Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przerwy w pracy silnika i strzaly na LPG
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafffi




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 8:33, 26 Cze 2006    Temat postu: Przerwy w pracy silnika i strzaly na LPG

Jakis czas temu opisywalem moj problem z silnikiem pracujacym na dwa gary (traktor) i wtedy przyczyna byla padnieta cewka zaplonowa.
Po wymianie prawie wszystko wrocilo do normy. Niestety jakis czas pozniej, okolo tygodnia zaczely sie strzaly na LPG. Obudowa filtra powietrza ma juz dosyc - ostal mi sie tylko jeden zaczep, a po trzech zostaly dziury Wink
Nie wydaje mi sie aby strzaly byly spowodowane wadliwa instalacja LPG, bo jezdze juz na niej prawie dwa lata i nie bylo problemow.
Strzaly pojawiaja sie zaraz po tym, jak samochod sie lekko przymuli, czyli gaz zbiera sie w kolektorze, ale nie jest spalony.
Dodam jeszcze, ze jak padla mi ta cewka, to przez dwa dni dojezdzalem autem do pracy, mimo ze palil tylko na dwa gary.
Teraz podaje moje propozycje, co moze byc nie tak:
- druga cewka dogorywa,
- nowa kupiona ma jakies przebicia,
- podczas jezdy na dwoch garach swiece z niepalacych cylindrow zostaly zalane i teraz nie podaja dobrze iskry.

Moze macie jeszcze jakies inne typy albo ktora z moich opcji jest najbardziej prawdopodobna?
Dodam jeszcze, ze na benzynie silnik tez co jakis czas jakby przerywal i sie przymula.

Czy moze wplyw na to miec rozwalona obudowa filtra - w miejscach gdzie byly zaczepy sa dziury, jednak takie, ze widac tylko uszczelke filtra.

Silnik: F3P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rafffi dnia Czw 9:56, 29 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tojaMARIUSZ
Klubowicz



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszow/malopolska

PostWysłany: Pon 9:21, 26 Cze 2006    Temat postu:

jesli sie zamula na bezynie to dlatego ze jezdzisz tylko i wylacznie na gazie.Ja tak mialem w polonezie, az wreszcie na benzynie nie chcial chodzic, tylko na wolnych obrotach.
Co do tego strzelania to mysle, ze to bedzie jakies przebicie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
randL




Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:23, 26 Cze 2006    Temat postu:

słuchaj rafffi, tez mi zamulał na niskich obrotach na jedynce czy dwojce i miałem 4 strzały, tylko ze ja obudowe filta mam polamaną od zawsze i tez widac z lewej strony filtr, zakleiłem to ostatnio i narazie mam spokój, ale myśle że to nie to ! ile dałeś za cewke, gdzie one są i czy mozna to samemu wymienić bo wydaje mi sie ze powoli padają - samochod ostatni jakby troche zamulony, ale moze to przez upały ? po czym poznać ze nie pali na wszystkei gary ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafffi




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 9:42, 26 Cze 2006    Temat postu:

Za cewke dalem 100pln. Podaje linka do sklepu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak nie pali na wszystkie gary, to silnik chodzi jak w traktorze, zeby ruszyc musisz wkrecic go na wyzsze obroty, bo inaczej nie pociagnie - w koncu polowa mocy mniej Wink
Napisz mi, czym zakleiles dziury w filtrze, bo tez planuje to zrobic. Nie usmiecha mi sie wydac kasy na nowa obudowe, zeby po jednym strzale szlag ja trafil.
Swoja droga, to przez prawie dwa lata nie mialem problemow z gazem, zadnych strzalow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Horn99




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:47, 26 Cze 2006    Temat postu:

Obejrzałbym dokładnie kable i świece, gdzieś gubi iskrę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafffi




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon 10:21, 26 Cze 2006    Temat postu:

Kable wymieniane przed zima. A swiece jakies 2 miesiace temu, ale jak pisalem, mogly sie zalac podczas jazdy na dwoch garach. Czy mam racje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
randL




Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:23, 26 Cze 2006    Temat postu:

ufff to jednak u mnie pali na wszystkie gary - chodzi cichutko i jest troche zamulony więc moze to przez te uapdły jak wspominał niedawno laguna dave. Filtr zakleiłem narazie czarną szeroką taśma - taka prowizorka. Nowa obudowa kosztuje ponad 100 pln i tez mi na to kasy szkoda, więc w lipcu znajomy zakłada mi stozek w profesjonalym zakładzie. Ale tak jak mówie zakleiłem i narazie spokój. Te moje strzały to chyba nie od gazu bo coś by było okopcone i dzwięk taki elektryczny strzał jakby.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RNIL




Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:02, 26 Cze 2006    Temat postu: Do randL

Jeżeli masz 1,8 8V z 98 roku to na 99% cewki masz z przodu silnika po jednejna 2 cylindry. Wymiana jest bajecznie prosta. Po prostu odkręcasz 4 wkręty (TORX) i masz cewkę w ręce. Jakbyś dalej nie wiedział gdzie są to jedź palcem po kablu WN od świecy - trafisz do cewki (ZAPŁONOWEJ) - to tak żeby nie było niedomówień Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kornholio
Klubowicz



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa okolice

PostWysłany: Pon 19:04, 26 Cze 2006    Temat postu:

gaz moze strzelic tylko z dwoch powodow:
- usterka w ukladzie zaplonowym
- chwilowe zubozenie mieszanki powietrzno - gazowej

Jesli jestes pewien ze z zaplonem wszystko cacy, nigdzie nie ma przebic czy cos tam, to udaj sie na gazownika na sprawdzenie/podrebulowanie.

Dziura w obudowie filtra moze miec duze znaczenie (zalezy jak jest duza) bo przez nia silnik moze lapac "lewe" powietrze co powoduje zaklocenia w pracy.

Co do filtra stozkowego i gazu - te dwie rzeczy nie sa zbyt kompatybilne. Po za tym po co go montowac jesli nie ma sie zamiaru dokonywac innych przerobek, sam filtr nic nie zmieni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafffi




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 8:20, 27 Cze 2006    Temat postu:

Czy wystarczy, ze te dziury po zatrzaskach w obudowie filtra zakleje jakas tasma a cala obudowe zwiaze drutem?

Jeszcze jeden problem:
Po otworzeniu maski czuc benzyne. To samo sie dzieje jak stane gdzie na skrzyzowaniu - z nawiewow czuc zapach benzyny. Gdzie najprawdopodobniej moze byc nieszczelnosc? Czy bezpieczne jest jezdzic z taka przypadloscia przez pare dni (do spotkania z mechanikiem)?

Jak myslicie: czy jesli przez dwa dni jezdzilem bez iskry na dwoch cylindrach, to swiece mogly zostac zalane i teraz nie za dobrze podaja iskre?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 8:23, 27 Cze 2006    Temat postu:

Rafffi napisał:
Czy wystarczy, ze te dziury po zatrzaskach w obudowie filtra zakleje jakas tasma a cala obudowe zwiaze drutem?


Takie prowizorki napewno nie będą dobrze służyć silnikowi a w szczególności instalacji LPG. Jeżeli chcesz uniknąć problemów to wymień obudowę na sprawną.

A co do świec to raczej nie bo po założeniu nowej cewki by się przepaliły i powinny działać ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rynio




Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Goleniów

PostWysłany: Wto 11:02, 27 Cze 2006    Temat postu:

Raffi - mam tensam probem z zapachem bezyny. Głównie na zimnym silniku, ale generalnie na postojach. Mam identyczne auto. Jak rozwiążesz - daj znać!
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ROMEK




Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: OSTRÓW WLKP

PostWysłany: Wto 11:14, 27 Cze 2006    Temat postu:

Witam !
jestem nowym na forum i mam lagune 96r 1,8 8v i miałem też takie problemy.
Panowie jeśli macie kable dobre i nowe świece i cewki całe to jedna jest rada:
silnik 1,8 ma przerwe na świecach 0,9mm(fabrycznie) ja zmniejszyłem do 0,60-0,65 zrobiłem już ponad 20 tyś km na gazie od listopada bez zająknięcia motoru !!!
ale świece ok 2 wymiany oleju należy zmieniać na nowe powinno być ok. pozdro dla wszyskich


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pitagoras3333
Klubowicz



Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Wto 12:55, 27 Cze 2006    Temat postu:

Witam!!!

I mnie zaczęły przesladować wystrzały do kolektora, no zaczne od wymiany kabli i świec, kable już zamówiłem a świece to mały problem bo trudno wybrać odpowiednie jedni zachwalają a inni mówią że są do niczego a najbardziej mnie wkurza że nagle wszystkie sa " specjalnie do gazu" nie dość ze takie brednie rozpuszczane sa po allegro to widze że sklepy idą tym samym tropem.
jak wymienie to zobaczymy co sie bedzie dziać, u gazownika byłem dopiero co więc może to co innego, czas pokaże.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafffi




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto 13:07, 27 Cze 2006    Temat postu:

No ja wczesniej mialem Iskry do gazu i musze powiedziec, ze nie mialem z nimi najmniejszego problemu. Ani jednego wystrzalu. A ostatnio zalozylem NGK i zaczely sie problemy. Swiece maja jakies 2 miesiace Sad Kupie znow Iskry a te NGK wyrzuce na zbity pysk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin