Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia biegów się blokuje.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Scorpio




Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Maz.

PostWysłany: Nie 20:13, 18 Cze 2006    Temat postu: Skrzynia biegów się blokuje.

Cze wszystkim klubowiczom i forumowiczom! Jestem od niedawna użytkownikiem sprowadzonej z Niemiec Laguny 2.0 F3R `98 r. (przed liftingiem) z ręczną skrzynią biegów. Auto ma spory przebieg tj 220000 km ale dobre wyposażenie i super wygląda. Od razu ta marka przypadła mi do gustu. To moje pierwsze francuskie auto i nic o nim nie wiem. Proszę Was czytających o porady w następującej sprawie. Zauważyłem usterkę w działaniu skrzyni biegów i nie wiem co to może być. Co jakiś czas blokuje mi się bieg 1 i wsteczny tzn. jak zatrzymam samochód po jeździe i go ponownie uruchamiam to nie mogę załączyć wstecznego lub jedynki tak jakby się zablokowały. Co ciekawsze po wyłączeniu silnika i próbie włożenia biegu "na sucho" jest to wykonalne ale jak zostawię włączony bieg to po uruchomieniu silnika nie działa sprzęgło i samochód od razu zaczyna jechać! O co tu chodzi?! Przejadę jakiś odcinek i samoistnie wszystko wraca do normy. Czy to synchronizator jakiś a może oleju w skrzyni nie ma (wstyd ale nie sprawdzałem jeszcze)? W czasie jazdy jest OK po za tym, że gorzej (z oporem) wchodzi 3 bieg szczególnie przy redukcji z wyższego. Liczę na waszą pomoc! Dziękuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm/Kraków

PostWysłany: Nie 20:29, 18 Cze 2006    Temat postu:

Jeżeli chodzi o 3ke to zapewne jest to synchronizator. U mnie jest dokładnie to samo.
Wymieniłem olej w skrzyni i niestety nic to nie dało(no może jest minimalnie lepiej), ale to może przez to, że nie lałem Elfa tylko jakiś inny o takich samych właściwościach co Elf(tylko, że prawie o połowe tańszy Smile )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raul333




Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnyslask

PostWysłany: Nie 20:43, 18 Cze 2006    Temat postu:

a sprobuj zrobic tak:jak stoisz i nie mozesz wrzucic wstecznego to posc sprzeglo i ponownie wcisnij.wtedy powinien wejsc.na moj gust konczy sie sprzeglo.a dwojke tez nie raz trzeba na sile wrzucic?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Scorpio




Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Maz.

PostWysłany: Nie 21:41, 18 Cze 2006    Temat postu:

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Jest tak: z 3 biegiem poczekam bo to nie jest duży problem, natomiast "bloki" na wstecznym i jedynce tak. Tak jak piszesz Raul333 wtedy gdy stanie 1 i wsteczny nie można też wrzucić 2 biegu (ale nie zawsze). Wydaje mi się, że odruchowo próbowałem ponownie wcisnąć i puścić sprzęgło - ale to nic nie pomogło. Wrzuciłem na wyłączonym silniku 2, uruchomiłem silnik i dałem się "ponieść" (sama się załączyło). Po ok. 2 - 3 km - skrzynia zaczęła działać normalnie. W moim ostatnim samochodzie nie miałem tego cholernego krążka do wstecznego. Czy przy wyłączaniu biegu należy go też unieść? Czy ma to jakieś znaczenie? Tak jak piszesz Robson nie będę kombinował tylko wleję do skrzyni Elfa. Wiecie to jest dziwne bo w trakcie jazdy (jak już normalnie ruszy) wszystko działa (po za 3).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Nie 21:45, 18 Cze 2006    Temat postu:

Scorpio napisał:
W moim ostatnim samochodzie nie miałem tego cholernego krążka do wstecznego. Czy przy wyłączaniu biegu należy go też unieść? Czy ma to jakieś znaczenie? .


Nie, nie trzeba. Zmieniasz ten bieg, tak jak wszystkie pozostałe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm/Kraków

PostWysłany: Nie 21:51, 18 Cze 2006    Temat postu:

Scorpio napisał:
Tak jak piszesz Robson nie będę kombinował tylko wleję do skrzyni Elfa.

Jak wymienisz to daj znać czy coś pomogło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Scorpio




Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Maz.

PostWysłany: Nie 22:17, 18 Cze 2006    Temat postu:

OK. Dam Wam znać jaki jest efekt, ale to za kilka dni. Na razie oddaję auto "do gazu" znaczy zakładam instalację. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Nie 22:31, 18 Cze 2006    Temat postu:

Ja wymieniłem ostatnio olej w skrzyni na Elf -a i na poczatku lepiej biegi wchodziły.Pomimo że mam maly przebieg (podpis) to olej w skrzyni był czarny.Teraz albo się przyzwyczaiłem albo już wchodzą tak jak kiedyś.Ale zaraz po wymianie to naprawdę leciutku wchodziły

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tojaMARIUSZ
Klubowicz



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszow/malopolska

PostWysłany: Nie 22:37, 18 Cze 2006    Temat postu:

a czasem nie jest to tylko skrzynia poluzowana??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Scorpio




Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grodzisk Maz.

PostWysłany: Nie 22:45, 18 Cze 2006    Temat postu:

Na razie nie wiem ale chciałbym żeby to było coś prostego. Słyszałem, że ceny części do Francuzów są b. wysokie no to wolałbym tej skrzyni nie wymieniać. A po czym poznać że jest poluzowana?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 14:06, 20 Cze 2006    Temat postu:

Watpie w to zeby byla poluzowana bo slyszal bys halas na dolkach (bardzo glosny) i raczej jest to:
- zuzyty, pogiety, luzny mechanizm wybieraka skrzyni biegow i poprostu nie wchodza poprawnie biegi
- (gorsza sprawa) zuzyte "widelki-wybieraki" w samej skrzyni biegow nie sa drogie ale trzeba w takim przypadku wyjac i rozebrac skrzynke biegow (wtedy bedzie dokladnie wiadomo)

Wjedz najpierw na kanal i zobacz czy ten lacznik od lewarka skrzyni biegow do skrzyni nie jest gdzies luzny, zalamany. A i raczej nie polecam szukania w Twoim przypadku drugiej skrzyni biegow bo ewentualnanaprawa bedzie tansza niz inna skrzynia a i na druga skrzynie nie bedziesz mial gwarancji.

Z trzecim biegiem to albo synchronizator albo (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) taki "pierscien" pomiedzy kolami drugiego i trzeciego biegu - tez w srodku skrzyni i trzeba rozbierac. Podobny problem mialem u siebie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robwr




Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:31, 20 Cze 2006    Temat postu:

Mam też przebieg bliski 200 tys. i miałem problemy z wrzucaniem trójki. Wymieniłem olej w skrzyni na ELF TRX półsyntetyk. (podobno taki leją fabrycznie) i muszę powiedzieć, że to pomogło. Nie mam żadnych problemów z trójką, a i wogóle skrzynka zaczęła chodzić mięciutko. Warto wymienić tym bardziej w autach z dużymi przebiegami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tojaMARIUSZ
Klubowicz



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszow/malopolska

PostWysłany: Wto 18:43, 20 Cze 2006    Temat postu:

a ile wymiana takiego oleju w skrzyni??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Wto 19:01, 20 Cze 2006    Temat postu:

tojaMARIUSZ napisał:
a ile wymiana takiego oleju w skrzyni??


Ja kupiłem 5 litrów oleju Elf TRANSELF TRJ 75W80 .Dałem za niego 80 zł ( Pozdro dla Frelub'a).Wymiana w zaprzyjaźnionym warsztacie 18 zł i 2 zł podkładka pod korek spustowy.No więc 100 zł jak w mordę styrzelił Exclamation Aha jeśli masz kanał klucz , i strzykawę to możesz to samemu zrobić bo jest to proste jak dymanie Razz . Ale ja ani kanału , ani strzykawy Sad Aha oleju powinno wejść koło 3,1 l (instrukcja) a u mnie weszło coś koło 2,9 l.Ale biegi wchodzą lekko.Teraz muszę jeszcze tylko dorwać smar w spreju i posmarować ta kulkę pod mieszkiem bo mi skrzypi qrde


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paazik




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wa-wa Okolice :D

PostWysłany: Wto 20:37, 20 Cze 2006    Temat postu:

Też ostanio się tym zajmowałem. Ciekło mi coś, więc na podnośnik, po śiągnięciu przegubu itp. lewy uszczelniacz półosi prawie nie istniał Smile. No do bra to spuszczam olej i wymieniamy, bachhh olej czarny jak węgiel i jego ilośc to około 1 lSmile. Dziwi mnie to bo mam faktury za przeglay itp. a tam powinien być wymieniony....brak słów na fachowców....biegi chodzę bardzo podobnie na nowym oleju, wielkiej różnicy nie zauważyłem...no może bardziej precyzyjnie wchodzą.
PS. Do Laguny 2L wchodzi około 2,9 l oleju???Dziwne...u mnie wg dialogys 2,2 i tak weszło. Dodam,że do skrzyni nie warto nalewać więcej(przelewać) niż to jest wskazane...bo mogą być potem problemy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin