Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Z jakim silnikiem kupić lage????

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
re_darek
Klubowicz



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice WROCŁAWIA

PostWysłany: Wto 14:04, 16 Maj 2006    Temat postu: Z jakim silnikiem kupić lage????

WITAM
Mam zamiar zmienić swoja lage na młodsza czyli tą po liftingu.
Miałem zamiar kupić lale z silnkiem 1.6 16V ale wszyscy mi go odradzaja bo za słaby i takie tam Mad . Jaki warto wziąś 1.8 16V czy może 2.0 16V
jakie jest ich spalanie oraz który woleliście by kupić albo jaki polecacie?? Wink
Zgóry dzięki za poradę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej
Klubowicz



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 14:10, 16 Maj 2006    Temat postu:

To zależy czego oczekujesz od samochodu. Moja Laguna ph II ma silnik F4P czyli 1.8 16V 120 KM.
Powiem ci tak, sam szukałem 2.0 16V i na pewno dwulitrówka ma jeszcze większą elastyczność i lepsze przyśpieszenia, ale to co zapewnia 1.8 16V w zupełności wystarcza Wink Lubię jeździć dynamicznie i dośc szybko i naprawdę osiągi 1.8 16V mnie zadowalają Smile
Spalanie to 7,3 na trasie (130 -140 km/h), 10,5 miasto z właczoną klimą.
Decyzja należy jak zwykle do Ciebie Wink
Jedyne co mogę jeszcze dodać to to że ci którzy odradzają ci 1.6 16V maja rację. Mam kolegę który ma lagę kombi z tym silnikiem i sam mówi że jest to po prostu zbyt słaby silnik do tak cięzkiego auta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alonso




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 15:32, 16 Maj 2006    Temat postu:

To wszystko bardzo indywidualna sprawa; niektórym 1.6 wystarcza do samochodu klasy Laguny, a inni nie wsiądą do kompakta z takim silnikiem. Jest tylko jeden problem: jeśli przypadkiem zafundujesz sobie autko z silnikiem 3.0 to na pewno będziesz zadowolony, ale już przy następnej zmianie samochodu każdy będzie Ci się wydawał krową. Dlatego warto kupić silnik taki sam jak się miało do tej pory albo troszkę mocniejszy, no chyba że mocy lub momentu bardzo brakuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tojaMARIUSZ
Klubowicz



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszow/malopolska

PostWysłany: Wto 16:31, 16 Maj 2006    Temat postu:

CHARAKTERYSTYKA SILNIKÓW Exclamation Exclamation Exclamation

1.6 16V (110 KM)
Udany technologicznie i trwały, jednak za mały do tak dużego samochodu jak Laguna.
1.8 (90 KM)
Niezbyt dynamiczny lecz elastyczny, wytrzymały i oszczędny.
1.8 16V (120 KM)
Satysfakcjonująca dynamika przy niewielkim zużyciu paliwa.
2.0 (115 KM)
Wysoka kultura pracy i dobre osiągi lecz mało ekonomiczny. W mieście spala od 9 do 11 l na 100 km.
2.0 16V (140 KM)
Dynamika lepsza niż w modelu 2.0/115 KM jednakże za cenę pracy na wysokich obrotach.
3.0 V6 (170 KM)
Sześć cylindrów, świetne osiągi i kultura pracy. Całość przenosi Lagunę do klasy o jeden stopień wyższej.
3.0 V6 (194 KM)
Wersja dla amatorów jazdy zdecydowanie sportowej - prędkość maksymalna to 230 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy.
2.2 D (83 KM)
Niskie zużycie paliwa lecz kosztem słabych osiągów.
2.2 TD (115 KM)
Imponująca dynamika i elastyczność połączona z wysoką kulturą pracy.
1.9 dTi (98 KM)
Dzięki za stosowaniu technologii wtrysku bezpośredniego udało się połączyć niezłą dynamikę z niskim zużyciem oleju napędowego.

Mam nadzieje, ze to Ci pomoze w podjeciu decyzji, innych silnikow nie montowano Wink
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Wto 16:44, 16 Maj 2006    Temat postu:

Heh... Ale część tych silników montowane były tylko w Lagunach phI (czyli 1.8 (90 KM) , 3.0 V6 (170 KM), 2.2 D (83 KM), 2.2 TD (83 KM) )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
VIPER
Klubowicz



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LEGIONOWO

PostWysłany: Wto 20:03, 16 Maj 2006    Temat postu:

Ja kupiłem niedawno L II z silnikiem 1.8 16V (124KM) w wersji Grandtour i uważam, że do w miarę normalnej jazdy (rodzinnej) w zupełności motor jest wystarczający. Po momo, że to kombiaczek to jeśli potrzeba potrafi pokazać na co go stać (wyprzedzanie itd...) Jeśli chodzi o zużycie paliwa to sam byłem zaskoczony Shocked , bo spalanie wahało się w przedziale od 6.8 - 7.5l. Zrobiłem niedawno kilka dłuższych tras i po mimo, że nie nastawiałem się na zakup takiego auta (z takim silnikiem) to jestem bardzo zadowolony i polecam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tojaMARIUSZ
Klubowicz



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszow/malopolska

PostWysłany: Wto 21:24, 16 Maj 2006    Temat postu:

VIPER napisał:
Ja kupiłem niedawno L II z silnikiem 1.8 16V (124KM) w wersji Grandtour i uważam, że do w miarę normalnej jazdy (rodzinnej) w zupełności motor jest wystarczający....


1.8 16V (120 KM)
Satysfakcjonująca dynamika przy niewielkim zużyciu paliwa - czyli tak jak jest napisane wyzej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jewel_Quest
Klubowicz



Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GRUDZIADZ

PostWysłany: Wto 21:47, 16 Maj 2006    Temat postu:

Ziomek ma Lagunke z 2000 roku 1,6 16V w kombi i nazywa ją pieszczotliwie "TOCZYDEŁKO",za mały silnik do takiego auta srednio na trasie pali około 7,8 lpg(tak on twierdzi) Wink


Jak się przejechał moją to miał taką minke, Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
re_darek
Klubowicz



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice WROCŁAWIA

PostWysłany: Wto 22:29, 16 Maj 2006    Temat postu:

hmmm no i wszyscy mnie przekonują na 1.8 16V i chyba coraz bardziej mam ochote na kupno lagi z tym motorem. tylko powiedzcie mi jak ze spalaniem w nim niech każdy napsze jakie jest u siebie!!
pozdro Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej
Klubowicz



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 13:26, 17 Maj 2006    Temat postu:

No ja ci juz napisałem ale napisze jeszcze raz. Moja 1.8 16V (120 KM) : Miasto 10,5 (z klimą), Trasa 7-7,4 (z klimą) przy prędkościach 120-130 km/h

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
carver




Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Śro 19:27, 17 Maj 2006    Temat postu:

też chciałbym w bliskiej perspektywie zmienić moją lalę na fazę II z silnikiem 1.8 16V . Ale wolałbym uniknąc przesiadki na samochód o gorszej dynamice .
Może ktoś ma skalę porównawczą pomiędzy wersją 2.0 F3r a 1.8 16V.
Jakie są różnice ? która jest bardziej dynamiczna ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Śro 19:47, 17 Maj 2006    Temat postu:

Mój sąsiad ma Lagunę I ph II z takim silnikiem a inny kolega ma Lagunę II z takim silnikiem.Powiem Ci że to prawie to samo z tym ze w 2,0 masz większ elastyczność co wynika z mniejszej pojemności więc 2,0 troszeńke lepiej zbiera się z niskich obrotów.Ale nie poczujesz różnicy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Śro 22:55, 17 Maj 2006    Temat postu:

W sumie taka jest charatkerystyka silników 8V, że zbierają się od niskich obrotów. Za to 16V, żeby uzyskać dobrą dynamikę, powinno się kręcić do wyższych obrotów niż właśnie w 8V

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gutus




Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BYDGOSZCZ

PostWysłany: Nie 14:05, 21 Maj 2006    Temat postu:

Witam moje autko ma silnik 2.2 ropka z turbiną jedzie to naprawe rewela i do tego zbiera się z niskich obrotów pali średnio 7l.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin