Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zgrzytający 3ci bieg
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm/Kraków

PostWysłany: Śro 0:33, 01 Mar 2006    Temat postu: Zgrzytający 3ci bieg

Witam.
Od kilku dni jestem nowym użytkownikiem tego forum, jak i laguny 1.9 dCi Sport z 2000r.

Dziś był u mnie znajomy z serwisu Reanault...jak sie okazało jest to wersja angielska laguny:/ Czyli przeróbka.

Teraz już wiem np. dlaczego nie wskazuje temeperatury powietrza i informacji z radia na środkowym wyświetlaczu. Po pierwsze bo lusterka są z wersji angielskiej i czujnik od temperatury znajduje sie w prawych drzwiach(w Anglii sa to drzwi kierowcy:P ), apo2gie...radio nie jest oryginalne z laguny...mimo że to blaupunkt z renault Smile :/...aha, przy okazji nie działa też pilot przy kierwownicy, ponieważ kostka nie pasuje do tego radia, a także nie grają tylnie głośniki:/

Przejdzmy do bieżącego problemu.
Nie wiecie co może być przyczyna, zgrzytaniu przy wkładaniu 3ki? Dzieje się to czasami, jak szybko chce zmienić bieg, rzadziej gdy robię to wolniej. Prawie zawsze gdy redukuje z 4ki. Czekam na Waszą diagnozę.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Śro 11:19, 01 Mar 2006    Temat postu:

Mialem identyczny problem a winowajca byl synchronizator. Naprawienie tego jest dosc skaplikowane i czasochlonne (samemu raczej niewykonalne) bo trzeba wyjac skrzynie biegow i ja rozebrac. Rozbierac tez trzeba "choinki" aby dostac sie do tego nieszczesnego synchronizatora (widzialem cala operacje przy remoncie mojej skrzyni).

Objawy o ktorych piszesz sa takie same jak mialem ja wiec moge prawie z cala pewnoscia powiedziec ze to synchronizator 3 biegu. Jezdzilem z tym troche i "opanowalem" wrzucanie biegu (trzeciego nawet przy redukcji z czwartego) bez zgrzytania. W tym celu musisz przy zmianie biegu (badz redukcji) po wcisnieciu sprzegla dodac gazu aby wyrownac obroty silnika ze skrzynia biegow - to powinno zmiejszyc lub weliminowac zgrzytanie ale nie naprawi problemu i jesli bedziesz dlugo z tym jezdzil to prawdopodobnie rozsypie sie tez kolo zebate trzeciego biegu (a to znacznie podniesie koszt naprawy). Z ewentualna naprawa a raczej ze znalezieniem warsztatu tez mozesz miec problem - w razie co moge dac ci namiar na warsztat w ktorym ja naprawialem swoja ale jest on niestety w warszawie (z tego co widze to mialbys kawalek drogi).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm/Kraków

PostWysłany: Śro 20:29, 01 Mar 2006    Temat postu:

Rodzyn dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Teraz się przejechhałem i faktycznie jak zmieaniam z 2ki to przy obrotach powyzej 2tys nie zgrzyta,ale zmiany z 4ki dalej nie mogę opanować...i zgrzyta za każdym razem:/
Ile mniej więcej może kosztować naprawa tego synchronizatora?
no niestety mam kawałek do Warszawy.

PS. w ogóle to widać, że było coś robione ze skrzynią biegów, bo zaklejona jest silikonem...może podczas przeróbki z angola była wyjmowana Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Śro 20:52, 01 Mar 2006    Temat postu:

Roboson, jeśli chcesz, żeby działał ci pilot i wyswietlacz od radia, to przejedź sie do firmy robiącej Car-Audio, bądź do Media-Markt (jeśli masz gdzieś w pobliżu) i pójdź na dział Car-Audio. Tam powinni ci sprzedać odpowiednie kostki, po upszednim obejrzeniu instalacji Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariopoz
Klubowicz



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:07, 01 Mar 2006    Temat postu:

Wcześniej pisałem na temat kostek (czy jak to nazwali w serwisie CarAudio interfejsu). Wszystko pięknie i ładnie tylko że takie kostki kosztują około 300 PLN.
Chciałem włożyć swojego pioneera na miejsce firmowego kaseciaka.
Nie wiedziałem że w Media Markt też można je kupić. Pojadę i sprawdzę za ile.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm/Kraków

PostWysłany: Śro 23:19, 01 Mar 2006    Temat postu:

U mnie najprostszym wyjściem, żeby działał pilot jest zmiana radia Wink

W mojej lagunie siedzi po prostu złe radyjko(z innego samochodu), które nie ma odpowiedniego wyjścia na pilota. [link widoczny dla zalogowanych] które mam w swoim samochodzie i właśnie tutaj brakuje wyjścia, które ma [link widoczny dla zalogowanych] -taka mała kwadratowa kostka-ktróra znalazłem niepodpiętą przy okazji rozkręcania deski rozdzielczej i połowy tapicerki w celu poznania elektryki samochodu Laughing

Co do tego pierwszego radia to działa z pilotem, którego mam w swojej starej renówce 19ce Smile
P.S. tak przy okazji może ktoś chce kupić tego balupunkta...albo wymienić sie na to z 2giej aukcji Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Śro 23:27, 01 Mar 2006    Temat postu:

Robson napisał:
Rodzyn dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Teraz się przejechhałem i faktycznie jak zmieaniam z 2ki to przy obrotach powyzej 2tys nie zgrzyta,ale zmiany z 4ki dalej nie mogę opanować...i zgrzyta za każdym razem:/
Ile mniej więcej może kosztować naprawa tego synchronizatora?
no niestety mam kawałek do Warszawy.

PS. w ogóle to widać, że było coś robione ze skrzynią biegów, bo zaklejona jest silikonem...może podczas przeróbki z angola była wyjmowana Confused


Nie moge ci powiedziec dokladnie ile wyniesie naprawa samego synchronizatora bo mi wymieniali caly mechanizm roznicowy a synchronizator wymiaenili przy okazji. Wydaje mi sie ze koszt bedzie cos od 400 do 800zl a dlatego ze w gre wchodzi wymontowanie i zamontowanie skrzynki biegow a koszt tylko tej operacji wynosi od 200zl. a dochodzi jeszcze rozmontowanie skrzyni, wyciagniecie "choinek" i zmiana synchronizatora - a on tez kosztuje. Jedno jest pewne ze bardziej oplaca sie zrobic wymiane synchronizatora niz szukanie drugiej uzywanej skrzyni biegow bo moze (ale nie koniecznie musi) byc w gorszym stanie.

Jeszcze do tego "mojego patentu" zmiany biegow to jak zmieniasz to nie przytrzymuj obrotow silnika tylko tak: jadac na dwojce i chcac zmienic bieg na trzeci to najpierw wcisnij sprzeglo potem dodaj gazu i w momencie kiedy obroty zaczynaja spadac (uslyszysz jak silnik schodzi z obr.) wlaczasz trzeci bieg.
Z redukcja jest podobnie ale jest jedna mala rzecz o ktorej zapomialem napisac w poprzednim poscie. A wiec tak: jedziesz na czwartym biegu i chcesz zredukowac na trzeci to najpierw (zreszta oczywiste) wciskasz sprzeglo, (najpierw wyjmujesz czwart bieg na luz) wrzucasz luz (na chwile w celu zmiejszenia predkosci obr. elementow skrzyni), dodajesz gazu (wiecej niz przy przelaczaniu z 2 na 3) i dopiero wrzucasz trojkie (pamietaj najpierw na chwile luz a dopiero na trojkie). Wszystkie te zmiany musisz robic niestety wolniej niz ze sprawna skrzynia biegow no ale w ten sposob nie zniszczy sie tak kolo trzeciego biegu (podobno jest drogie).
Nie napisze ci ile mozna z tym jezdzic ale powinienes w miare szybko cos z tym zrobic bo taka jazda to niestety katorga dla samochodu i samopoczucia kierowcy - a wiem jak to denerwuje bo sam to mialem.

Co do tego sylikonu to mogla byc w jakims celu wyciagana i w ten sposob zostala uszczelniona (tylko po co byla ruszana? podmiana?) lub gorsza opcja - ze ktos ja podmienil na zepsuta (szwankowaly mu synchronizatory) a sobie przelozyl twoja (dobra org. z tego samochodu). Jest to niestety coraz czestrza praktyka nieuczciwych mechanikow. Z tego co sie orientuje (ale moge sie mylic) to skrzynie biegow do diesla sa poszukiwane bo nie ma ich tak duzo co do benzyniakow.
Mozesz sprawdzic na skrzyni z ktorego jest roku jesli jest z innego niz silnik (cale auto) to znak ze byla wymieniona. Na kazdej czesci jest wybita data - znajdz i porownaj (moze byc rok roznicy do tylu np. w dowodzie 2000r a czesci z 1999r nie wiecej).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm/Kraków

PostWysłany: Pią 12:00, 03 Mar 2006    Temat postu:

Jeszcze raz dzięki za maksymalnie dokładny opis!
Powoli opanowuje to zgrzytanie. Co do roku produkcji tej skrzyni to jeszcze nie sprawdzałem.

P.S. Jeszcze się zastanawiam czy przypadkiem nie zwrócić gościowi samochodu, bo zataił, że jest to wersja angielska-przez to ma złe lusterka i przednie światła rozpraszają światło w złą strone(na środek jezdni zamiast na pobocze)-w tym stanie nie powinien nawet przejść przeglądu technicznego Shocked Albo przynajmniej niech daje kase na wymianę świateł i lusterek! Bo samochodzik mi się jednak bardzo podoba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pią 18:15, 03 Mar 2006    Temat postu:

A kto robił ten przegląd?? Jeśli sprzedawca, to najprawdopodobniej dał w łapę i tyle, bo raczej nie ma możlwiości przeszejścia przeglądu...

A tak w ogóle to ja bym właśnie do niego zadzwonił/pojechał, żeby właśnie zwrócił koszt lamp, bo przeciez sprzedał ci w nie w pełni sprawne auto, utajając to. Wiem, że łatwo jest tak mówić, ale jednak muisz zrobić coś z tym faktem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm/Kraków

PostWysłany: Pią 21:08, 03 Mar 2006    Temat postu:

Za przegląd to na bank dał w łapę.
już dzwoniłem do niego...przegadane już wiele minut w telefonie...no i niby chce dać za te lampy i tylko 1 lusterko...ale mów, że tylko 500zl(troche mało), bo mówi że przy sprzedaży obniżył 500zł na jakieś usterki. Ale to takie głupie gadanie.

Oba lusterka są z wersji angielskiej, dlatego prawego nie da się w ogóle ustawić, żeby dokładnie było widać linię samochodu. Z lusterkiem lewym(od kierowcy) już jest w miarę ok.

On mówi, że wystarczy wymienić same wkłady od lusterek i będzie ok...ale mi się jednak wydaje, że trzeba wymienić całe lusterko, tym bardziej, że to właśnie w prawym lusterku powinien być czujnik temperatury, niestety jest w lewym i dlatego na wyświetlaczu nie wskazuje mi temperatury:/

Ehhh...jest z tym troche narwów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pią 21:25, 03 Mar 2006    Temat postu:

A powiedz jeszcze czy jak rozmawiłeś o cenie to jakoś niegocjowaliście czy gość w ogóle mówił o tym, że obniża na jakieś usterki?? Bo jeśli nie to niech nie pierdzieli głupot (sorry że tak napisałem;)) i niech zwróci koszty przystosowania auta do prawa obowiązujące w Polsce. Poza tym to, że auto nie jest przystosowane o ruchu lewostronnego nie jest usterką a zatajeniem b. istotnych faktów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm/Kraków

PostWysłany: Pią 21:57, 03 Mar 2006    Temat postu:

Ehh...cośtam mówił...ale to jeszcze było w początkowej fazie negocjacji(które były bardzo długie i burzliwe Smile )ale to bardziej chodziło o wymianę akumulatora, pasków, oleju(czyli podstawaowoe sprawy) Ostateczna cena to już jest wynik dalszych negocjacji.

No dokładnie chodzi o to zatajenie informacji!! Gdyby nie to to nie miałbym do niego żadnych pretensji, że np. skrzynia zgrzyta czy inne "pierdółki"...a tak po części czuję się lekko oszukany...ehhh...długo by pisać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełm/Kraków

PostWysłany: Sob 20:39, 04 Mar 2006    Temat postu:

Jak możecie to zerknijcie do podforum Off-topic do tematu o sprowadzanych samochodach i napiszcie co o tym sądzicie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sauron
Klubowicz



Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Lublin

PostWysłany: Czw 17:48, 13 Kwi 2006    Temat postu:

Czy mogę prosić o namiar na ten warsztat w Warszawie? Mam identyczny problem z synchronizatorem 3-ki Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pią 7:58, 14 Kwi 2006    Temat postu:

Sauron napisał:
Czy mogę prosić o namiar na ten warsztat w Warszawie? Mam identyczny problem z synchronizatorem 3-ki Crying or Very sad

Wyslalem na PW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin