Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

laguna 1.9dti turbo
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madziara




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:48, 11 Kwi 2006    Temat postu:

hmm a jak on se zaczyna mozesz powiedziec? czy to moze numer samochudu czy cos innego bo po polsku to troche inaczej niz tu Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MariuszGaw
Klubowicz



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Wto 23:01, 11 Kwi 2006    Temat postu:

chris158 napisał:
Tak, to jest pdf z Laguny II, ale silnik jest ten sam - F9Q.
Podaj mi oznaczenie typu z tabliczki lub początek nr VIN, to poszukam w dialogysie.

Silniki F9Q występują w różnych odmianach, Laguny 1 miały końcówkę 710 i 716.
W Dwójkach to F9Q 750, 754......
Turbiny tych 750, 754 .... mają zmienną geometrię łopatek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MariuszGaw
Klubowicz



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Wto 23:05, 11 Kwi 2006    Temat postu:

madziara napisał:
hmm a jak on se zaczyna mozesz powiedziec? czy to moze numer samochudu czy cos innego bo po polsku to troche inaczej niz tu Embarassed

To cały numer nadwozia ze wszystkimi literkami Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FRELUB




Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stegny

PostWysłany: Śro 17:53, 12 Kwi 2006    Temat postu:

madziara napisał:
Nie wiem czy mam racjie, ale tak jak ja to rozumiem, to EGR jest otwierany podcisnieniem z pompy podcisnieniowej (wspomaganie hamulca) i sterowane przez elektryczny zawor.
natomiast "zawor na turbinie" jest otwierany cisnieniem bezposrednio z kolektora. Przynajmiej tak robi to sens w moich oczach. Pozatym wymiana byla dosc latwa (dwa razy po 45 minut). Stara turbina miala luz na walku i gubila olej (przebieg 399730 km). Smile
pozdrawiam!


właśnie ten "elektryczny zawór" jest w moim rozumieniu zaworem turbo i TAK masz rację co do reszty

chris158 napisał:
Tutaj wrzucilem opis turbo w silniku F9Q. (7 stron pdf z Dialogysa po polsku )


tylko że to są opisy F9Q z Laguny II dCi a koleżanka ma F9Q dTi
więc nie wprowadzj jej w błąd


MariuszGaw napisał:
Zawór na turbinie to steruje ciśnieniem doładowania i sterowany jest podciśnieniem lub ciśnieniem właśnie z kolektora- to muszę sprawdzić ?
EGR nie ma tu nic wspólnego.


przeczytaj jeszcze raz uważnie co napisała koleżanka bo pisze:
raz ,że dobrze,
dwa ,że opisuje podłączenie EGR-u, zaworu sterującego EGR-em i zaworu na turbinie więc są to trzy różne rzeczy..


pozdrawiam

P.S madziara
Jestem pod wrażeniem Twojej nie tyle wiedzy co zainteresowania problemem w swoim samochodzie (mam na myśli wspieranie męża w pracach pod maską)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chris158
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 20:41, 12 Kwi 2006    Temat postu:

Trochę literatury na temat silnika F9Q. Niestety w dialogysie dokładnie nt. F9Q 716 nic nie znalazłem. Mam nadzieję, że to pomoże.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Przyznaję, że poprzednio z rozpędu nie zwóciłem uwagi na odmiany silników Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madziara




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:22, 12 Kwi 2006    Temat postu:

chris dziekuje za stronki napewno sie przydadza Smile FRELUB Embarassed przyznam ze mi to robi przyjemnosc pomaganie mezowi przy aucie w koncu nim tez jezdze i chciala bym wiedziec o nim troche.....no i uwarzam ze czasem zycie bez kobiety bylo by ciezkie Smile pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za pomoc wszystkim postaram sie tez udzielac na tyle co wiem o innych autach....... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin