 |
Renault Laguna Klub Polska LAGUNA KLUB POLSKA
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madziara
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:02, 09 Kwi 2006 Temat postu: laguna 1.9dti turbo |
|
|
obecnie jestem posiadaczka lagunny 1.9dti i mam pytanie czy moze ktos mi pomoc wymienialam ostatnio turbo i od tego czasu auto stalo sie glosne i nie ma takiej mocy(od czasu do czasu) jak wczesniej byla dni gdzie auto jechalo tylko 80km/h czy ktos wie jak jest sterowany zawor od turbo ahhh i jak jest sterowany zawor powrotu spalin???czy moze elektronicznie za pomoca podcisnienia..........byla bym wdzieczna jak by ktos mogl mi pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ed298
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:59, 10 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witam kolejną posiadaczkę Lagunki na forum. Od razu podstawowe pytanie : wymieniałaś to turbo sama , czy też robił to jakis "fachman"? Jeżeli dałaś autko do naprawy , to gość musi się zabrać wreszcie porządnie do roboty , bo to ewidentnie jego wina- spieprzył robotę. Ale jak robiłaś to sama , to niestety masz problem. Ale głowa do góry , spróbuj zapytac o ten problem Rodzyna , on naprawdę wie bardzo dużo o Lagunkach , może będzie pomocny. Powodzenia w naprawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 13:08, 10 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Niestety nie pomoge . Widzialem ten post wczoraj i nic nie odpisalem bo z dieslem u mnie ciezko (tym bardziej turbo dieslem). Nie mam pojecia co moze byc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madziara
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:12, 10 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
dziekuje za powitanie i powiem ze w sumie ja sama nie robilam a pomagalam mojemu mezowi .... na poczatku jezdzilismy do serwisu ale i tam swoja prace zle wykonywali a brali spore pieniadze wiec postanowilismy naprawiac samemu robi to przyjemnosc i wiele mozna sie nauczyc......no ale dziekuje za rade moze ktos sie jeszcze znajdzie.... no i moze ja bede kiedys tu przydatna pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodzyn
Złota rączka
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: Pon 13:23, 10 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
madziara napisał: | dziekuje za powitanie i powiem ze w sumie ja sama nie robilam a pomagalam mojemu mezowi .... na poczatku jezdzilismy do serwisu ale i tam swoja prace zle wykonywali a brali spore pieniadze wiec postanowilismy naprawiac samemu robi to przyjemnosc i wiele mozna sie nauczyc......no ale dziekuje za rade moze ktos sie jeszcze znajdzie.... no i moze ja bede kiedys tu przydatna pozdrawiam  |
Gratuluje odwagi i Witam bo wczesniej sie nie przywitalem .
PS: jestem zaskoczony tym ze wzieliscie sie za turbo sami bo jest sporo warsztatow ktore sie do tego nie dotykaja (potrzebna elektronika) i odsylaja do serwisu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FRELUB
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stegny
|
Wysłany: Pon 17:15, 10 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
madziara napisał: | dziekuje za powitanie i powiem ze w sumie ja sama nie robilam a pomagalam mojemu mezowi .... na poczatku jezdzilismy do serwisu ale i tam swoja prace zle wykonywali a brali spore pieniadze wiec postanowilismy naprawiac samemu robi to przyjemnosc i wiele mozna sie nauczyc......no ale dziekuje za rade moze ktos sie jeszcze znajdzie.... no i moze ja bede kiedys tu przydatna pozdrawiam  |
Witam,
może czas przeprosić się z serwisem choćby po to żeby pojechać i podpiąć walizkę w celu zdiagnozowania błędów.To co napisałaś wskazuje na przycinający się zawór EGR-u.Człowiek uczy się na błędach.Ale nie martw się.Zawór turbo sterowany jest podciśnieniowo natomiast EGR dostaje sygnał z ECU o położeniu pedału gazu.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madziara
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:44, 10 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
aha a czy EGR siedzi na kolektorze czy to jest ten zawor???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madziara
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:49, 10 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
ahh a co do przeprosin serwisu to nie ma mowy ja niestety czekam na ich przeprosiny ale jak juz cos sie dzieje i potrzebuje naprawde pomocy serwisowej to niestety korzystam teraz z innego serwisu w innym miescie ale zaufanie juz dawno stracilam .............
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FRELUB
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stegny
|
Wysłany: Wto 18:15, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
madziara napisał: | aha a czy EGR siedzi na kolektorze czy to jest ten zawor???  |
EGR jest zamocowany do kolektora ssącego , a połączony za pomocą rury z wydechowym.Tylko że w Waszym silniku chyba EGR jest sterowany podciśnieniem z zaworu turbo.Wymiana turbosprężarki to bardzo złożona operacja i nie wiem na ile starczyło Wam umiejętności żeby się tego podjąć i z jakiego powodu była wymieniana dlatego też proponuję jednak podjechać do ASO na podpięcie walizki może to zawór turbo jest do wymiany ale gdybań może być wiele więc radzę się przekonać.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madziara
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:41, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy mam racjie, ale tak jak ja to rozumiem, to EGR jest otwierany podcisnieniem z pompy podcisnieniowej (wspomaganie hamulca) i sterowane przez elektryczny zawor.
natomiast "zawor na turbinie" jest otwierany cisnieniem bezposrednio z kolektora. Przynajmiej tak robi to sens w moich oczach. Pozatym wymiana byla dosc latwa (dwa razy po 45 minut). Stara turbina miala luz na walku i gubila olej (przebieg 399730 km).
pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chris158
Klubowicz
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 21:27, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Tutaj wrzucilem opis turbo w silniku F9Q. (7 stron pdf z Dialogysa po polsku )
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszGaw
Klubowicz
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Police
|
Wysłany: Wto 21:32, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
madziara napisał: | Nie wiem czy mam racjie, ale tak jak ja to rozumiem, to EGR jest otwierany podcisnieniem z pompy podcisnieniowej (wspomaganie hamulca) i sterowane przez elektryczny zawor.
natomiast "zawor na turbinie" jest otwierany cisnieniem bezposrednio z kolektora. Przynajmiej tak robi to sens w moich oczach. Pozatym wymiana byla dosc latwa (dwa razy po 45 minut). Stara turbina miala luz na walku i gubila olej (przebieg 399730 km).
pozdrawiam! |
Zawór na turbinie to steruje ciśnieniem doładowania i sterowany jest podciśnieniem lub ciśnieniem właśnie z kolektora- to muszę sprawdzić ?
EGR nie ma tu nic wspólnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madziara
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:34, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
bardzo dziekuje za opis turba pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madziara
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:19, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Tutaj wrzucilem opis turbo w silniku F9Q. (7 stron pdf z Dialogysa po polsku )
|
Czy ten pdf jest tylko do laguny 2 F9Q? Moj ma F9Q 716 Laguna 1 Ph 2
w mojej starej turbinie westgate byl zamknienty na wolnych obrotach, nowa turbina byla tak samo ustawiona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chris158
Klubowicz
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 22:40, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Tak, to jest pdf z Laguny II, ale silnik jest ten sam - F9Q.
Podaj mi oznaczenie typu z tabliczki lub początek nr VIN, to poszukam w dialogysie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|