Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

laguna 1.9dti turbo
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madziara




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:02, 09 Kwi 2006    Temat postu: laguna 1.9dti turbo

obecnie jestem posiadaczka lagunny 1.9dti i mam pytanie czy moze ktos mi pomoc wymienialam ostatnio turbo i od tego czasu auto stalo sie glosne i nie ma takiej mocy(od czasu do czasu) jak wczesniej byla dni gdzie auto jechalo tylko 80km/h czy ktos wie jak jest sterowany zawor od turbo ahhh i jak jest sterowany zawor powrotu spalin???czy moze elektronicznie za pomoca podcisnienia..........byla bym wdzieczna jak by ktos mogl mi pomoc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ed298




Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:59, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Witam kolejną posiadaczkę Lagunki na forum. Od razu podstawowe pytanie : wymieniałaś to turbo sama , czy też robił to jakis "fachman"? Jeżeli dałaś autko do naprawy , to gość musi się zabrać wreszcie porządnie do roboty , bo to ewidentnie jego wina- spieprzył robotę. Ale jak robiłaś to sama , to niestety masz problem. Ale głowa do góry , spróbuj zapytac o ten problem Rodzyna , on naprawdę wie bardzo dużo o Lagunkach , może będzie pomocny. Powodzenia w naprawie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 13:08, 10 Kwi 2006    Temat postu:

Niestety nie pomoge Crying or Very sad . Widzialem ten post wczoraj i nic nie odpisalem bo z dieslem u mnie ciezko (tym bardziej turbo dieslem). Nie mam pojecia co moze byc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madziara




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:12, 10 Kwi 2006    Temat postu:

dziekuje za powitanie Very Happy i powiem ze w sumie ja sama nie robilam a pomagalam mojemu mezowi .... na poczatku jezdzilismy do serwisu ale i tam swoja prace zle wykonywali a brali spore pieniadze wiec postanowilismy naprawiac samemu robi to przyjemnosc i wiele mozna sie nauczyc......no ale dziekuje za rade moze ktos sie jeszcze znajdzie.... no i moze ja bede kiedys tu przydatna pozdrawiam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Pon 13:23, 10 Kwi 2006    Temat postu:

madziara napisał:
dziekuje za powitanie Very Happy i powiem ze w sumie ja sama nie robilam a pomagalam mojemu mezowi .... na poczatku jezdzilismy do serwisu ale i tam swoja prace zle wykonywali a brali spore pieniadze wiec postanowilismy naprawiac samemu robi to przyjemnosc i wiele mozna sie nauczyc......no ale dziekuje za rade moze ktos sie jeszcze znajdzie.... no i moze ja bede kiedys tu przydatna pozdrawiam Smile


Gratuluje odwagi i Witam bo wczesniej sie nie przywitalem Embarassed .

PS: jestem zaskoczony tym ze wzieliscie sie za turbo sami bo jest sporo warsztatow ktore sie do tego nie dotykaja (potrzebna elektronika) i odsylaja do serwisu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FRELUB




Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stegny

PostWysłany: Pon 17:15, 10 Kwi 2006    Temat postu:

madziara napisał:
dziekuje za powitanie Very Happy i powiem ze w sumie ja sama nie robilam a pomagalam mojemu mezowi .... na poczatku jezdzilismy do serwisu ale i tam swoja prace zle wykonywali a brali spore pieniadze wiec postanowilismy naprawiac samemu robi to przyjemnosc i wiele mozna sie nauczyc......no ale dziekuje za rade moze ktos sie jeszcze znajdzie.... no i moze ja bede kiedys tu przydatna pozdrawiam Smile


Witam,
może czas przeprosić się z serwisem choćby po to żeby pojechać i podpiąć walizkę w celu zdiagnozowania błędów.To co napisałaś wskazuje na przycinający się zawór EGR-u.Człowiek uczy się na błędach.Ale nie martw się.Zawór turbo sterowany jest podciśnieniowo natomiast EGR dostaje sygnał z ECU o położeniu pedału gazu.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madziara




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:44, 10 Kwi 2006    Temat postu:

aha a czy EGR siedzi na kolektorze czy to jest ten zawor??? Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madziara




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:49, 10 Kwi 2006    Temat postu:

ahh a co do przeprosin serwisu to nie ma mowy ja niestety czekam na ich przeprosiny ale jak juz cos sie dzieje i potrzebuje naprawde pomocy serwisowej to niestety korzystam teraz z innego serwisu w innym miescie Smile ale zaufanie juz dawno stracilam .............

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FRELUB




Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stegny

PostWysłany: Wto 18:15, 11 Kwi 2006    Temat postu:

madziara napisał:
aha a czy EGR siedzi na kolektorze czy to jest ten zawor??? Rolling Eyes


EGR jest zamocowany do kolektora ssącego , a połączony za pomocą rury z wydechowym.Tylko że w Waszym silniku chyba EGR jest sterowany podciśnieniem z zaworu turbo.Wymiana turbosprężarki to bardzo złożona operacja i nie wiem na ile starczyło Wam umiejętności żeby się tego podjąć i z jakiego powodu była wymieniana dlatego też proponuję jednak podjechać do ASO na podpięcie walizki może to zawór turbo jest do wymiany ale gdybań może być wiele więc radzę się przekonać.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madziara




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:41, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Nie wiem czy mam racjie, ale tak jak ja to rozumiem, to EGR jest otwierany podcisnieniem z pompy podcisnieniowej (wspomaganie hamulca) i sterowane przez elektryczny zawor.
natomiast "zawor na turbinie" jest otwierany cisnieniem bezposrednio z kolektora. Przynajmiej tak robi to sens w moich oczach. Pozatym wymiana byla dosc latwa (dwa razy po 45 minut). Stara turbina miala luz na walku i gubila olej (przebieg 399730 km). Smile
pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chris158
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 21:27, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Tutaj wrzucilem opis turbo w silniku F9Q. (7 stron pdf z Dialogysa po polsku Very Happy )
Arrow [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MariuszGaw
Klubowicz



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Police

PostWysłany: Wto 21:32, 11 Kwi 2006    Temat postu:

madziara napisał:
Nie wiem czy mam racjie, ale tak jak ja to rozumiem, to EGR jest otwierany podcisnieniem z pompy podcisnieniowej (wspomaganie hamulca) i sterowane przez elektryczny zawor.
natomiast "zawor na turbinie" jest otwierany cisnieniem bezposrednio z kolektora. Przynajmiej tak robi to sens w moich oczach. Pozatym wymiana byla dosc latwa (dwa razy po 45 minut). Stara turbina miala luz na walku i gubila olej (przebieg 399730 km). Smile
pozdrawiam!

Zawór na turbinie to steruje ciśnieniem doładowania i sterowany jest podciśnieniem lub ciśnieniem właśnie z kolektora- to muszę sprawdzić ?
EGR nie ma tu nic wspólnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madziara




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:34, 11 Kwi 2006    Temat postu:

bardzo dziekuje za opis turba Very Happy Very Happy Very Happy pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madziara




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:19, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Cytat:
Tutaj wrzucilem opis turbo w silniku F9Q. (7 stron pdf z Dialogysa po polsku )

Czy ten pdf jest tylko do laguny 2 F9Q? Moj ma F9Q 716 Laguna 1 Ph 2
w mojej starej turbinie westgate byl zamknienty na wolnych obrotach, nowa turbina byla tak samo ustawiona.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chris158
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 22:40, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Tak, to jest pdf z Laguny II, ale silnik jest ten sam - F9Q.
Podaj mi oznaczenie typu z tabliczki lub początek nr VIN, to poszukam w dialogysie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin