Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana paska

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wirob




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice siedlec

PostWysłany: Pią 23:07, 24 Lut 2006    Temat postu: wymiana paska

WITAM ponownie.Pytanie mam jak wymienić pasek od pompy wodnej alternatora i klimy w lagunie 2.00 8v rocznik 95. Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz-r
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pilawa

PostWysłany: Sob 0:18, 25 Lut 2006    Temat postu:

Za pomocą klucza ampulowego 7 luzujesz śrubę rolki napinającej i przesuwasz rolkę do siebie (jeśli stoisz z przodu auta). Zdejmujesz pasek i sprawdzasz rolkę, czy nie szumi przy szybkim obracaniu i czy nie ma luzu na łożysku. Jeśli jest zużyta, załóż nową (ok. 120 zł). Załóż pasek na koła tak samo jak był poprzedni. Za pomocą klucza 24 (chyba) obracaj napinacz aż pasek napnie się do tego stopnia, że w połowie odległości pomiędzy pompą wspomagania, a kołem pasowym, będzie dawał się ugiąć o około 10 mm. Przytrzymaj napinacz w tym położeniu i dokręć śrubę mocującą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RNIL




Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:40, 25 Lut 2006    Temat postu: witam

Jest tylko chyba mały problem z pompą wodną. Ona jest napędzana od paska rozrządu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 21:14, 25 Lut 2006    Temat postu:

Nie ma problemu 2.0 8V nie ma problemu z pompa wodna. W silniku 2.0 8V nie jest ona napedzana paskiem rozrzadu. Wymiana jak wyzej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RNIL




Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:57, 25 Lut 2006    Temat postu:

W takim razie przepraszam za zamieszanie. Sam mam 1,8 8V i myślałem że 2,0 8V był rozwinięciem (rozwiertem) 1,8.
Jeszcze raz przepraszam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 22:13, 25 Lut 2006    Temat postu:

RNIL napisał:
W takim razie przepraszam za zamieszanie. Sam mam 1,8 8V i myślałem że 2,0 8V był rozwinięciem (rozwiertem) 1,8.
Jeszcze raz przepraszam.

Bo dokladnie tak jest. 1.8 8V(F3P) od 2.0 8v(F3R) rozni sie skokiem tloka i elementami ukladu wtryskowego. Reszta jest identyczna (wal, srednica tloka itp. inny tylko tak jak pisalem jest skok. Caly osprzet jest ten sam wlacznie z pompa paliwa i komputerem sterujacym). Przekladalem silnik 2.0 8V (z megane coupe) do siebie mialem 1.8 8V (PELNY WTRYSK).

Jesli masz 1.8 8V to tez musisz miec takie rozwiazanie. Pompa wodna napedzana tym samym paskiem co pompa wspomagania, alternator i jesli samochod posiada klimatyzacje to sprezarke od klimatyzacji a pasek rozrzadu napedza (od walu) tylko walek rozrzadu w glowicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RNIL




Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:28, 25 Lut 2006    Temat postu:

Rany !!! Sam zmieniałem pasek rozrządu i było tam dodatowe kółko zębate. Nie zastanawiałem się nad jego przeznaczeniem bo byłem święcie przekonany, że to jest napęd pompy wodnej (wcześniej miałem R-19 z silnikiem E6J i tam właśnie to był napęd pompy wodnej). Rzeczywiście w F3P pompa wodna jest napędzana od paska klinowego. Cholera człowiek się całe życie uczy i głupi umiera. Od 2 lat żyłem w nieświadomości Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz-r
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pilawa

PostWysłany: Sob 22:46, 25 Lut 2006    Temat postu:

To małe koło pasowe w rozrządzie silników F3P i F3R tuż nad kołem wału korbowego służy do napędu pompy olejowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RNIL




Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:02, 25 Lut 2006    Temat postu:

Hmm...
To chyba przez te ostatki. Przecież ja dzisiaj piszę jak dobrze potłuczony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wirob




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice siedlec

PostWysłany: Nie 16:20, 26 Lut 2006    Temat postu:

dzięki wymieniłem.Był strasznie popękany i niewiem kiedy by się rozleciał Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin