Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PALI SIE KONTROLKA Z NAPISEM SERV

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kola60




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:49, 16 Gru 2005    Temat postu: PALI SIE KONTROLKA Z NAPISEM SERV

Witam. kupilem niedawno lagunke 1 z 1994 roku. Niestety jest ona z niemiec i instrukcja do niej jest tez w tym jezyku a ja nic nie rozumiem. Zauwazylem ze na desce rozdzielczej pali mi sie kontrolka po zasaleniu silnika SERV. prosze o pomoc co to moze oznaczac. oprocz tego nic sie wiecej nie swieci. pozdrawiam. Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pią 22:42, 16 Gru 2005    Temat postu: Re: PALI SIE KONTROLKA Z NAPISEM SERV

kola60 napisał:
Witam. kupilem niedawno lagunke 1 z 1994 roku. Niestety jest ona z niemiec i instrukcja do niej jest tez w tym jezyku a ja nic nie rozumiem. Zauwazylem ze na desce rozdzielczej pali mi sie kontrolka po zasaleniu silnika SERV. prosze o pomoc co to moze oznaczac. oprocz tego nic sie wiecej nie swieci. pozdrawiam. Rolling Eyes


Witam kolejnego forumowicza.
Instrukcja- [link widoczny dla zalogowanych]
Sadze ze tam znajdziesz to czego szukasz. Sa tam opisane przypadki zapalenia sie kontrolki SERV.
Sprawdz tez czy nie jest przepalona jakas zarowka informacyjna w "zegarach" z ktora moze wlaczac sie SERV.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kola60




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:53, 17 Gru 2005    Temat postu: Re: PALI SIE KONTROLKA Z NAPISEM SERV

kola60 napisał:
Witam. kupilem niedawno lagunke 1 z 1994 roku. Niestety jest ona z niemiec i instrukcja do niej jest tez w tym jezyku a ja nic nie rozumiem. Zauwazylem ze na desce rozdzielczej pali mi sie kontrolka po zasaleniu silnika SERV. prosze o pomoc co to moze oznaczac. oprocz tego nic sie wiecej nie swieci. pozdrawiam. Rolling Eyes

Dzieki za odpowiedz, mysle ze tam znajde odpowiedz, a poza tym poradzono mi sie udac na komputer aby sprawdzic co w nim dziala a co nie jest sprawne, dzisiaj dopiero wieczorem przejechalem sie nia. Jezdzi fantastycznie, ale ma jeszcze jeden mankament: nie dziala ogrzewanie, czy powodem moze byc niski stan plynu w ukladzie chłodzenia, czy nagrzewnica siadla?? a moze jest jeszcze inny powod tej usterki. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 15:37, 17 Gru 2005    Temat postu: Re: PALI SIE KONTROLKA Z NAPISEM SERV

kola60 napisał:
kola60 napisał:
Witam. kupilem niedawno lagunke 1 z 1994 roku. Niestety jest ona z niemiec i instrukcja do niej jest tez w tym jezyku a ja nic nie rozumiem. Zauwazylem ze na desce rozdzielczej pali mi sie kontrolka po zasaleniu silnika SERV. prosze o pomoc co to moze oznaczac. oprocz tego nic sie wiecej nie swieci. pozdrawiam. Rolling Eyes

Dzieki za odpowiedz, mysle ze tam znajde odpowiedz, a poza tym poradzono mi sie udac na komputer aby sprawdzic co w nim dziala a co nie jest sprawne, dzisiaj dopiero wieczorem przejechalem sie nia. Jezdzi fantastycznie, ale ma jeszcze jeden mankament: nie dziala ogrzewanie, czy powodem moze byc niski stan plynu w ukladzie chłodzenia, czy nagrzewnica siadla?? a moze jest jeszcze inny powod tej usterki. Pozdrawiam.


Witam.
Podlaczenie pod komputer w serwisie faktycznie zdiagnozuje wszystkie usterki i bedzie wiadomo co i jak.
Co do ogrzewania to proponuje dolac plynu i odpowietrzyc uklad. Jeden odpowietrznik jest przy grodzi silnika z kabina na przewodzie wodnym idacym do nagrzewnicy kolo serwa hamulcy a drugi w chlodnicy (stojac przed samochodem z lewej strony na gorze chlodnicy. Z tymi odpowietrznikami to bardzo delikatnie bo moga sie urwac.
Jesli to nie przyniesie odpowiednich rezultatow to pozostaje "zregenerowac" nagrzewniczke.
W razie cos moge to opisac w dziale "USTERKI" to moze sie to komus przydac.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kola60




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:39, 17 Gru 2005    Temat postu: Re: PALI SIE KONTROLKA Z NAPISEM SERV

rodzyn napisał:
kola60 napisał:
kola60 napisał:
Witam. kupilem niedawno lagunke 1 z 1994 roku. Niestety jest ona z niemiec i instrukcja do niej jest tez w tym jezyku a ja nic nie rozumiem. Zauwazylem ze na desce rozdzielczej pali mi sie kontrolka po zasaleniu silnika SERV. prosze o pomoc co to moze oznaczac. oprocz tego nic sie wiecej nie swieci. pozdrawiam. Rolling Eyes

Dzieki za odpowiedz, mysle ze tam znajde odpowiedz, a poza tym poradzono mi sie udac na komputer aby sprawdzic co w nim dziala a co nie jest sprawne, dzisiaj dopiero wieczorem przejechalem sie nia. Jezdzi fantastycznie, ale ma jeszcze jeden mankament: nie dziala ogrzewanie, czy powodem moze byc niski stan plynu w ukladzie chłodzenia, czy nagrzewnica siadla?? a moze jest jeszcze inny powod tej usterki. Pozdrawiam.


Witam.
Podlaczenie pod komputer w serwisie faktycznie zdiagnozuje wszystkie usterki i bedzie wiadomo co i jak.
Co do ogrzewania to proponuje dolac plynu i odpowietrzyc uklad. Jeden odpowietrznik jest przy grodzi silnika z kabina na przewodzie wodnym idacym do nagrzewnicy kolo serwa hamulcy a drugi w chlodnicy (stojac przed samochodem z lewej strony na gorze chlodnicy. Z tymi odpowietrznikami to bardzo delikatnie bo moga sie urwac.
Jesli to nie przyniesie odpowiednich rezultatow to pozostaje "zregenerowac" nagrzewniczke.
W razie cos moge to opisac w dziale "USTERKI" to moze sie to komus przydac.


Dzisiaj byl mechanik u mnie i stwierdzil ze nagrzewniczka jest zapchana i niestety trzeba ja bedzie wymienic, bo nie da sie jej oczyscic ani oplukac, czyli szykuja sie niestety wydatki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 23:50, 17 Gru 2005    Temat postu:

O nie tu sie z panem mechanikiem nie zgodze. Sam mialem prawie calkowicie zapchana nagrzewnice i ja naprawilem. Jest rozbieralna!!!. Mozna ja oczyscic ale widac panu mechanikowi sie chyba nie chce grzebac i idzie na latwizne. Napisz mi tylko jakie firmy jest twoja nagrzewniczka a pomoge ja naprawic.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kola60




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:50, 19 Gru 2005    Temat postu:

dzieki za odpowiedz. bede musial ja poszukac, bo niestety nie za bardzo wiem gdzie ja szukac w samochodzie, ale z tego co widzialem to chyba ona jest po stronie kierowcy pod deska rozdzielcza. Jezeli sie myle to prosze o podpowiedz, gdzie jestta naf
grzewnica. pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 23:35, 19 Gru 2005    Temat postu:

Tak. Nagrzewniczka jest na dole od strony ze tak brzydko powiem pedalow. Przykrecona jest do obudowy trzema wkretami. Dwa powinienes widziec a trzeci ktorego nie widac jest od strony grodzi silnika. Najpierw jednak powinienes odkrecic doprowadzenie wody do nagrz. bedzie tylko jedna srubka ktora to mocuje. Po odkreceniu wszystkich czterech srubek nagrzewniczka powinna dac sie wyciagnac. Jesli nie bedzie sie ruszac mozesz ja delikatnie podwadzic bo mogla sie przez te kilka lat przykleic.
Jak ja wydostaniesz to mozesz ja rozebrac i wtedy dokladnie w srodku oczyscic. Ja tak zrobilem i mam teraz super ogrzewanko. Jesli masz chec to juz ci pisze.
W nagrzewniczce mozesz zdjac caly bok ten co przykreca sie doprowadzenie wody z silnika. Trzymaja go takie pozaginane blaszki. Ja poodginalem je srubokretem i caly plastikowy boczek odszedl i wtedy dopiero zaczolem plukac. Byla kompletnie zamulona. Jest 8 rurek a u mnie przeplyw mialo tylko 3 reszta calkowicie zapchana. W srodku tych rurek sa takie miedziane jakby swiderki ktore mozna wyjac np. cienkim zagietym gwozdzikiem czy czyms odpowiednio twardym bo trzymaja sie dosyc sztywno. Ja tych "swiderkow nie wkladalem spowrotem i nie ma to zadnego wplywu na ogrzewanie. No to teraz pozostaje nagrzewniczke poskladac najlepiej na sylikon do silnikow (taki czerwoy w malych tubkach) A wiec na plastik smarujemy sylikon i skladamy zaciskajac blaszki kombinerkami jedna z jednej strony druga z drugiej. Trzeba to zrobic dokladnie aby po zamontowaniu w samochodzie i zalaniu ukladu plynem nie bylo przeciekow bo czynnosc trzeba bedzie powtorzyc. Po zmontowaniu wszystkiego i napelnieniu ukladu nalezy caly uklad odpowietrzyc i ogrzewanie musi teraz byc ok.
No to by bylo na tyle wrazie jakis pytan to pisz a odpisze napewno.
Powodzenia.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin