Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Luzy na kolumnie kierowniczej
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nevada




Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pon 19:10, 15 Maj 2006    Temat postu: Luzy na kolumnie kierowniczej

Czy ktoś usuwał luz na kolumnie kierowniczej związany z tą wyrobioną plastikową tuleją i wktórym miejscu ona jest (lub była)?
Mi po wstępnym obadaniu rękoma bez demontażu wydaje się że mam luz na tym odcnku między dwoma przegubami (nie na samych przegubach)
Czy to tam powina być ta tuleja?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin Krosno Odrz




Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrz.

PostWysłany: Wto 16:28, 16 Maj 2006    Temat postu:

Napisz dlaczego chcesz kasować luzy? Ja niedawno robiłem tzw. regenerację polegającą na podłożeniu taśmy.Prosta sprawa , godzinka roboty . W mojej laluni objawiało się to stukami pod kierownicą podczas jazdy po nierównościach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mr.elo




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 19:58, 16 Maj 2006    Temat postu:

Marcin, ja mam identyczne objawy. Może byś podał bliższe szczegóły tej operacji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nevada




Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 20:08, 16 Maj 2006    Temat postu:

U mnie to się objawia może nie stukaniem, no może jeśli tak to bardzo słabo słyszalnymi, ale raczej nieprzyjemnym drganiami,lekkimi szarpaniami kierowicy przy jeżdzie po nierównościach. Na szarpakach wyszło że końcówki drążków kierowniczych nie mają luzów, wahacze, łączniki stabilizatora też nie.
Więc chce to najpierw zrobić żeby na początek bez żadnych kosztów wyeliminować jedną z potencjalnych przyczyn.

PS. A wjaki sposób są odczuwalne zużyte łączniki stabilizatorów?.

Napisz dokładniej w którym miejscu nawija się tą aluminiową taśmę żeby zlikwidować luz, na tej pionowej czy poziomej części tego zespołu licząć od podłogi do koła kierownicy i czy przy rozbiórce nie rozpadną się jakieś mechanizmy p. blokady kierownicy, stacyjki itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin Krosno Odrz




Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrz.

PostWysłany: Wto 22:05, 16 Maj 2006    Temat postu:

Witam. Sama operacja jest bardzo prosta. Rozkręcamy krzyżak przy podłodze na rys nr 4. Po rozkręceniu tego krzyżaka wyciągamy cały drążek w dół.
Ważne jest aby przed wyjęciem zaznaczyć sobie o góry położenie drązka zeby potem nie bylo problemu z włożeniem.Żeby wyjąć trzeba go trochę pookręcać nie jest łatwo ale sobie poradzicie.Po wyjęciu drązka na samym końcu zobaczycie białą plastykową nakładke właśnie na tym drązku. W niej tkwi problem . Jeszcze jedno jest przy pedałach czujnik chyba hamulca , warto go wyjąć , będzie łatwiej . Następnie owijamy ten plastyk taśmą około 3-4 razy (najlepiej cienka teflonowa taśma np. do uszczelniania rur). Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności .
Ciężko jest włozyć , ja pomogłem sobie młotkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mr.elo




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Czw 19:50, 18 Maj 2006    Temat postu:

"Ważne jest aby przed wyjęciem zaznaczyć sobie o góry położenie drązka zeby potem nie bylo problemu z włożeniem."

Proszę wyjaśnij coś bliżej, o co tu chodzi bo nie chwytam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin Krosno Odrz




Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrz.

PostWysłany: Pią 15:54, 19 Maj 2006    Temat postu:

W przekroju ten drązek wegląda jakby "czterolistna koniczyna" tak więc są cztery mozliwość włozenia go . Jezeli owiniesz go tasmą i włożysz to może byc potem problem zeby go wyjąc . tak wiec lepiej żebys go włożył za pierwszym razem w odpowiednim położeniu. Jezeli zrobisz sobie znak np. flamastrem na drązku oraz na obudowie to raczej nie powinienes sie pomylić. Jak zajrzysz pod kolumnę kier. to zrozumiesz co mam na myśli.Uwaza jrównież na samą kierownice bo po wyciągnięciu tego drązka moze a raczej napewno Ci sie przekręci. Przy składaniu musi byc wszystko zgrane : położenie kierowniy oraz to jak wkładasz sam drązek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:18, 19 Maj 2006    Temat postu:

marcin Krosno Odrz napisał:
W przekroju ten drązek wegląda jakby "czterolistna koniczyna" tak więc są cztery mozliwość włozenia go . Jezeli owiniesz go tasmą i włożysz to może byc potem problem zeby go wyjąc . tak wiec lepiej żebys go włożył za pierwszym razem w odpowiednim położeniu. Jezeli zrobisz sobie znak np. flamastrem na drązku oraz na obudowie to raczej nie powinienes sie pomylić. Jak zajrzysz pod kolumnę kier. to zrozumiesz co mam na myśli.Uwaza jrównież na samą kierownice bo po wyciągnięciu tego drązka moze a raczej napewno Ci sie przekręci. Przy składaniu musi byc wszystko zgrane : położenie kierowniy oraz to jak wkładasz sam drązek.


Witam, mnie też stuka. Ale napisz czy trzeba zdjąć kierownice, czy drążek wychodzi po odkręceniu tylko tej jednej śruby, i czy jak już wyciągniemy drążek to nie lepiej tę tulejke wymienić na nową?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin Krosno Odrz




Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrz.

PostWysłany: Pią 23:33, 19 Maj 2006    Temat postu:

Cześć . Oprócz śruby od krzyzaka nic więcej nie trzeba odkrecać. Oczywiście napewno łatwiej by było rozkręcić całą kolumnę kierowniczą i spokojnie sobie tą tulejkę wymienić ale jesli masz poduszkę w kierownicy to juz do ciebie nalezy czy chcesz rozbierac kierownicę.Ja wolałem tego uniknąć . Co do samej tulejki , niestety jest ona nie osiągalna w sklepach, a sam jej kształt uniemozliwia dopasowanie czegoś podobnego.Jest troche zabawy , żaden ze mnie machanik a sobie poradziłem. Trochę po kur....ałem ale się udało. Popełniłem jeden błąd chociaż mechanik mnie przestrzegał żeby zaznaczyc położenie wałka i potem musiałem kilka razy wsadzać na wałek bez taśmy żeby ustalić jego pierwotne położenie.Uwaga nie nawijajcie zbyt dużo taśmy bo po pierwsze bedzie problem z włożeniem oraz sama tulejka może pęknąć i przesuwać sie po wałku . Jak rozbierzecie to domyślicie się co mi chodzi. Życzę miłaej zabawy i napiszcie jak wam poszło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:38, 19 Maj 2006    Temat postu:

No to trza spróbować! Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lemus




Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:24, 24 Maj 2006    Temat postu:

Witam ja mam podobny problem, puka mi w kolumnie kierowniczej przy jezdzie po nierownosciach. Kupilem kolumne taka jak na rysunku powyzej. Zamierzam udac sie do mechanika i wymienic caly element , kierownice mam bez poduszki wiec mam nadzieje ze to nic trudnego. Ile za takie cos moze skasowac mechanik moze ktos sie orientuje? A nawijanie tasmy na dlugo wystarcza?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:56, 24 Maj 2006    Temat postu:

lemus napisał:
Witam ja mam podobny problem, puka mi w kolumnie kierowniczej przy jezdzie po nierownosciach. Kupilem kolumne taka jak na rysunku powyzej. Zamierzam udac sie do mechanika i wymienic caly element , kierownice mam bez poduszki wiec mam nadzieje ze to nic trudnego. Ile za takie cos moze skasowac mechanik moze ktos sie orientuje? A nawijanie tasmy na dlugo wystarcza?


Dobre pytanie? Też jestem ciekaw?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reno




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 18:35, 29 Maj 2006    Temat postu:

Witam jestem posiadaczem Lagunki od niedawna i jest to moje pierwsze auto tej marki i jestem zadowolony!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ale mialem problem ze stukami w kierownicy,postanowiłem zrobić tak jak opisaliście wyżej i musze powiedzieć ZAJEBISTA CISZA!!!!! jak ręką odjoł przestało stukać i wreszcie słychać porządną jazde a nie stukanie.
Ja rozbierałem to moze 30min w raz załozeniem tylko jako uszczelnienie tego drążka który wchodzi w kolumne kierowniczą zastosowałem folie aluminiową która zazwyczaj służy do kanapek owijania.

To Działa i polecam wszystkim którzy mają taki problem nie bójcie sie sami tego zrobić nie warto przepłacać u mechanika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam wszystkich

Laguna 95r,-1,8-klima,abs i takie tam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:09, 03 Cze 2006    Temat postu:

Rodzyn, a co Ty myślisz o takiej naprawie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reno




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Sob 22:21, 03 Cze 2006    Temat postu:

Panowie to jeszcze raz ja.Pisałem że usunołem stukanie w kierownicy poprzez nawiniecie sreberka takiego jak do kanapek.POJEŻDZIŁEM 3 DNI i znowu to samo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

napiszcie dokładniej co trzeba zastosować do owinięcia tego drążka!


laguna 95r- klima ale nie klimartonic-CBradio-i takie tam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin