Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

VIALLE LPG

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RNIL




Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:54, 10 Maj 2006    Temat postu: VIALLE LPG

Witam
Zakładam wątek, który może się komuś przydać. Otóż posiadam Lagunkę z holenderską instalacją LPG firmy VIALLE. Jest to instalacja II generacji z reduktorem F-type (taka potężna beczka). Miałem (mam) z nią problem polegający na tym, że nie trzymała wolnych obrotów. Kichała, i silnik wpadał w takie dziwne wibracje jakby nie palił na jeden, dwa gary. Znalazłem na necie namiary na firmę w Warszawie, która bawi się w instalacje tej firmy. Zadzwoniłem i w rozmowie z serwisantem, stwierdził, że prawdopodobnie przywiesza się zawór przy dyszy wolnych obrotów i reduktor podaje za dużo gazu, na co reaguje elektronika i przymyka silnikiem krokowym. Wtedy właśnie silnik zaczyna głupieć. Byłem bardzo zdziwiony gdy Pan przez telefon poinstruował mnie co należy sprawdzić. Mianowicie na reduktorze na górze znajduje się elektrozawór. Należy go odkręcić (kluczyk 8 i odkręcamy śrubeczkę na górze, ściągamy elektromagnes a następnie kluczem 14 odkręcamy właściwy zawór). Pod nim zobaczymy właściwy zaworek wolnych obrotów. Należy go wyciągnąć (jeśli stawia opór to trzeba go złapać jakąś dużą pęsetą i wysiągnąć) pod tym ruchomym elemenem jest sprężynka (wyciągamy) i na dnie widać dyszę wolnych obrotów. Czyścimy wszystko (np. rozpuszczalnikiem nitro). Następnie wkładamy sprężynkę i ten element zaworka (ja przesmarowałem bardzo delikatnie uszczelkę gumową na tym elemencie smarem silikonowym) i wkręcamy zawór elektromagnetyczny.
Po poskładaniu i odpaleniu silnik zaczął mi pracować równiuteńko, bez szarpania. Niestety dzisiaj już samochodem nie wyjechałem na nawet najkrótszą jazdę próbną bo podczas pracy łyknąłem browarka a jak na złość 50 metrów od mojego samochodu ustawili się błękitni z suszarką. No i się po prostu bałem wsiadać za kółko. Jutro przetestuję samochód i napiszę o efektach.

Namiary na firmę w Warszawie:

Warszawa ul.Laurowa 10 Tarchomin, tel 022-811-11-73
(Specjalizują się w instalacjach LPI, a instalacje II generacji kierują do innegozakładu)
[link widoczny dla zalogowanych]

II generacja:
Firma MOTRONIK, Warszawa, 022 793 91 32, 0602 348 916.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 8:22, 11 Maj 2006    Temat postu:

Witam,

Pewnie się kiedyś przyda bo ja także mam Vialle - ale narazie problemów nie mam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RNIL




Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:02, 21 Maj 2006    Temat postu:

Witam ponownie.
W poprzednim poście pisałem, że "odezwię się jutro" ale jakoś tak zleciało i piszę dopiero dzisiaj. Pojeździłem ciut Lagunką, postałem troszkę w warszawskich korkach (swoją drogą współczuję Warszawiakom) i stwierdzam, że to było to. Samochód ani razu nie strzelił, nie zgłupiał i wariował.
Jednym słowem jest OK. Naprawa zajęła 20 minut a "GAZOWNICY" chcieli zmieniać reduktor, a najlepiej całą instalację.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin