Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PRZEKLADAC OPONY I MIESZAC OLEJE? ODPOWIDZI NIBY OCZYWISTE

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dab_




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Pon 12:25, 10 Lip 2006    Temat postu: PRZEKLADAC OPONY I MIESZAC OLEJE? ODPOWIDZI NIBY OCZYWISTE

Witam,
Mam pytenie na ktore wydawalo mi sie ze znam od dawna odpowiedz - prawidlowa odpowiedz.
Chodzi mi o to co jest poprawne i wlasciwe:
Czy opony zz lepszym bieznikiem powinny byc zakladane na przednia os czy tez na tylnia?
Do tej pory bylem wyznawca teorii ze lepsze opony wedruja na tylnia os - z tej prostej przyczyny iz w razie krytycznej sytuacji nie mamy w zasadzie na nia zadnego wplywy w przeciwienstwie do przedniej osi gdzie mozemy jakos sie ratowac Smile
Moja wiare oslabil mechanik samochodowy, ktory w zasadzie siedzi w tym intresie od lat, m.in przygotowuje " po godzinach" nawet auta do wyscigow rajdowych.
Co wy na to? Czy mozecie podac jakies wiarygodne zrodlo "wzorcowe", ktore porusza ten problem?
Druga sprawa to mieszalnosc olejow, mi sie wydawalo ze mozna mieszac ze soba oleje tej samej klassy i parametrow, np 5w50 mieszamy z 5w50 wiec dolanie do tego oleju 5w40 nie jest chyba dobrym pomyslem?
Macie jakies linki omawiajace dokladnie te tematy?
Chcialbym raz na zawsze utwierdzic sie w przekonaniu jak to jest...a przy okazji utrzec nosa mojemy specjaliscie Smile
Pozdro
dab


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kokosz




Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z okolicy :)

PostWysłany: Pon 14:33, 10 Lip 2006    Temat postu:

"lepsze" opony w przedionapędowcu zawsze na przód; złapałem gumę 4 razy w życiu (zawsze przy małej prędkości szczęśliwie) - po 2 razy przód i tył; z tyłu praktycznie nie poczułem, z przodu od razu zaczęło rzucać autem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martinos
Klubowicz



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:19, 10 Lip 2006    Temat postu:

zawsze lepsze opony na przod.w razie gwałtownego hamowania wieksza siła jest na przodzie bo w ta strone przesowa sie srodek ciezkosci.wystarczy porównac droge hamowania na łysych oponach z przodu a na oponach z dobrym bieżnikiem.(szczególnie na wodzie lub sniegu)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martinos
Klubowicz



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:24, 10 Lip 2006    Temat postu:

a pozatym ratujac sie z jakiejs sytuacji to jak ci to wyjdzie to zalezy od przedniej osi a nie od tylniej bo nia operujesz wychodzac z poslizgów.i tu wlasnie te lepsze opony sa ważne.tył łatwiej wyciągnac z poslizgu niż przód.a co do oloejów o tej samej lepkosci to sam czesto dolewałem innej marki i nie słyszałem żeby komus to zaszkodziło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kornholio
Klubowicz



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa okolice

PostWysłany: Pon 17:59, 10 Lip 2006    Temat postu:

lepsiejsze opony na os ktora napedza a oleje o tej samej lepkosci mozna mieszac, no chyba ze potrzebujemy na przyklad olej do pompowtryskiwaczy wtedy nie wystarczy lepkosc ale musi on spelniac rowniez odpowiednia norme bodajze 50501 no ale to juz inna bajka.

A jesli chodzi o mechanikow, to (nie kwestionujac kompetencji Twojego mechanika) mozna przez 20 lat byc w branzy i 20 lat pierdolic ludziom samochody, znam takie przypadki oporne na wiedze do ktorych klient przyjezdza tylko raz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dab_




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Pon 23:48, 10 Lip 2006    Temat postu:

qrcze..ale znowu tylko tak sobie luzno wymieniamy poglady...a ja chcialem dotrzec do definicji encyklopedycznych Smile wzorcowych....w tych tematach to zawsze tyle pogladow co zabranych glosow... Confused Smile
moze do Holowczyca napisze Cool Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alonso




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 13:28, 11 Lip 2006    Temat postu:

Przy dolewce oleju warto przyjrzeć się nie tylko klasie lepkości, ale też klasie jakosci, by nie była niższa. Plus oczywiście zwrócić uwagę na specyficzne wymogi danego silnika, o czym już była mowa.
A z tymi oponami to są dwie szkoły choć częściej mówi się o lepszych tam gdzie napęd. Ale ze dwa czy trzy razy gdy napotykałem opinie odwrotne, to pochodziły one ze źródeł okołorajdowych. To trochę tak jak ze zmianą klocków przy zmianie tarcz: znaczna większość twierdzi że (oczywiście) powinno się tak robić, ale widziałem też bardzo sensownie podpartą wersję że nowe klocki powinno się "docierać" (jest na to jakieś ładniejsze słowo) na używanych już tarczach, a nowe tarcze z używanymi klockami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej
Klubowicz



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 16:06, 11 Lip 2006    Temat postu:

Szczrerz mówiącto olejów wogóle nie powinno się mieszać, a jeśli juz o TYLKO takie które maja dokładnie takie same parametry Wink
Co do opon. W celu równomiernego zużycia beżnika na wszyskich 4 oponach zaleca się ich przekłądanie powmiędzy przednią a tylnią osią co jakić czas. I jest to doścpowszechnie stosowana praktyka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedis
Klubowicz



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto 17:31, 11 Lip 2006    Temat postu:

z mieszaniem olejów to nie wiem. (trza by poczytać)

z oponami jest tak. auta o zwykłym układzie - silnik z przodu i napęd na przód - auto jest naturalnie podsterowne (przód nie chce sie wpisać w zakręt i wyjeżdża na zawnątrz) i wbrew pozorom podsterowność potrafi być gorsza od nadsterowności z prostej przyczyny:
gdy przednie koła wyjeżdżają na zewnątrz nie jesteśmy w stanie zbyt wiele zrobić. jedynie wyprostować koła, uzyskując przyczepność, dohamować aby zwiekszyć nacisk na przednią oś i złożyć sie spowrotem w zakręt. wszystko fajnie tyle, że zamin to zrobimy już jesteśmy w najlepszym wypadu w polu, a w najgorszym na słupie, drzewie czy innej przeszkodzie. gdy ucieknie nam tył w przednionapędówce... dajemy po garach zakładamy kontre i jest git. jak tego nie zrobimy to nas najwyżej obróci na środku drogi. w przypadku ostrych manewrów, w podserownym aucie przód nie reaguje na ruchy kierownicą należycie i rozszerza łuk skrętu. zużyte opony z przodu tylko drastycznie pogorszą ten efekt.
spróbuj w zime założyć zimówki tylko na przednią lub tylko na tylnią oś i poszalej po jakimś placu (na droge z zimówkami na tyle nie wyjeżdżaj) następną rzeczą jest to , że w czasie awaryjnego hamowania, aż 80% siły hamowania przypada na przednią oś (!!!) (fizyka robi swoje) także dobra przyczepność z przodu jest bardzo potrzebna.
przy tylnym napedzie jest nieco inaczej, bo zużyte opony z tyłu będą sie objawiać, tym , że tylna oś bedzie nieco "narowista" ale przednie opony też nie mogą być "słabe"

mam nadzieje, że dobrze wytłumaczyłem. Wink

pozdroofka!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin