Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

schemat EGR

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiel73




Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Nie 20:14, 11 Cze 2006    Temat postu: schemat EGR

Witam. Przejrzałem wszystko o EGR w Lagunie i mam prosbę. Czy zawór EGR w Lagunie 2 1,9 dci 120km można samemu wyczyścić. I jak to zrobić. Jesli tak to czy może mi ktoś dać jakąś fotkę z tym zaworem żebym wiedział gdzie on sie znajduje i jak wygląda. Czy mozna ten zawór całkowicie wyłączyc ? Jesli tak to w jaki sposób ? Juz mnie zaczyna wkurzać takie szarpanie przy przyśpieszaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacejro




Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 0:20, 12 Cze 2006    Temat postu:

ja się również dołączam do pytania kolegi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kornholio
Klubowicz



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa okolice

PostWysłany: Pon 12:27, 12 Cze 2006    Temat postu:

jest mozliwosc wylaczenia EGR'a ale czy w lagunie i czy akurat w waszych silnikach to pojecia nie mam ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiel73




Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Śro 8:55, 14 Cze 2006    Temat postu:

Właśnie wymontowałem ten nieszczęsny EGR z auta. Znajduje sie on po lewej stronie kolektora wyl. patrząc od kierowcy. Jest on pod gumowym , grubym wężem i mocowany jest na 3 śruby. Wyciągnąłem to ustrojstwo wyczyściłem i auto chodzi jak burza. Teraz wiem chyba co to jest 120 kM. Ciekawy jetem tylko czy mozna go wyłączyć. Pytam bo nie idzie tam żaden przewód gumowy który można zaślepić ale wiązka kabli. Może ingerując w komputer ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BASSRIDE




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KRAKÓW

PostWysłany: Śro 13:47, 14 Cze 2006    Temat postu:

NO TO GRATULUJACJE
mam prośbe, czy mógłbyć dokładnie opisać wszystkie czynności (wymontowanie, czyszczenie itp) w sposób "łopatologiczny"?
Tez chce to zrobić, ale nie mam pojecia jak sie za to zabrać. Bede bardzo wdzięczny (zresztą chyba nie tylko ja, zostawisz coś dla potomnych Smile)
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiel73




Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Czw 16:31, 15 Cze 2006    Temat postu:

Tak jak wspominałem EGR jest po lewej stronie silnika patrząc od kierowcy. Znajduje się on pod taką grubą gumową rura która łączy sie z kolektorem wylotowym. Jest mocowany na 3 śruby i wystaje z niego taka fajka z wiazka przewodów ( chyba jest ich 6 ) Po prostu odkręciłem te 3 śruby i delikatnie próbowałem go wyjąć. Niestety delikatnie się nie da bo dostęp jest CH.... WY odłączyłem te przewody i wykręcając go wyjąłem ten EGR. Do tego zauważyłem że zawór składa sie tak jakby z dwóch części połączonych ze soba i te części są luźne. W serwisie powiedzieli mi że to nie może być luźne więc pokombinowałem z tym i już części sa dobrze spasowane. Po bokach jednego cylindra zaworu egr sa po dwie dziurki na jakieś chyba kliniki ale one sie chyba wyrobiły. Więc wbiłem własne kliniki z gwoździków i zaklepałem je. Czyszczenie zaworu to już mały pikuś . Benzyna i szmatka. Poczekałem az wyschnie i zamontowałem go. Po zamontowaniu nie podpiąłem przewodów bo chciałem zobaczyć jak zareaguje układ diagnostyczny. Oczywiście wykazał mi błąd więc podpiąłem przewody do egr. Nie dam sobie głowy uciąć czy wszystko zrobiłem dobrze bo nie jestem mechanikiem i brałem pod uwagę ryzyko że coś spieprzę, ale autko chodzi teraz jak marzenie. Więc prosze jeszcze sie skonsultowac z kimś bardziej kompetentnym niż ja przed rozbiórką tego zaworu. Zastanawiam się czy można tylko całkowicie to gówno odłączyć bo nie idzie tam żaden przewód od ciśnienia tylko wiązka kabli. Myślę że to chyba jest możliwe więc jakby ktoś coś wiedział na ten temat to bardzo prosze o cynk. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sawko




Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:22, 17 Cze 2006    Temat postu:

czytałm właśnie o tym zaworze bo kupiłem Lagunę II 1,9dci ichciałem wyczyścić właśnie ten zawór tak jak opisywaliście .Po pierwsze u mnie nie było żadnych śrób którymi był przyręcony chciałem go wyjąć i nie mogę czy on tak bardzo siedzi ?czy jest wbity. po drugie odłączyłem kostkę i odpaliłem silnik żadnej reakcji i żadnej awari komputer nie pokazuje .Mam pytanie po co jest ten zawór i jak go wyciągnąć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiel73




Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pon 10:08, 19 Cze 2006    Temat postu:

Ten zawór odpowiada za recyrkulację spalin. Czyli jak dla mnie jest to niepotrzebny szmelc który non syop sie psuje. Podobno środowisko jest czystsze bo auto odpowiada normom europejskim, ale na pewno odbija sie to na silnikach. Zawór ten jak widziałem w oplach i vw jest przykręcany więc może to nie to próbowałeś wyjąć. Co do wyjęcia to naprawde trzeba sie napocić żeby to wyjąć bo draństwo ciasno siedzi. To wygląda jak cylinder wystajacy z kolektora z dołączoną na końcu fajką z przewodami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sawko




Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:03, 19 Cze 2006    Temat postu:

Wtym sęk że próbowałem go wyjąć i nic ale piszesz że mocno siedzi to będę próbował raz jeszcze u mnie nie był wcale przykręcony na te trzy śruby no i nic nie reaguje po odłączeniu tej wtyczki i też się rusza na tych nitach. pozd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin