Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stuki w układzie kierowniczym?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebikolo




Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:52, 09 Kwi 2006    Temat postu: Stuki w układzie kierowniczym?

Witam!

Mam mały BIG PROBLEM. Mam dziwne stuki na kierownicy. Kiedy stoję w miejscu i poruszam kierownica na boki (bardzo małe ruchy) słyszę stukanie, które czuć również w podłodze (najbardziej czuć gdy wcisnę pedał hamulca lub sprzęgła). Stuki ujawniają się również pod czas jazdy na małych nierównościach, np. gdy jadę po drodze z powykruszaną nawierzchnią. Stuki te bardziej czuć na kierownicy, niż słychać. Ujawniają one również podczas hamowania przy dużych prędkościach (chyba że to już cos innego stuka, ale chyb jest to to samo). Co to może być? Jak pozbyć się tej usterki? Proszę kolegów o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
veracoco




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: "Jestem z miasta"

PostWysłany: Nie 15:14, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Witam
masz gdzieś luzy w układzie kierowniczym. Może to być wytarcie się tulei z tworzywa sztucznego w kolumnie kierowniczej (tam gdzie jest regulacja wzdłużnego położenia kierownicy), poza tym luz maglownicy, końcówki drążków kierowniczych itd. Trzeba sprawdzić po kolei wszystkie połączenia.
Ale te stuki to też skutek innej usterki: możesz mieć niewyważone koła, zużyte tarcze lub klocki hamulcowe, rozregulowaną zbieżność przednich kół. Sporo rzeczy do sprawdzenia - powodzenia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebikolo




Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:41, 09 Kwi 2006    Temat postu:

praktyczie całe zawieszenie mam nowe, koncówki również, a stuki nie ustały

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
veracoco




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: "Jestem z miasta"

PostWysłany: Nie 17:15, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Istnieje duże prawdopodobieństwo że to maglownica, a prawie pewność że masz luz na regulacji położenia kierownicy ew. na przegubach kolumny kierowniczej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebikolo




Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:07, 09 Kwi 2006    Temat postu:

ja tez podejżewam maglownice, ale nie byłem pewnien czy dobrze myslę, dlatego zapytałem o Waszą opinię. Może ktos z Was wie, gdzie można tanio kupic maglownicę? Nowa jest pwenie bardzo droga. A może można jakoś ja naprawic?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
veracoco




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: "Jestem z miasta"

PostWysłany: Nie 19:48, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Maglownicę najlepiej zregenerować - koszt w zalezności od warsztatu 350-700 PLN. Nie kupuj używki bo nigdy nie wiesz na co trafisz. Zanim się za to weźmiesz zdemontuj kolumnę kierowniczą i sprawdź zużycie wkładki z tworzywa w mechaniźmie regulacji kierownicy.Gdzieś na forum czytałem jak ludzie sobie z tym radzili - może niezbyt profesjonalnie ale skutecznie przez owinięcie zwojem taśmy izolacyjnej.Na długo to nie wystarczy ale wyeliminujesz jedną z przyczyn stukania, jak to nic nie da to dopiero wtedy bierz się za maglownicę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Nie 20:04, 09 Kwi 2006    Temat postu:

Nie jestem w 100% czy jest "kasownik" luzu maglownicy (jest duzo samochodow ktore cos takiego maja - zwykla sruba ktora sie dokreca i luz maleje) jesli nie ma to zostaje tylko regeneracja - nie polecam uzywanych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebikolo




Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:19, 09 Kwi 2006    Temat postu:

a gdzie tej śróbki szukać? i czy drgania przy hamowaniau, tez mogą być spowodowane luzem na maglownicy?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebikolo dnia Nie 23:25, 09 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Nie 23:21, 09 Kwi 2006    Temat postu:

sebikolo napisał:
a gdzie tej śróbki szukać?


Gdzies w centralnej czesci maglownicy - tu gdzie laczy sie z przekladnia kierownicza - mniej wiecej. Jutro popatrze u siebie bo sam sie zastanawiam czy jest. (w Fiescie mialem dlatego ciekawi mnie czy w Lagunce tez jest).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebikolo




Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:27, 09 Kwi 2006    Temat postu:

jak uda mi sie wjechac na jakis podnosnik, to poszukam tyej srubki. Może ud mi sie luz samemu zlikwidowac. Bo regenaracja troszke kosztuje Sad.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin