Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pasek klinowy

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Pią 12:41, 12 Maj 2006    Temat postu: Pasek klinowy

Muszę wymienić u siebie pasek klinowy.Nie mam klimy.Pasek zamówiłem dziś po południu ma być ( koszt 65 zł a w ASO trochę ponad 100 zł ).I tu moje pytanie: czy dam rade go sam wymienić i dobrze naciągnąć czy lepiej udać się do warsztatu Question Niby prosta czynność ale jak rozbebram i nie dam rady to nie dojade do warsztatu bez ładowania więc licze na Was. P.S. Stary pasek na zimnym silniku chyba lekko piszczał , myślę że na nowym tego nie będzie... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 12:54, 12 Maj 2006    Temat postu:

napisz jak będzie po wymianie bo mi na zimnym silniku też coś piszczy i wydaje mi się że to właśnie pasek. A wymiana nie jest trudna, jak masz klucze to sobie poradzisz. najpierw luzujesz śrubę wewnątrz napinacza (klucz chyba 7 imbus) a potem luzujesz napinacz i zdejmujesz pasek. Potem zakładasz pasek i naciągasz napinaczem i blokujesz tą śrubą wewnątrz czyli tym imbusem. Aha przyjrzyj się koniecznie jak masz teraz poprowadzony pasek przez wszystkie rolki bo mi kiedyś w warsztacie coś tam robili i zdjeli pasek a potem zakładali go 25 min (dosłownie) nie nie wiedzili jak on tam leci przez rolki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pią 21:40, 12 Maj 2006    Temat postu:

Malczyk napisales jak to sie robi w wersji z klima gdzie napina sie rolka a u Rafa (napisal ze nie ma klimy) pasek napinany jest alternatorem (mam ten sam silnik i napinany jest alternatorem ale chyba jest tez wersja bez klimy i napinana rolka wiec wtedy szukaj rolki tej o ktorej pisal Malczyk).
Wymiana paska i jego naciag nie powinien Ci sprawic klopotu. Popusc alternatorem, zdjemij stary pasek i po zalozeniu nowego naciagnij mniej wiecej tak samo jak byl naciagniety stary (zlap sobie mniej wiecej jego luz i tak samo naciagnij).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 23:01, 12 Maj 2006    Temat postu:

A to sorry nie wiedziałem że bez klimy jest inaczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 11:18, 13 Maj 2006    Temat postu:

Malczyk2000 napisał:
A to sorry nie wiedziałem że bez klimy jest inaczej.

Ale moze byc i tak samo jak u ciebie. Nie wiem od czego to zalezy ale (chyba) sa dwa rozwiazania w jednej wersji czyli w silniku bez klimy moze byc naciaganie paska wieloklinowego rolka lub alternatorem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Śro 18:31, 17 Maj 2006    Temat postu:

Założyłem nowy pasek i nie ćwierka.Koszt to 65,23 gr i wymiana bardzo prosta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rynio




Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Goleniów

PostWysłany: Śro 18:49, 17 Maj 2006    Temat postu:

A jak zakładałeś to miałeś w pewnej chwili opór na napinaczu ? Bo ja mam tak, ze jak odkręcam to mam w pewnej chwili mam opór, a jak zakładam, to mogę kręcić i kręcić i nigdy nie ma oporu. Chyba mam napinacz zrąbany co?...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raf19
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 914
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tłuszcz ( mazowieckie )

PostWysłany: Śro 18:56, 17 Maj 2006    Temat postu:

W sumie nie bo najpierw poluzowałem śruby od alternatora dwie i potem lekko pokrecilem tą srubą napinającą i pasek zdjęty.Moze masz klime i jest inaczej (ja klimy nie mam)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 13:01, 18 Maj 2006    Temat postu:

rynio napisał:
A jak zakładałeś to miałeś w pewnej chwili opór na napinaczu ? Bo ja mam tak, ze jak odkręcam to mam w pewnej chwili mam opór, a jak zakładam, to mogę kręcić i kręcić i nigdy nie ma oporu. Chyba mam napinacz zrąbany co?...


U Raf-a nie ma tego napinacza co u ciebie - u niego napina sie alternatorem u ciebie rolka/napinaczem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rynio




Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Goleniów

PostWysłany: Czw 13:48, 18 Maj 2006    Temat postu:

No tak się domyśliłem.. Ale w końcu opór na napinaczu powinien być nie? Czy też nie i jest tak, że można kręcic i kręcić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 13:58, 18 Maj 2006    Temat postu:

rynio napisał:
No tak się domyśliłem.. Ale w końcu opór na napinaczu powinien być nie? Czy też nie i jest tak, że można kręcic i kręcić?

Confused nie odpisalem na twoje pytanie bo nie jestem do konca pewien o co Ci chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rynio




Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Goleniów

PostWysłany: Czw 14:04, 18 Maj 2006    Temat postu:

Napinacz trzyma śruba, klucz 21 chyba. Kręcisz od siebie - zwalniasz pasek. I u mnie penej chwili dalej nie pokręcisz - maksymalnie jest wychylony napinacz i masz opór na kluczu. Naciągam odwrotnie i pomimo wykonania np. 30 ruchów kluczem i tak mogę kręcić - nie stawia oporu ani napinacz sam w sobie, ani pasek.
I to mnie dziwi Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 14:12, 18 Maj 2006    Temat postu:

Ok. wiem o co chodzi. Napinacz powinien sie blokowac po naciagnieciu paska - dzialanie cos w rodzaju dzwigni. Gdzies czytalem o identycznym problemie (nie wiem czy tu czy na innym forum) i jest tam chyba na to jakis sposob. Poczekaj az "zjawia" sie ci co zmieniali pasek u siebie i maja go napinanego rolka a nie napinaczem u mnie jest napinanie alternatorem i nie chce Ci namieszac w glowie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hose
Klubowicz



Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Naas/Irlandia

PostWysłany: Pią 1:14, 19 Maj 2006    Temat postu:

z tego co sie orientje pasek powinien byc tak naciagniety by mozna go bylo
przekrecic o 90 stopni tzn z pozycji _ na I jesli wiecie co mam na mysli. jesli da sie dalej obrocic to znaczy ze jest za luzny jesli mnie to znaczy ze za bardzo naciagniety. mowili kiedys o tym w "garazu" na TVN Turbo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin