Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Swożnie i końcówki drążków

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariopoz
Klubowicz



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 20:27, 11 Kwi 2006    Temat postu: Swożnie i końcówki drążków

W mojej Lali mam do wymiany właśnie swożnie i końcówki drążków. Zaproponowano mi zamienniki firm SIDEM lub SWAG - Confused Shocked co to za firmy ? Wcześniej o nich nie słyszałem. No i czy warto kupić zamienniki tych producentów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawlos




Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:04, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Nie znam takiej firmy. Natomiast ja do swojej lagi założyłem sworznie i końcówki drążków firmy MOOG. Zrobiłem na nich już około 50 tys. i prawdopodobnie nie mają jeszdze luzów. Moim zdaniem nie opłaca się oszczędzać w tym przypadku wybierając najtańsze zamienniki, ponieważ koszt robocizny a zwłaszcza w przypadku wymiany sworzni stanowi dość znaczny udział w całości kosztów. Jeśli części będą słabej jakości, będziemy płacić mechanikowi częściej za wykonywanie tej samej roboty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Śro 21:58, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Tak jak kolega Pawlos mam zamontowane czesci Moog-a ale chyba zaryzykuje teraz inne tansze np. z allegro. Zobaczymy ile wytrzymaja sworznie za 30zl Rolling Eyes . Podobno sa bardzo wytrzymale Very Happy .

PS: kpl wachacz podobno bardzo dobry kosztuje ok. 240zl - moim zdaniem drogo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laguniator




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 12:57, 05 Maj 2006    Temat postu:

W tym miesiącu będę zmieniał sworzeń i końcówkę drążka, czy po tej czynności muszę ustawiać zbierzność? Pytam bo ktoś mi wmawia, że nie trzeba, a robię to pierwszy raz w życiu i nie mam o tym pojęcia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
shakal
Klubowicz



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:03, 05 Maj 2006    Temat postu:

witam

jasne ze trzeba - cokolwiek sie grzebie przy przodzie to trzeba ustawic zbieznosc a najlepiej jeszcze kat
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vortex5




Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:22, 05 Maj 2006    Temat postu:

shakal napisał:
witam

jasne ze trzeba - cokolwiek sie grzebie przy przodzie to trzeba ustawic zbieznosc a najlepiej jeszcze kat
pozdrawiam


hmm a ja z kolei bede zmieniac lozyska amortyzatorow niedlugo, w warsztacie specjalnie pytalem czy trzeba je zmieniac parami i czy trzeba robic geometrie. Powiedzieli mi ze mozna zmienic pojedynczo, a geometrii w tym przypadku robic nie trzeba.

Natomiast co do koncowek drazkow i sworzni to wiem ze na pewno geometria jest konieczna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:49, 05 Maj 2006    Temat postu:

Tak, Moog to dobra firma też użytkuje jej wyroby. Moge jeszcze polecić troche tańsze, ale też dobre części firmy Mapco.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Klubowicz



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:17, 05 Maj 2006    Temat postu:

Wymieniałem najpierw jedno póżniej drugie i niec nie ustawiałem na przeglądzie wyszło wszystko idealnie Smile
Koszt wymiany jednego łożyska to 30 zł. Ale bardzo łatwo zmienić je samemy wystarczy mieć sciągace do sprężyn albo je zrobic ja swoje sam robilem i pasują jak ulal Smile czas wymiany to jeśli nie ma problemów 1 h na stronę Smile
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marwint




Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:38, 05 Maj 2006    Temat postu:

vortex5 napisał:
shakal napisał:
witam

jasne ze trzeba - cokolwiek sie grzebie przy przodzie to trzeba ustawic zbieznosc a najlepiej jeszcze kat
pozdrawiam


hmm a ja z kolei bede zmieniac lozyska amortyzatorow niedlugo, w warsztacie specjalnie pytalem czy trzeba je zmieniac parami i czy trzeba robic geometrie. Powiedzieli mi ze mozna zmienic pojedynczo, a geometrii w tym przypadku robic nie trzeba.

Natomiast co do koncowek drazkow i sworzni to wiem ze na pewno geometria jest konieczna.


Witam
Jeżeli końcówki drążka to owszem, zbieżność tak, ale przy sworzniu? Kiedyś pytałem b. wielu ludzików w temacie przy okazji sworzni w moim Clio(nie regulowałem po zmianie, a zmieniałem 2 razy, po pewnym przebiegu na kontroli nie było zmian w ust. zbiezności), każdy twierdził(zgodnie z moim kierunkiem rozmyślań) iż nie potrzenba, bo niby co tam się po tym zmieni? Ewentualne odchyłki wynikające z konstrukcji sworznia będą w tym momencie bardzo znikome w stosunku do błędu mechanika regulującego zbieżność... reasumując: można ale raczej nie trzeba.
Pzdr Marcin


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RNIL




Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:32, 06 Maj 2006    Temat postu:

W przypadku końcówki (-ek) drążka (-ów) trzeba ustawić zbieżność na 100 %. W przypadku sworzni w Lagunie I ph I i II - niekoniecznie ze względu na sposób montażu sworzni. One są po prostu wciskane w wahacz. Tylko niech ci mechanik nie wcika kitu, że delikatnie wbije je młotkiem. Sworzeń wahacza (zwrotnicy) należy wyciskać i wciskać na prasie. Wiązę sią to niestety z koniecznością demontażu wahaczy (a w R-19 było tak fajnie - 3 śruby i sworzeń sam spadał z wahacza Very Happy )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 23:42, 06 Maj 2006    Temat postu:

RNIL napisał:
W przypadku końcówki (-ek) drążka (-ów) trzeba ustawić zbieżność na 100 %. W przypadku sworzni w Lagunie I ph I i II - niekoniecznie ze względu na sposób montażu sworzni. One są po prostu wciskane w wahacz. Tylko niech ci mechanik nie wcika kitu, że delikatnie wbije je młotkiem. Sworzeń wahacza (zwrotnicy) należy wyciskać i wciskać na prasie. Wiązę sią to niestety z koniecznością demontażu wahaczy (a w R-19 było tak fajnie - 3 śruby i sworzeń sam spadał z wahacza Very Happy )


Zgadzam sie z kolega przy wymianie drazkow trzeba robic zbieznosc a po wymianie sworzni nie trzeba.

PS: wahacze w lagunce tez latwo sie wyjmuje: odkrecamy kolo (4 lub 5 srub) sworzen (1 sruba) silentblok srodkowy (1sruba) koncowy (1 sruba) i po robocie - wahacz mamy w rekach. Jedziemy na prase przeciskamy sworznie zakladamy i koniec (dobrze jest kupic caly kpl. do wahacza tzn. sworzen i dwa pozostale simerbloki). Potrzebny nietypowy klucz nasadowy (ok 7zl kosztuje w sklepie motoryzacyjnym).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nurkov




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: milton keynes UK

PostWysłany: Nie 23:17, 07 Maj 2006    Temat postu:

To tak coś dodam od siebie na temat sworzni i wahaczy. Żyje w takim kraju (wielka brytania) że tu się nie wymienia sworzni nikt nawet o tym nie słyszał tu się wymienia wahacze i myśle że tak powinno być raz że to chyba dłużej przeżyje poza tym jakieś bezpieczniejsze mi się wydaje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin