Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rorząd i co jeszcze...?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ADRIANO




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 12:06, 15 Lip 2006    Temat postu: Rorząd i co jeszcze...?

Witam wszystkich lagunkowiczów.
Mam następujące pytanie: jestem posiadaczem Renault Laguna 1997r. V8(chyba) Embarassed + LPG klimatronik od około 2 miesięcy. Już miałem jedną nieprzewidzianą naprawę - mianowice klocki hamulcowe, a teraz o zgrozo na wyjeździe na wakacje padła mi dmuchawa. Koszt naprawy pewnie znacie - około 530 PLN zakup nowej. Szukam używanej, ale nie są takie tanie i nie wiem czy się opłaca.
Dobra wracając do mojego tematu: chciałem się zapytać czy powinienem wymienić pasek rozrządu i jeżeli tak to co jeszcze powinienem wymienic. Dodam tylko, że autko ma przejechane 160 tys. km.
Ile może to wszystko koszotwać???
Proszę doradźcie mi!!!

Przy okazji czy zna ktoś może z Was jakiś dobry i TANI serwis, albo złotą rączkę w Poznaniu???Ceny w ASO są po prostu zabójcze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedis
Klubowicz



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 12:37, 15 Lip 2006    Temat postu: Re: Rorząd i co jeszcze...?

ADRIANO napisał:
jestem posiadaczem Renault Laguna 1997r. V8(chyba) (...) czy powinienem wymienić pasek rozrządu i jeżeli tak to co jeszcze powinienem wymienic. Dodam tylko, że autko ma przejechane 160 tys. km.


V8 raczej nie... Laughing Laughing Laughing
wybacz śmiech na mojej twarzy, ale uderzyłem głową w klawiature jak to przeczytałem.... V8 raczej nigdy nie widziało Laguny i raczej nigdy nie zobaczy Wink

jeśli już to V6!! ale musisz wiedzieć jaki masz silnik w swoim aucie!!! jeśli masz V6 z 97r. to jest to 3.0 i on niema paska rozrządu tylko łańcuch i nie wiem czy trzeba go wogóle wymieniać. ??? (niech mnie ktoś poprawi jak sie myle) przeczytaj w dowodzie rejestracyjnym jaki masz silnik! pojemność... jak ty auto kupiłeś nie mając pojęcia jaki tam silnik siedzi...? Wink jeśli nie w dowodzie to na bocznej listwie z jednej strony jest oznaczenie wersji silnika (1.8 , 2.0 itd. itp. lub V6) a z drugiej wersji wyposażenia.

pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Sob 12:39, 15 Lip 2006    Temat postu:

Dedis - z reguły ludziom myli się 8V z V8, tak więc Adriano ma albo 1.8 8V, albo 2.0 8V Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedis
Klubowicz



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 12:43, 15 Lip 2006    Temat postu:

Marco napisał:
Dedis - z reguły ludziom myli się 8V z V8, tak więc Adriano ma albo 1.8 8V, albo 2.0 8V Wink


a no fakt... nie wpadłem na to bo jednak zawsze napiszą , że właśnie 1.8 lub 2.0 V8, ale samo V8 czy 8V wiele nie mówi Wink

p.s. w tych silnikach sa już paski rozrządu zwykłe (prawda?) a więc przy takim przebiegu już by ktoś pewnie ten pasek wymienił, choć sa i tacy co to pier.... ja na 100% bym wymieniał pasek zaraz po zakupie auta bo nigdy nie wiadomo kiedy i czy wogóle ktoś ten pasek wymienił, a jak strzeli to remont silnika to duuużo szelestów! nie wiem jaki koszt takiej wymiany paska u ciebie w twoim silniku ale w dobrym NIE autoryzowanym serwisie na dobrych częściach to pewno kwoty rzędu 600 PLN (znów mnie poprawcie jak sie myle Wink )


pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kornholio
Klubowicz



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa okolice

PostWysłany: Sob 12:53, 15 Lip 2006    Temat postu:

nie chce sie czepiac ale jak mozna kupic samochod nie wiedzac jaki ma silnik Confused na ladny kolor ?? Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedis
Klubowicz



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 13:05, 15 Lip 2006    Temat postu:

czerwony zawsze szybszy Very Happy
nieno żart. straczy na dzis głupich komentarzy z mojej strony Wink

pzdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ADRIANO




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 16:51, 15 Lip 2006    Temat postu:

Dzięki za wszystkie podpowiedzi - oczywiście bez tych prześmiewczych. Dedis i kornohlio - a nie wpadliście na to, że mogło mi się właśnie pomylić 8 V z V 8? Może dla Was to pestka i Wam się to nie zdarza. Problem w tym, że nie wiem czy jest to 8 V czy 16 V. Byłem święcie przekonany, że to raczej 16 V, ale jak poczytałem trochę na forum to dowiedziałem się, że moja Laguna może to być właśnie 8 V. Dlatego o to zapytałem. Pytałem również czy poza paskiem powinienem wymienić coś jeszcze, ale jak widzę nie ma odpowiedzi... podpowiecie mi coś jeszcze PAnowie Żartownisie...? Laughing Laughing Laughing Twisted Evil

Z góry dzięki

P.S. Teraz już wiem, że troszkę za szybko podjąłem decyzję o kupnie używanego auta. Następnym razem będę ostorżniejszy. Nie to, żebym narzekał czy coś, ale po prostu nie sprawdziłem elementranych rzeczy i dlatego teraz się pytam. A że dotąd mój ojciec kupował samochody, a ja je tylko użytkowałem, to jak przyszło do kupna samochodu dla siebie to tak to jest.

POZDRAWIAM WAS!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ADRIANO




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 16:53, 15 Lip 2006    Temat postu:

Sorka nie dodałem szczegółów mojej Lagunki - 1,8 8 V na bank + LPG Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laguna Dave
Klubowicz



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gorzow wlkp/poznan

PostWysłany: Sob 17:24, 15 Lip 2006    Temat postu:

Witaj, nastepnym razem sie zastanow zanim cos napiszesz bo se jeszcze dedis krzywde zrobi i o monitor pociagnie... Laughing Laughing Laughing

No to co jeszcze mozesz zrobic to wydaje mi sie ze plyny mozesz powymieniac bo jak ja kuilem swoja to wszystkie plyny to jedna wielka woda z kaluzy byla, potem jeszcze mozesz jak juz znajdziesz mechanika to sprawdzic ewentualne luzy i niech sie mechanik wypowie.
Jesl cos znajdzie to najwyzej sukcesywnie bedziesz sobie jakies ustreki usowal.
Pozdrawiam i zycze przyjemnej jazdy Cool Cool Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedis
Klubowicz



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 18:33, 15 Lip 2006    Temat postu:

sorki ADRIANO za moje głupie jak już napisałem komentarze... Wink czasem mnie głupawka łapie Very Happy

napewno dobrym pomysłem Laguna Dave jest wymiana płynów!
napewno olej! dobrej firmy, filtry! przed tym sprawdzić wycieki, poziom oleju w skrzyni (u mnie brakowało) napewno dobrze sprawdzić zawieszenie, wszystkie łączniki, drążki itd. (łączniki tylnej belki to jedna z bolączek Lali) hamulce (płyn wymienić! - to bezpieczeństwo) sprawdzić stan przewodów hamulcowych, tarcz i klocków. sprawdzić luzy na kierownicy.

bardzo dobrym rozwiązaniem jest pojechać na kompleksowy przegląd do ASO... ja dałem za sprawdzenie, praktycznie wszystkiego 120 PLN (po negocjacjach ze 150 - negocjujcie sie zawsze i wszędzie!!!) wszystkiego tzn. zajrzeli od dołu, zawias, silnik, blachy, komputer, sprawność poduszek ABSu itd...+ ścieżka diagnostyczna w cenie (amorki też sprawdzą) tyle, że ja to zrobiłem PRZED zakupem... więc teraz możesz jeszcze bardziej zacząć żałować kupna jak ci wszystko poznajdują... :/ niestety. ale może nie bedzie tak źle! Wink

pozdroofka!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Sob 19:51, 15 Lip 2006    Temat postu:

Nie przejmuj się że kupiłeś używany samochód i od razu musiałeś wymieniać klocki.To nie jest problem i koszt a sprawa normalnego zużycia w normalnych warunkach drogowych.Jak masz 160 tys km to mozesz wymienić rozrząd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ADRIANO




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 21:21, 15 Lip 2006    Temat postu:

Dzięki za wszystkie podpowiedzi i porady.
Dedis ja też przed zakupem sprawidzłem w ASO co boli Lagunę, którą zamierzam kupić. Powiedzieli, że samochód na bank był malowany cały, ale nie był bity przód. Poduchy są OK. Powiedzieli, że do wymiany amory przód, półoś prawa, tłumik do poprawy jeżeli idzie o jego zamocowanie. Też zajrzeli pod spó, ruszali kołem to jednym, to drugim, zaglądali z przodu i z tyłu, pod maskę i wyszło do wymiany tylko to co napisałem. To chyba nie jest aż tak źle co...?
Zastanawiam się teraz właśnie nad wymianą: amory + rozrząd + sprawdzenie klimy (ewentualne anbicie i odgrzybianie) no i tę półoś może też za jednym zamachem + płyny. Proponujecie coś jeszcze... Twisted Evil
Generalnie nie jest źle - mój ojciec jeździł Renówkami i były OK. A Lagunka to jak na tę kasę naprawdę wygodne, rodzinne i komfortowe auto. W dodatku nieźle wyposażone. Wnerwiła mnie tylko ta STRASZNIE droga dumuchawa. Padła na wyjeździe na wakacje...niestety

Resztę da się przeboleć

POZDRAWIAM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
norbert_p1




Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubin

PostWysłany: Sob 21:27, 15 Lip 2006    Temat postu:

ja swoja lagunke mam od 9 czerwca. na dzien dobry wymienilem olej, wszystkie filtry (powietrza, paliwa, przeciwpylkowy) na nowe. w ASO zrobilem przeglad (pierwszy w Polsce), diagnostyke silnika. nastepnie wymienilem takze plyn hamulcowy. ostatnio wymienilem pasek rozrzadu (komplet) oraz pasek od alternatora. na jesien planuje wymiane plynu chlodzacego. co do zawieszenia to w ASO powiedzieli, ze jest OK. tak wiec teraz to tylko dolewam paliwa oraz plynu do spryskiwaczy Wink
mam przejechane 94 tys (wg licznika, ale kto to tam wie...) dlatego zrobilem wszystkie w/w czynnosci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedis
Klubowicz



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 21:48, 15 Lip 2006    Temat postu:

ADRIANO napisał:
Dzięki za wszystkie podpowiedzi i porady.
Dedis ja też przed zakupem sprawidzłem w ASO co boli Lagunę, którą zamierzam kupić. Powiedzieli, że samochód na bank był malowany cały, ale nie był bity przód. Poduchy są OK. Powiedzieli, że do wymiany amory przód, półoś prawa, tłumik do poprawy jeżeli idzie o jego zamocowanie. Też zajrzeli pod spó, ruszali kołem to jednym, to drugim, zaglądali z przodu i z tyłu, pod maskę i wyszło do wymiany tylko to co napisałem. To chyba nie jest aż tak źle co...?
Zastanawiam się teraz właśnie nad wymianą: amory + rozrząd + sprawdzenie klimy (ewentualne anbicie i odgrzybianie) no i tę półoś może też za jednym zamachem + płyny. Proponujecie coś jeszcze... Twisted Evil
Generalnie nie jest źle - mój ojciec jeździł Renówkami i były OK. A Lagunka to jak na tę kasę naprawdę wygodne, rodzinne i komfortowe auto. W dodatku nieźle wyposażone. Wnerwiła mnie tylko ta STRASZNIE droga dumuchawa. Padła na wyjeździe na wakacje...niestety

Resztę da się przeboleć

POZDRAWIAM


eeee to spooooko.... Wink myślałem, że skoro napisałeś , że chyba sie pośpieszyłeś z zakupem to masz same problemy z lalą... no to jeśli wszystko OKI to zrobiłbym ten rozrząd + amorki = bezpieczeństwo (identycznie tak samo wymieniałem w mojej jak kupiłem Wink ) i potem reszta tych usterek i pozostanie tylko cieszyć sie jazdą Very Happy (ja np. też miałem usterek do zrobienia całkiem sporo... nie kupi sie auta raczej w którym nie bedzie trzeba czegoś robić)

pozdooofka i szerokiej i bezpiecznej drogi!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ADRIANO




Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 16:06, 16 Lip 2006    Temat postu:

Dedis dokładnie tak samo myślę. Nie ma aut w tym wieku, w których nie trzeba czegoś zrobić. Dla mnie najważniejsze było to, że samochód na bank nie był bity z przodu, że poduchy są OK. Wiadomo, gdyby powiedzieli, że do wymiany mimo wszystko jest sporo rzeczy to bym się zastanowił, ale skoro powiedzieli, że tylko amory + półoś prawa i poprawić podwieszenie tego tłumika to nie bło najgorzej. No na całe nieszczęście wysiadła mi ta dmuchawa od klimatronika i tutaj jest dupa. 500 PLN za nową to nie mało, a i stare kosztują około 350-400 PLN. Najgorsze to, że nikt nie daje gwarancji na te używane - czy pochodzi miesiąc czy 2 lata. Tak się teraz zastanawiam co zrobić - znalazłem na innym forum kolesia, który reperuje te dmuchawy. Poweidział, że też jeździ LALĄ i jak kupił to mu po pół roku siadła dmuchawa. Naprawił ją sam i 3,5 roku chodziła bez zarzutu, bo potem sprzedał swoją Renię. Ponoć naprawił już kilku osobom i ktoś na tym samym forum powiedział, że ten koleś mu ją naprawił i go poleca. Koszt takeij naprawy to 350-400 PLN. Waham się czy już lepiej kupić nową z jakąś tam gwarancją czy naprawić uy tego kolesia, który pewnie takiej gwarancji mi nie da... tutaj własnie jest ten szkopuł...

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin