Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wentylator
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 21:35, 28 Lut 2006    Temat postu:

Witam.
Faktycznie cos w tym jest. Skoro pisza ze robili (przerabiali i jednemu podobno sie to
udalo w wersji bez klimy) to wiedza o czym pisza choc dla mnie jeszcze nie jest to zbyt jasne.
O tym ze jest kilka wersji wiatrakow wiedzialem (tak jak i jest kilka wersji nagrzewnic Valeo
i Behr) ale o tym ze moga sie krecic w inna strone to powiem ze nawet nie myslalem. Z tego
co oni tam napisali cyt: "Nawet jak przerobisz sterowanie żeby obracał sie w dobrą stronę to i tak motylki na wentylatorze są inaczej i nie będzie dmuchało powietrza."
to czy nie mozna przelozyc lopatek od naszego starego wentylatora i przeciez powinno byc ok.
Z tego co wiem to do wentylatora ida dwa przewody, plus i minus wiec w wersji angielskiej
moze to byc juz fabrycznie zamienione po to aby ten wiatrak krecil sie odwrotnie ale po podlaczeniu
do naszej wersji powinien krecic sie w odpowiednim kierunku (bedzie wtedy wypychal powietrze
zamiast go wciagac ale tylko dlatego ze bedzie to wymuszala geometria lopatek) ale chociaz nie
- troche teraz sam sie zamotalem ale jeszcze raz: skoro nasz wciaga a angielski odwrotnie wyciaga i maja
odwrotna geometrie lopatek to tak czy siak kreca sie w jedna strone - wiec po zmianie biegunow (lub lopatek) powinno byc dobrze.

Tak sie zamotalem ze sam juz nie wiem o co mi chodzilo i jak to w koncu z tym jest. Popytam i jak sie czegos dokladnie dowiem to napisze.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin Krosno Odrz




Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrz.

PostWysłany: Wto 22:42, 28 Lut 2006    Temat postu:

Cześć . Wkurzał mnie mój wentylator , pojechałem kupić używany ale jakoś nie mogłem u nas dostac . Ceny w necie kosmos , jeden gościu oferował za 500 zł nowy (uzywane 150).Znajomy dał mi wentylator prawdopodobnie od Peugota 309 firmy BOSH.Po naprawdę niewielkich przeróbkach hula jak wściekły , oby tak dalej. Dodam że mój oryginał był firmy Valeo bez klimy . Podsumowanie , jezeli macie taki wentylator jak ja to warto rozważyc kupno własnie od peugota , cena używanego ok 20 zł , czas przeróbki ok. 1 h.Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 0:45, 06 Mar 2006    Temat postu:

No i jeszcze raz ja podpinam sie pod ten post a dlatego ze dzis byla ladna pogoda i rozebralem co nieco w mojej laguni i troche jedna rzecza sie zdziwilem a dokladnie dmuchawa. A wiec zaczynam.

Na poczatek napisze co to tak pyka po wlaczeniu zaplonu (pykniecie jakby zza schowka). Wiec pyka ten nieszczesny opornik (rezystor czy jak to tam zwa a NIE jakas czesc immobilaisera) ktory po przepaleniu skutkuje tym ze mamy tylko jeden bieg sily nadmochu a znajduje sie on na plytce o ktorej napisze nizej. A moze zaczne po koleii zeby bylo latwiej. Aby dostac sie do dmuchawy to trzeba najpierw wymontowac schowek pasazera (dotyczy wersji bez poduszki) i w tym celu najpierw wyjmujemy lampke a pozniej wykrecamy cztery srubki (torx-y rozmiar 20) ktore sa po otwarciu schowka w jego gornej czesci i szukamy jeszcze trzech ukrytych pod wykladzinka schowka (na rogach dwie i trzecia po srodku mozecie je wyczuc palcami i w tych miejscach oderwac przyklejona tapicerkie schowka(wszystkich srubek szt.7)). Teraz wyjmujemy schowek odpinajac kostke od wylacznika swiatelka schowka i go wyciagamy. Po wyciagnieciu schowka widzimy cala gmatwanine przewodow i plastikow od wentylacji. Wiec jedna z najwazniejszych rzeczy jest ta plytka (z rezystorem (jest to okragly dekielek z od gory wpietymi dwoma kostkami)) i znajduje sie dokladnie na wprost w takiej plastikowej rurze w ksztalcie prostokata (od gory) na lewo od obudowy wentylatora a wyjmuje sie ja przekrecajac w prawo. Do tej plytki sa wpiete dwie kostki czarna (z piecioma przewodami) i biala (tez ma piec przewodow) i dodatkowo plytka ma wlutowane (zagiete na stale) dwa przewody (koloru: czerwony i czarny) przy tych przewodach na plytce napisane jest 12V + - (a wiec pradowe i zmiana biegunow powoduje zmiane kierunku krecenia sie wiatraka - sprawdzalem). Od spodu plytki (czyli w tym miejscu ktorego normalnie nie widac bo jest w tej prostokatnej rurze) jest wlutowany ten "slawny" rezystor (niestety nie moglem odczytac oznaczenia) i trzy sprezyny (sa to takie druty w ksztalcie sprezyn popodlaczane w kilku miejscach do plytki) ktore sie grzeja jak wiatrak pracuje (czyli jak chodzi nawiew i plytka jest na swoim miejscu to sprezynki i rezystor sa chlodzone). A wiec gdy rezystor sie zepsuje bez problemu mozna go wymienic na taki sam (trzeba tylko znac jego wlasciwosci) i ASO na nas nie zarobi (wedlug ASO rezystora sie nie wymienia a koszt calej plytki to podobno ok. 300zl - ale tego nie sprawdzalem). A jeszcze to - z plytki jak pisalem ida dwie kostki i dwa przewody (te co sa na stale w plytce) i tak: kostka biala polaczona jest z panelem sterowania a czarna (jest to kostka ktora idzie prad do silnika wiatraka) laczy sie z wieloma innymi przewodani ktore tendy sa puszczone ale w kazdym badz razie ida do: stacyjki (prawdopodobnie do wlacznika kluczykiem aby nadmuch pracowal juz w pierwszym polozeniu kluczyka), i skrzynki z bezpiecznikami - gdzie ida dalej niestety nie moglem juz sprawdzic bez dalszego rozbebeszania deski.
Dobra teraz czas przejsc do samej dmuchawy. A wiec tak: silnik dmuchawy przymocowany jest za pomoca trzech srubek (rozmiar 6mm koniecznie nasadowy klucz) od spodu (trzeba wyczuc reka ale dostep kluczem bardzo dobry) a bylbym zapomial ze najpierw trzeba zdjac taka gabkowa oslone a jest ona od spodu obudowy wiatraka przymocowana w trzech miejscach na takie wsowane zapinki (mozna sciagnac reka). No wiec jak zdejmiemy juz ta gumowo-piankowa oslone i odkrecimy te trzy sruby od mocowania silnika wentylatora to ten powinien bez oporow dac sie lekko wyciagnac (wychodzi do dolu). I wlasnie oto mamy w rekach wentylator z lopatkami i mozemy jesli jest uszkodzony sprubowac go naprawiac (bo aso za nowy chce tez ok.500zl) ale ja tego nie robilem (jeszcze) i nic nie moge doradzic ale sadzac po wyjeciu go z obudowy i dokladnym obejrzeniu moge smialo powiedziec ze mozna go: przewijac (jesli sie spalil u specow od urzadzen elektrycznych) i wymieniac w nim szczotki jesli sie wytarly i nawet (tak mi sie wydaje) podkladki slizgowe jesli wiatrak glosno pracuje (znaczy sie jak chodzi i slychac specyficzne trrrr) ogolnie wszystko mozliwe do zrobienia (inaczej - wiatrak (silnik) mozna naprawiac). To by bylo mniej wiecej tyle z tej czesci ukladu wentylacyjnego a jeszcze napisze jak to jest z linkami sterowania. Wiec tak: pokretlo kierunkow nadmuchu (czyli ustawiania np. nogi - szyba) polaczone jest z kolkami zebatymi w obudowie nagrzewnicy w najwyzszym punkcie (czyli te kolka ktore sa najwyzej) i linka ta jest (bynajmniej u mnie) koloru czarnego. Pokretlo zmiany temperatury nawiewu polaczone jest do kolek, zebatek zmiany w obudowie nagrzewnicy (tych zebatek na dole) za pomoca linki koloruszarego a szybkosc (czyli pokretlo zmiany na obieg zamkniety lub zasysanie powietrza z zewnatrz auta) sterowane jest za pomoca linki koloru bialego z dodatkowym wlacznikiem (potecjometrem) w panelu sterowania (czyli w calym tym panelu sterowania z tymi trzema pokretlami).

To by bylo tak po krotce tyle a w razie jakis dodatkowych pytan to nie ma problemu.

A na koniec jeszcze napisze oznaczenia tych wszystkich czesci tylko przypominam ze jest to Laguna z 96r bez klimy.

Zaczne od kodu calego elementu (jest to kod z plastiku w glownego w ktorym jest plytka i wentylator) a wiec: VALEO 60 1919W pod spodem RENAULT 77 00 839 799

Teraz oznaczenie plytki: VALEO 603814 B i pod spodem 90.926.10.229 (i pod tym numerem taki sam ale z inna koncowka bo z nr. 239)

Numery silnika i lopatek.
Silnik: Shocked SIMENS MGA 12V<==13/03/97 i pod spodem 5657 228T i jeszcze pod tym numerem F 657 169 T/A
i lopatki wiatraka: PA6 6F 25 i w inny miejscu (na przeciw leglej stronie lopatek) N32 841892 D

Podsumowujac ten moj caly post silnik wentylatora od anglika na 100% bedzie pasowal pod warunkiem ze jego gabaryty sa te same (prawdopodobnie niedlugo bede mial taki angielski silnik to wtedy napisze ze 100% pewnoscia) lub przyblizone bo jest spora przestrzen do zamontowania go i zmiana kierunku krecenia sie silnika nie stanowi zadnego problemu (zmiana lopatek takze) a wiec czy bedzie to silnik z anglika czy tak jak napisal wyzej Marcin z Peugeota 309 to tylko aby gabaryty sie zgadzaly i mozna tam wcisnac wszystko i z podlaczeniem tego nie bedzie zadnego problemu.

To tyle na temat dmuchawy i plytki z rezystorem. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lookacz_pl




Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:58, 06 Mar 2006    Temat postu:

Ten "rezystor" o którym piszesz "rodzyn" to termistor bodaj 120 stC.
Innymi słowy to bezpiecznik termiczny.
Dokładnie nie pamiętam bo wymieniałem go 2 lata temu.
Przy jego wymianie (zakup to dosłownie kilka PLN) nie wolno używać lutownicy - natychmiast zostanie przepalony.
Jest umieszczony w specjalnych uchwytach i troszkę się trzeba pogimnastykowac żeby je porozginać.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 21:17, 06 Mar 2006    Temat postu:

lookacz_pl napisał:
Ten "rezystor" o którym piszesz "rodzyn" to termistor bodaj 120 stC.
Innymi słowy to bezpiecznik termiczny.
Dokładnie nie pamiętam bo wymieniałem go 2 lata temu.
Przy jego wymianie (zakup to dosłownie kilka PLN) nie wolno używać lutownicy - natychmiast zostanie przepalony.
Jest umieszczony w specjalnych uchwytach i troszkę się trzeba pogimnastykowac żeby je porozginać.

Pozdrawiam.


Bardzo dziekuje za cenna uwage - przyznam ze nie pomyslalem o tym ze nie mozna do jego wymiany uzywac lutownicy i faktycznie siedzi w uchwytach na ktorych nie widac sladow lutowania.
Jeszcze raz wielkie dzieki.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin