Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sonda lamnda? Kto pomoże mojej Lagunce?!?!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciecho




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:15, 20 Mar 2006    Temat postu: Sonda lamnda? Kto pomoże mojej Lagunce?!?!

Witam Wszystkich! Jestem nowym użytkownikiem forum. Jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Laguna 2.0 8V, '94r. LPG. Lagunką jeżdżę już 2 latka. Przez pierwszy rok byłem bardzo zadowolony. Potem się zaczęło:
Padł mi elektrozawór biegu jałowego (silniczek krokowy). Wymieniłem na używany, ale sprawny. Przez jakiś czas było dobrze. Ale znowu obroty na biegu jałowym zaczęły być niestabilne. Zimny silnik gasł przy wciśnięciu sprzęgła. Potem były ogromne problemy z odpaleniem. Wyciągnąłem przepustnicę. Wyczyściłem. Było ok. Tylko przez jakiś czas niestety.
Teraz padł mi gaz. Po odłączeniu akumulatora. Myślałem, że instalacja gazowa sie rozregulowała. Pojechałem do "magika" a on stwierdził, że sonda lambda nie działa.
MOJE PYTANIE: CZY JEST MOŻLIWE, ŻE MOJE WCZEŚNIJSZE PROBLEMY SPOWODOWANE BYŁY NIESPRAWNĄ SĄDĄ LAMBDA?(CZĘSTE ZANIECZYSZCZANIE PRZEPUSTNICY, NIEREGULARNE OBROTY)
Dziś nie jestem już tak szczęśliwym użytkownikiem. Czy jest wsród Was ktoś kto mógłby pomóc mojej Lagunce (a i mi przy okazji) Smile))


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciecho dnia Pon 23:23, 20 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 20:20, 20 Mar 2006    Temat postu:

Być może, bo sonda lambda przecież sprawdza skład spalin i reguluje sład mieszanki paliwowej... Dlatego, przez złe funkcjonowanie powodowała tworzenie się złej mieszanki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciecho




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:26, 20 Mar 2006    Temat postu:

Marco napisał:
Być może, bo sonda lambda przecież sprawdza skład spalin i reguluje sład mieszanki paliwowej... Dlatego, przez złe funkcjonowanie powodowała tworzenie się złej mieszanki


Dziękuję Marco. Mam w takim razie jescze jedno pytanie. Czy mogę kupić uniwersalną sondę lambda, np taką [link widoczny dla zalogowanych] Czy może kupić oryginalną i dość drogą?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 20:31, 20 Mar 2006    Temat postu:

Czy ja wiem, ja bym radził kupić, może i zamiennik, ale zeby był przeznaczony do konkretnego modelu (czyli Laguny)... Ale ja bym radził poczekac na inne wpisy, bo być może jest to czymś innym spowodowane Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 20:34, 20 Mar 2006    Temat postu:

Oczywiscie ze mogla miec z tym cos wspolnego choc najczesciej winowajca falujacych obrotow jest tak jak napisales - silniczek krokowy. Wydaje mi sie ze powinienes sprawdzic ta sade np. podjechac na szrot, wykrecic swoja stara i podlaczyc druga - zobaczysz efekt czy pomoze czy nie.

Jesli jezdzisz na instalacji gazowej starszej generacji - mieszalnikowej (czyli przewod z gazem wpiety w gume kolektora dolotowego) wtedy zabrudzenia przepustnicy sa standardem.

Jeszcze takie moje pytanie: czy ta sada napewno ulegla awarii - czy stwierdzil to gazownik po podlaczeniu instalacji gazowej pod komputer.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciecho




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:21, 20 Mar 2006    Temat postu:

Cytat:
Jeszcze takie moje pytanie: czy ta sada napewno ulegla awarii - czy stwierdzil to gazownik po podlaczeniu instalacji gazowej pod komputer


rodzyn, gazownik stwierdził, że moja instalacja ma komputer, który sam się programuje, dlatego podłączył sonde do analizy spalin i wtedy określił, że sonda lambda nie działa. Jak stwierdził, coś tam na wyświetlaczu nawet nie drgnie, no i spaliny bardzo "złe" dla środowiska. Ponoć, gdyby mnie policja zatrzymała, to zapłaciłbym mandat.
A i zapomniałem wspomnieć, że wszystkie problemy zaczęły się od katalizatora. To był początek moich problemów. Teraz zamiast kat. mam strumienicę. Ale spaliny były ok, nawet po wymontowaniu kat.
Dzięki za pomoc!
Ps. Gdybyście mieli jeszcze jakieś uwagi albo ktoś miał walniętą sondę to czekam na pomoc!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilar
Moderator



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 0:08, 21 Mar 2006    Temat postu:

Ja sonde wymieniłem samemu
Była to sonda ntk ngk do opla koles z warsztatu powiedzial ze nie ma zadnych przeciwskazan aby jezdzic na takim zamienniku dodam tylko iz wczesniej zamontowana byla sonda Boscha. Trzeba było tylko zmienic koncówke ze starej sondy.
Zrobilem na niej juz z 10000 tys i wszystko jest jak nalezy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asusx
Klubowicz



Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Byda

PostWysłany: Wto 23:10, 21 Mar 2006    Temat postu:

ciecho napisał:
Marco napisał:
Być może, bo sonda lambda przecież sprawdza skład spalin i reguluje sład mieszanki paliwowej... Dlatego, przez złe funkcjonowanie powodowała tworzenie się złej mieszanki


Dziękuję Marco. Mam w takim razie jescze jedno pytanie. Czy mogę kupić uniwersalną sondę lambda, np taką [link widoczny dla zalogowanych] Czy może kupić oryginalną i dość drogą?


Ja właśnie kupiłem na allegro podaje linka

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciecho




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:11, 22 Mar 2006    Temat postu:

asusx, to jak ją zamontujesz to daj znac jak sie sprawuje Smile
Ja teraz jeżdze w benzynie i jest ok, nie zauważyłem większego spalania. a przynajmniej komputer tego nie pokazuje. ale obroty są idealne. nie ma żadnych zachwiań. nic już z tego nie rozumiem. w gazie jeździć nie chce...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MariuszGaw
Klubowicz



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Pon 21:55, 27 Mar 2006    Temat postu:

ciecho napisał:
asusx, to jak ją zamontujesz to daj znac jak sie sprawuje Smile
Ja teraz jeżdze w benzynie i jest ok, nie zauważyłem większego spalania. a przynajmniej komputer tego nie pokazuje. ale obroty są idealne. nie ma żadnych zachwiań. nic już z tego nie rozumiem. w gazie jeździć nie chce...

Ja uwazam że nie warto kupować na Allegro !
Sam kupiłem sondę właśnie z tej firmy z Zabrza, ale do Opla .
Sonda niby produkcji siemensa, hologram itp - padła po miesiącu.
Na szczęście po reklamacji zwrócono mi kasę i nawet za koszty przesyłki.
Kupiłem drugą droższą od pewniejszej firmy z Poznania ale ta też padła po 3 miesiącach i tu juz miałem problem bo sonda musiała byc montowana w warsztacie i mieć na to papierek, a zamontowałem sam [2minuty pracy w jednej rękawicy] i na dodatek zgubiłem paragon
W końcu kupiłem trzecią w serwisie i jezdzi do teraz Very Happy Ale jaka cena Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz-r
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pilawa

PostWysłany: Wto 21:10, 28 Mar 2006    Temat postu:

Sondę lambda można w prosty sposób sprawdzić samemu. Trzeba tylko mieć do dyspozycji w miarę precyzyjny miernik (woltomierz).
Po zagrzaniu silnika rozpiąć kostkę przewodów sondy i podpiąć woltomierz pomiędzy czarny i szary przewód (dwa białe są od podgrzewania sondy). Woltomierz powinien pokazywać stale zmieniające się napięcie w zakresie od 0,1 do 0,9 V. Jeśli napięcie jest stałe, lub wykracza znacznie poza skalę, to sonda jest do d...
Aby sprawdzić układ grzania należy wpiąć omomierz pomiędzy białe kable. Powinno być niecały ohm.
Uwaga!!! Odpięcie sondy przy pracującym silniku może spowodować zapalenie się kontrolki wtrysku.
Udanych eksperymentów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciecho




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:17, 29 Mar 2006    Temat postu:

dziękuje, za wszystkie odpowiedzi... we czwartek wymieniam sondę, bo ta jest do d... Wink
pozdrawiam forumowiczów!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vortex5




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:31, 13 Kwi 2006    Temat postu:

MariuszGaw napisał:
zamontowałem sam [2minuty pracy w jednej rękawicy]


Witam, nowy tu jestem Smile

Moglbys opisac gdzie jest sonda i jak sie do niej dostac, bo ja zielony zupelnie jestem. Przez maskę czy od spodu? W ktorym dokladnie jest miejscu? Wielkie dzieki za odpowiedz!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 13:41, 13 Kwi 2006    Temat postu:

vortex5 napisał:
MariuszGaw napisał:
zamontowałem sam [2minuty pracy w jednej rękawicy]


Witam, nowy tu jestem Smile

Moglbys opisac gdzie jest sonda i jak sie do niej dostac, bo ja zielony zupelnie jestem. Przez maskę czy od spodu? W ktorym dokladnie jest miejscu? Wielkie dzieki za odpowiedz!


Nie wiem jaki masz silnik ale sonda jest wkrecona w rure wydechowa ok. 30 - 40cm od glowicy (czyli za silnikiem miedzy grodzia kabinowa) i mozna ja dostrzec patrzac na rure wydechowa (blisko maglownicy na dole za silnikiem). Jest ona wkrecona w rure i wychodza z niej 4 przewody - blisko jest tez jej kostka.

W tym miejscu jest w silnikach 1.8 8V i 2.0 8V (F3P - F3R)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vortex5




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:45, 13 Kwi 2006    Temat postu:

rodzyn napisał:
vortex5 napisał:
MariuszGaw napisał:
zamontowałem sam [2minuty pracy w jednej rękawicy]


Witam, nowy tu jestem Smile

Moglbys opisac gdzie jest sonda i jak sie do niej dostac, bo ja zielony zupelnie jestem. Przez maskę czy od spodu? W ktorym dokladnie jest miejscu? Wielkie dzieki za odpowiedz!


Nie wiem jaki masz silnik ale sonda jest wkrecona w rure wydechowa ok. 30 - 40cm od glowicy (czyli za silnikiem miedzy grodzia kabinowa) i mozna ja dostrzec patrzac na rure wydechowa (blisko maglownicy na dole za silnikiem). Jest ona wkrecona w rure i wychodza z niej 4 przewody - blisko jest tez jej kostka.

W tym miejscu jest w silnikach 1.8 8V i 2.0 8V (F3P - F3R)


silnik F3P. dzieki za opis, zaraz ide jej szukać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin