej szukaj innego mechanika:)
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pią 13:07, 17 Lut 2006    Temat postu:

Tak niech mechanik zamowi po numerach silnika i nie bedzie problemu. Zmiana rozrzadu w tym silniku to prawdziwa tragedia a i pompe wodna nalezy zmienic razem z calym rozrzadem (pasek, rolka) i nie ma co w tej materii oszczedzac po jak pasek sie zerwie to ..... po silniku w najlpszym przypadku po glowicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin