Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana swiec.

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laguna Dave
Klubowicz



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gorzow wlkp/poznan

PostWysłany: Nie 21:32, 07 Maj 2006    Temat postu: wymiana swiec.

Niechcem bys przebojem dzisiejszego wieczoru ale moje pojecie o silniku jest na poziomie przedszkolaka, wiekszosc tego co wiem to wlasnie sie dowiedzialem z tego forum;

... i tu pytanie moje do was:

Czy przy wymianie swiec trzeba na cos zwrocic uwage przy wkrecaniu nowych, maja byc wkrecone do oporu czy jak? ...kiedys widzialem ze zle wkrecone powodowaly dudnienie silnika i teraz niewiem jak to zrobic w lagunce.

za porade dzieki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek_NOS
Klubowicz



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 21:41, 07 Maj 2006    Temat postu:

Wg mnie wkreca sie normalnie do poczucia oporu, nie na chama zeby nie zerwac gwintu, co tez byloby dosyc ciezkie do osiagniecia. Trzeba uwazac zeby nie zaczac wkrecac krzywo. Spotkalem juz kilku takich agentow no i niestety mieli potem sporo problemow.Nie wkrec tez za lekko bo moze wyrwac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtaas




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:28, 07 Maj 2006    Temat postu:

ja słyszałem, że wkręca się do poczucia oporu, a następnie jeszcze 90 stopni. Ja przekręcałem jeszcze 45 stopni, bo 90 nie dałem rady moim kluczem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:00, 08 Maj 2006    Temat postu:

Przedewszystkim zanim wykręcisz stare, to dokładnie wydmuchaj syf z gniazd świec(np: pompką) bo inaczej cały ten bałagan będziesz miał w cylindrach. W nowych świecach sprawdź przerwe na elektrodach i dokręcenie czapeczek na przewody. Wykręcaj świece na ciepłym silniku a nowe wkręcaj na zimnym.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Slawek dnia Pon 12:41, 08 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laguniator




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 11:14, 08 Maj 2006    Temat postu:

Slawek napisał:
Wykręcaj świece na ciepłym silniku a nowe wkręcaj na zimnym.

Przyznam, że tego niewiedziałem... Dlatego, że łatwiej? Czy jest jakiś inny powód jeszcze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemo
Boss Regionalny
woj. Wielkopolskie



Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 11:23, 08 Maj 2006    Temat postu:

o tym też nie wiedziałem, ale myślę , że chodzi o właściwości termiczne metali. Po wkręceniu na ciepłym i ostygnięciu może się okazać, że jest zbyt słabo wkręcona.
Czy tak ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 12:02, 08 Maj 2006    Temat postu:

Na cieplym jest latwiej wykrecic - dlaczego nie wiem ale zawsze przy zmianie (a robie to przy wymianie oleju) to rozgrzewam silnik na max, pozniej jeszcze raz sprawdzam dokrecenie - jesli sa za malo dokrecone to bedzie sie w tym miejscu "pocic" olejem.

PS: przed wykreceniem swiec dobrze jest przedmuchac gniazda powietrzem pod cisnieniem np. na cpn zeby wywalic wszystkie znajdujace sie tam smieci - pisal o tym kol. Slawek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:47, 08 Maj 2006    Temat postu:

Tak jak pisze Rodzyn, łatwiej jest wykręcić świece na ciepłym silniku.
Natomiast w zimnym silniku trudniej zerwać gwint w głowicy i dlatego wkręcamy na zimnym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merphi




Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:00, 08 Maj 2006    Temat postu:

Nic na czuja. Jedna osoba ma wiecej sily inna mniej wiec pojecie do oporu jest wzgledne. A zerwanie gwitu moze kosztwac nas baaardzo duzo!!!! Swiece sie wkreca za pomoca klucza dynanometrycznego.

Dla naszych silnikow jest to moment 20-30 Nm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 15:28, 08 Maj 2006    Temat postu:

merphi napisał:
Nic na czuja. Jedna osoba ma wiecej sily inna mniej wiec pojecie do oporu jest wzgledne. A zerwanie gwitu moze kosztwac nas baaardzo duzo!!!! Swiece sie wkreca za pomoca klucza dynanometrycznego.

Dla naszych silnikow jest to moment 20-30 Nm.


Zgadzam sie z tym co napisales ale nie kazdego bedzie stac na taki klucz (wiesz dlaczego nie wszystkie warsztaty takich kluczy uzywaja - bo sa bardzo drogie - te co wytrzymuja odpowiednio dlugo uzywanie) i nie ma z zasady takich kluczy uniwersalnych (chodzi mi o moce np. od 20 do 30Nm) a wiec trzba by bylo kupic ich kilka a koszt zakupu bylby bardzo wysoki (idacy w tysiace zlotych - jeden dobry klucz to koszt ok. 600 - 700zl).

Taka jest niestety prawda i raczej watpie w to zeby ktos z nas kupil sobie taki klucz po to by miec go do np. dokrecania swiec, kol i tak podobnych rzeczy. Wiec wychodzi na to ze musimy ufac swojemu wyczuciu Crying or Very sad .

Pare przykladow:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] - ponad 600zl
[link widoczny dla zalogowanych] - ponad 800zl


A sa i duzo, duzo drozsze Crying or Very sad .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodzyn dnia Pon 15:31, 08 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:29, 08 Maj 2006    Temat postu:

Merphi, masz racje ale ten moment który podajesz ma zastosowanie tylko w nowym silniku. W aucie np. 10 letnim jak dokrecisz takim momentem świece, to będzie o wiele, wiele za słabo. Spracowany gwint.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merphi




Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:41, 08 Maj 2006    Temat postu:

nie do konca sie zgodze, spracowany gwin pozwoli nam dokrecic swiece np i 1/4 obrotu wiecej niz na nowym silniku przy tym samym momencie, a efekt bedzie identyczny.

po to sa instrukcje serwisowe, nie dla naprawiajacych nowy silnik ktory de facto nie powinien sie psuc, ale dla aut wieloletnich. Uwazam ze wiecej krzywdy glowicy mozna zrobic dokrecajac do oporu niz kluczem dynamometrycznym.

Tylko ze porzadny klucz kosztuje kilkaset zlotych....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laguna Dave
Klubowicz



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gorzow wlkp/poznan

PostWysłany: Pon 17:06, 08 Maj 2006    Temat postu:

No... czyli jak to zwykle bywa najpierw warto zapytac. Teraz to tym bardziej boje sie zato zabrac, bo pare w lapie mam i pewnie jak zwykle zjade gwint. Jak mialem praktyki na budowie to zawsze mnie rypali za zjechane gwinty Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Mimo wszystko dzieki koledzy za porade Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 17:44, 08 Maj 2006    Temat postu:

Laguna Dave napisał:
No... czyli jak to zwykle bywa najpierw warto zapytac. Teraz to tym bardziej boje sie zato zabrac, bo pare w lapie mam i pewnie jak zwykle zjade gwint. Jak mialem praktyki na budowie to zawsze mnie rypali za zjechane gwinty Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Mimo wszystko dzieki koledzy za porade Razz


To wiesz jak zrob - jedz na cpn oni tam maja takie klucze do swiec (w ksztalcie literty T) ktore przy mocniejszym dokrecaniu poprostu pekaja Wink nie mozliwe jest przy ich uzyciu zerwanie gwintu od wkrecania swiecy Laughing .
A tak na powaznie to rozgrzej silnik, odkrec swiece, wkrec delikatnie reka i dokrec ile bedziesz mogl (bo jak zle zlapje gwint to go zniszczysz wkrecajac od poczatku kluczem) a pozniej dokrec kluczem - nie mocno (znaczy nie na tyle ile masz sily w rekach) tylko tak z wyczuciem - w razie co pozniej dokrecisz mocniej jak zobaczysz ze spod swiecy leci olej silnikowy - wtedy troche dokrec. Nie masz sie co martwic ze dokrecisz za lekko i wyrwie ci gwint - nigdy o czyms takim nie slyszalem a znam czlowieka ktory wkrecil swiece reka i przejechal tak ponad 100km - dojechal do domu i dokrecil kluczem - nic sie nie stalo tylko troche sie zapocilo olejem. A wiec zrob tak jak mowie i sie niczym nie przejmuj bo nic tam nie rozwalisz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RNIL




Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:14, 08 Maj 2006    Temat postu:

Witam
Co do dokręcania świec to na opakowaniu świec NGK (to nie reklama) jest rysuneczek o jaki kąt należy dokręcić nową świecę. Nie chcę wprowadzać kolegi w błąd więc nie podam więcej szczegółów (pudełko leży w piwnicy a ja jestem na 4 piętrze bez windy).
A co do klucza dynamometrycznego to właśnie ja go mam a kupiłem go kiedyś jak 2 razy wymieniałem u "fachowców" łożyska w przednich kołach (jeszcze w R-19) i na jednych przejechałem 10 000 km (źle zamontowane) a na drugich 2 500 km !!! (te dla odmiany były niedokręcone) i się po prostu rozlazły. Wtedy się wk%#*(*.... i kupiłem dynamometr. 3 komplet wymieniłe sam i do tej pory kumpel jeździ 19-ką i nie narzeka. A w Lagunie właśnie koła dokręcam momentem 110 Nm (sąsiedzi patrzą na mnie jak na idiotę ale co tam przynajmniej nie mam problemów z odkręceniem)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin