Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Laguna II 1,9 DCI rok 2002-2003
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zombi




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:26, 11 Lip 2006    Temat postu: Laguna II 1,9 DCI rok 2002-2003

Witam,zastanawiam się nad kupnem Laguny II 1,9 DCI rocznik 2002-2003. Czy mogli byście mi doradzić troche? Konkretnie chodzi mi o to czy to auto jest awaryjne,jeżeli tak to co najczęściej siada i jakie są koszty części i czy są zamienniki tańsze, konkretnie wymienić + i - tego auta. Z góry dziękuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dab_




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Śro 12:45, 12 Lip 2006    Temat postu:

Embarassed Cool
sorki nie wypowiem sie bo niechcialbym cie zniechecic... Very Happy
pozdrawiam
dab
PS. Jak masz czas i kase na serwisy to smialo! Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 13:32, 12 Lip 2006    Temat postu:

Z tego co wiem to słabym punktem silników dci jest turbina która lubi padać a koszt naprawy jest niemały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bizon
Boss Regionalny
woj. Kuj.-Pomorskie



Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 15:23, 12 Lip 2006    Temat postu:

jeżeli chodzi o silniki DCi to bardziej polecane są wersje 2.2
- turbina jest bardziej trwała ( ale cena auta też wyższa )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dab_




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Śro 20:34, 12 Lip 2006    Temat postu:

Bizon napisał:
jeżeli chodzi o silniki DCi to bardziej polecane są wersje 2.2
- turbina jest bardziej trwała ( ale cena auta też wyższa )


przykro mi ale lekko sie mylisz...przyjemnosc z jazdy 2.2 dCi jest nieporownywalnie lepsza ale niestety wersje z tym silnikiem czesciej padaja - w opinii "mojego" warsztatu, mowia ze po prostu niezbyt dopasowali moc do wytrzymalosci i stad sypia sie czesciej turbinki i skrzynie o wiecznych wyciekach oleju silnikowego nie wspominajac...

Co do ceny regeneracji turbiny..malo nie malo ale 1000zl trzeba dac plus robocizna Mad
To przedemna Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MariuszGaw
Klubowicz



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Czw 1:03, 13 Lip 2006    Temat postu:

dab_ napisał:
Bizon napisał:
jeżeli chodzi o silniki DCi to bardziej polecane są wersje 2.2
- turbina jest bardziej trwała ( ale cena auta też wyższa )


przykro mi ale lekko sie mylisz...przyjemnosc z jazdy 2.2 dCi jest nieporownywalnie lepsza ale niestety wersje z tym silnikiem czesciej padaja - w opinii "mojego" warsztatu, mowia ze po prostu niezbyt dopasowali moc do wytrzymalosci i stad sypia sie czesciej turbinki i skrzynie o wiecznych wyciekach oleju silnikowego nie wspominajac...

Co do ceny regeneracji turbiny..malo nie malo ale 1000zl trzeba dac plus robocizna Mad
To przedemna Laughing

Kup sobie za 30 tys Vectre b 2.2D przestarzaly model i na poczatek zmien pompe wtryskowa za 4000 tys, takze warto miec Lagune i dac 1 tys za turbine.
Slyszales zeby padla pompa wtryskowa choc tez wyprodukowana przez Boscha w Lagunie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alonso




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:10, 13 Lip 2006    Temat postu:

dab_ napisał:

Co do ceny regeneracji turbiny..malo nie malo ale 1000zl trzeba dac plus robocizna Mad

Chyba jednak ceny poleciały w dół, według mnie poniżej 1000 zł za części i robotę. Poszukaj w sieci ofert, pewnie coś taniego (i SENSOWNEGO) znajdziesz.
Jeszcze przypomniało mi się coś, co znalazłem na stronie jakiejś firmy naprawiającej i regenerującej turbiny: turbo jest najkosztowniejszym i dlatego powinno być OSTATNIM wymienianym elementem. Robi się to gdy zawiodą wszystkie inne metody zaradzenia złu, czyli przeważnie znikaniu oleju. Gdy więc mechanik wsadza łapę w dolot, widzi olej i od razu mówi: "turbina do wymiany" to dobrze byłoby wymienić najpierw mechanika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dab_




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Czw 12:17, 13 Lip 2006    Temat postu:

Alonso, lepiej tego ujac nie umialbym Very Happy
Trafiles w sedno sprawy. Ja mam nadzieje ze u mnie te pocenie/wycieki oleju to po prostu wina zuzytej uszczelki przy klapce gaszacej czy tez puszcze wydechu - jak to zwal tak zwal Razz na te chwile zostala ona przekrecona o pewien kat i ponownie dokrecona, wszystko wyczyszczone i zobaczymy czy dalej beda przecieki... Confused
oby nie!
pozdro
dab


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wwwujek




Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Górny Śląsk

PostWysłany: Pią 13:43, 14 Lip 2006    Temat postu: moja laguna

Witam,

Kupiłe pare tygodni temu Lagune z 2002 roku, 1.9dCI kombi. Wszystko grało, poza drobnym wyciekiem pod dolną pokrywą silnika (kiepskie mam pojęcie o mechanice, więc mogę się profesjonalnie nie wysławiać.. Wink ).

Po przejechaniu 1000km stwierdzono..:

- nawet po krótkich dystansach 30-50 km felga i opona gorąca (przód nieco bardziej niż tył). Na luzie autko dobrze jedzie, nic go nie zwalnia, więc chyba nic nie jest zapieczone.

- po przejechaniu w ciągu 300 km, zagotowała się woda w chłodnicy.

- silnik gorący po krótkich dystansach.

- woda jest gorąca nawet po przejechaniu 30 km.

- czujniki ciśnienia w oponach. KOSZMAR! Tył jest ok, z przodu prawe koło strasznie wariuje, raz "czujnik uszkodzony" za pare kilometrów wszystko ok. Natomiast przód prawy jest całkiem porąbany. Nawet po napompowaniu, kiedy kompresor pokazuje dobrą wartość, komputer wrzeszczy, że jest mało. Po nocy, zimne koła, pokazuje nawet 1,4!
Opony są sprawdzone, nawet są właściwie poprzekładane, bo kolorowe gumki były pomylone. Macie taki kłopot?

- klimatyzacja. Działa świetnie, a co jakiś czas czuć z niej jakby z nawilżacza, takie wilgotne, nie zimne powietrze.. Zmiana ustawien i jest ok.. Co to?

- mam tempomat, czujnik deszczu (to tylko dla przykładu..) a nie mogę ustawić przednich świateł! Nie ma tego pokrętła.. To normalne?

- ruszam delikatnie z jedynki, wrzucam dwójkę (to samo dzieje się na trójce), czuć jak przyśpiesza, na moment jakby nieco tracił kopa i znów ostro ciągnie.. Turbina jest wymieniona po 90000km, teraz mam 112000..

Proszę o pomoc, na forum lub na [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam, Łukasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bercikw
Klubowicz



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZCZECIN

PostWysłany: Pią 18:21, 14 Lip 2006    Temat postu: Re: moja laguna

wwwujek napisał:
Witam,

Kupiłe pare tygodni temu Lagune z 2002 roku, 1.9dCI kombi. Wszystko grało, poza drobnym wyciekiem pod dolną pokrywą silnika (kiepskie mam pojęcie o mechanice, więc mogę się profesjonalnie nie wysławiać.. Wink ).

Po przejechaniu 1000km stwierdzono..:

- nawet po krótkich dystansach 30-50 km felga i opona gorąca (przód nieco bardziej niż tył). Na luzie autko dobrze jedzie, nic go nie zwalnia, więc chyba nic nie jest zapieczone.

Prawdopodobnie nie odpuszczają tłoczki od zacisków - sprawdź

- po przejechaniu w ciągu 300 km, zagotowała się woda w chłodnicy.

A ile miałeś tej wody. Zagotowała się bo może jej brakowało. Zmień na płyn do chłodnic.

- silnik gorący po krótkich dystansach.

To chyba normalne zwłaszcza w taką pogodę.


- woda jest gorąca nawet po przejechaniu 30 km.

Patrz punkt wyżej

- czujniki ciśnienia w oponach. KOSZMAR! Tył jest ok, z przodu prawe koło strasznie wariuje, raz "czujnik uszkodzony" za pare kilometrów wszystko ok. Natomiast przód prawy jest całkiem porąbany. Nawet po napompowaniu, kiedy kompresor pokazuje dobrą wartość, komputer wrzeszczy, że jest mało. Po nocy, zimne koła, pokazuje nawet 1,4!
Opony są sprawdzone, nawet są właściwie poprzekładane, bo kolorowe gumki były pomylone. Macie taki kłopot?

Trzeba sprawdzić stan baterii nadajnika. Jak padają baterie to sypie się komp i czujniki!

- klimatyzacja. Działa świetnie, a co jakiś czas czuć z niej jakby z nawilżacza, takie wilgotne, nie zimne powietrze.. Zmiana ustawien i jest ok.. Co to?

Może tylko takie wrażenie odnosisz że to wilgoć. Może trzeba podjechać na wymianę i sprawdzenie klimy!


- mam tempomat, czujnik deszczu (to tylko dla przykładu..) a nie mogę ustawić przednich świateł! Nie ma tego pokrętła.. To normalne?

A może masz Xenonki i w nich jest samopozimowanie. Jak są xenony nie ma możliwości ich regulowania.

- ruszam delikatnie z jedynki, wrzucam dwójkę (to samo dzieje się na trójce), czuć jak przyśpiesza, na moment jakby nieco tracił kopa i znów ostro ciągnie.. Turbina jest wymieniona po 90000km, teraz mam 112000..

Nie dopowiem bo mam benzynę

Proszę o pomoc, na forum lub na [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam, Łukasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sparco ie




Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Irlandia

PostWysłany: Pią 21:31, 14 Lip 2006    Temat postu:

Heya! A ja mam Lagune 1.9 dci'02,kupiłem autko dokładnie rok temu z przebiegiem 33000 mil/ok.55000km/,przez ten rok przejechałem 13000 mil/20000km/.Niemam kompletnie żadnych zastrzeżen do auta,będąc w Polsce w grudniu wymieniłem olej w silniku,aha zamarzł mi spryskiwacz po wlaniu "zimowego"na stacji w Bolesławcu,a po zatankowaniu ropy na stacji Tesco w Krakowie zaczęła mrugć kontrolka "Check engine",sprawdziłem na serwisie-komunikat za niskie/za wysokie ciśnienie paliwa...Poza tym jestem zachwycony,żadnych problemów z klimą kartą,ani czujnikami ciśnienia w kołac.Niewiem czy to ma znaczenie,że auto kupiłem i używam w Irlandii...myśle że nie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bercikw
Klubowicz



Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZCZECIN

PostWysłany: Pią 21:44, 14 Lip 2006    Temat postu:

Tylko gratulować. Może rzeczywiście kraj pochodzenia albo inaczej przeznaczenia ma tu jakieś znaczenie.
Ale jak to mówią mądrzejsi "nigdy nie mów nigdy" lub "Świat bez problemów byłby nudny" i wtedy takie forum nawet ze względów towarzyskich nie miało prawa bytu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sparco ie




Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Irlandia

PostWysłany: Pią 21:58, 14 Lip 2006    Temat postu:

bercikw napisał:
Tylko gratulować. Może rzeczywiście kraj pochodzenia albo inaczej przeznaczenia ma tu jakieś znaczenie.
Ale jak to mówią mądrzejsi "nigdy nie mów nigdy" lub "Świat bez problemów byłby nudny" i wtedy takie forum nawet ze względów towarzyskich nie miało prawa bytu.
Cool No jasne,narazie ciesze się tym co jest!!!Jak poczytałem trochę o problemach z Lalkami to się troszkę zacząłem zastanawiac...ale może poprostu trafił się dobry egzemplarz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedis
Klubowicz



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 22:25, 14 Lip 2006    Temat postu:

powiem, że facet pracujący w ASO Renault od lat powiedział mi całkiem szczerze (niczym nie sprowokowany) że napewno nie kupiłby Laguny 2 !!! (z powodu awaryjności) a i tak pewnie miałby tanio serwis bo sam w nim pracuje.
aha. i jeździłby czymś ze "swojej stajni" a nie Audi...... mówi samo za siebie według mnie.

dacyzja należy do Ciebie.
jak zależy ci na bezawaryjności i trwałości.... Japońska technologia sie kłania. Wink

pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dab_




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Sob 11:27, 15 Lip 2006    Temat postu: Re: moja laguna

wwwujek napisał:
Witam,

Kupiłe pare tygodni temu Lagune z 2002 roku, 1.9dCI kombi. Wszystko grało, poza drobnym wyciekiem pod dolną pokrywą silnika (kiepskie mam pojęcie o mechanice, więc mogę się profesjonalnie nie wysławiać.. Wink ).

Po przejechaniu 1000km stwierdzono..:

- nawet po krótkich dystansach 30-50 km felga i opona gorąca (przód nieco bardziej niż tył). Na luzie autko dobrze jedzie, nic go nie zwalnia, więc chyba nic nie jest zapieczone.

- po przejechaniu w ciągu 300 km, zagotowała się woda w chłodnicy.

- silnik gorący po krótkich dystansach.

- woda jest gorąca nawet po przejechaniu 30 km.

- czujniki ciśnienia w oponach. KOSZMAR! Tył jest ok, z przodu prawe koło strasznie wariuje, raz "czujnik uszkodzony" za pare kilometrów wszystko ok. Natomiast przód prawy jest całkiem porąbany. Nawet po napompowaniu, kiedy kompresor pokazuje dobrą wartość, komputer wrzeszczy, że jest mało. Po nocy, zimne koła, pokazuje nawet 1,4!
Opony są sprawdzone, nawet są właściwie poprzekładane, bo kolorowe gumki były pomylone. Macie taki kłopot?

- klimatyzacja. Działa świetnie, a co jakiś czas czuć z niej jakby z nawilżacza, takie wilgotne, nie zimne powietrze.. Zmiana ustawien i jest ok.. Co to?

- mam tempomat, czujnik deszczu (to tylko dla przykładu..) a nie mogę ustawić przednich świateł! Nie ma tego pokrętła.. To normalne?

- ruszam delikatnie z jedynki, wrzucam dwójkę (to samo dzieje się na trójce), czuć jak przyśpiesza, na moment jakby nieco tracił kopa i znów ostro ciągnie.. Turbina jest wymieniona po 90000km, teraz mam 112000..

Proszę o pomoc, na forum lub na [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam, Łukasz.


z powyzszego opisu niemale ewidentnie wychodzi ze autko bylo bite w przod, zapewne mialo xenony ale taniej bylo wstawic lampy halogenowe - stad nie masz regulatora ich wysokosci Confused (zapewne masz wersje privilege - a ona miala w standardzie xenony)
co do wody w chlodnicy - ...zapewne dla oszczednosci wlano ci po prostu zykla wode Confused wymien ja na odpowiedni plyn do chlodnic i powinno byc ok, czujniki cisnienia - zapewne przelozono ci te na przod z innego auta, podjedz do serwisu i niech kompem sprawdza zgodnosci ich kodow z tymi wpisanymi w komputerze auta - byc moze po prostu sa tam wpisy kodow ktorych juz nie masz... Confused (kolorki gumek wskazuje jedynie na miejsce ich polozenia na kolach), klimatyzacja - byc moze (ale watpie bo to zbyt nowe autko) - masz do wyiany filtr osuszacza - ok 150zl, najpierw bym kupil porzadny - nie hipermarketowy preparat do odgrzybianbia ukladu klimatyzacji i ja tym potraktowal wymieniajac rownoczesnie filtr p-pylkowy na nowy, najlepiej z wkladem weglowym - ja mialem podobny problem "mokrego oddechu" klimy i tak to sobie wyleczylem, jesli nie pomoze to podjedz do mechanika gdzie maja sprzet do diagnozowania i serwisowania klimy i niech ci ja przepuszacza "przez" maszyne, sprawdza czy nie masz ubytku czynnika chlodzacego (w razie jego braku uzupelnia badz wymienia caly nanowy), cisnienie, szczelnosc itp...co do turbiny to taki moment moze byc wyczuwalny przy obrotach w zakresie pomiedzy 2500-2700 - to moment gdy daje wlsnie kopa w naped Very Happy u mnie na oryginalnej - jeszcze Razz - turbince jest to slaboi odczuwalne ale moze po wymianie na regenerowana staje sie to bardziej odczuwalne Confused
jakbys mial cos jeszcze to wal smialo, towarzysze niedoli pomoga Razz
pozdro
dab


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin