Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura silnika podczas stania w korkach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gelekwwa




Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 18:01, 04 Kwi 2006    Temat postu:

Wymienilem caly zbiorniczek razem z korkiem. W zwiazku z tym mam takie pytanie, czy wystepują 2 odcienie korkow brazowych? Stary byl ciemnobrazowy ten z nowego zbiorniczka jest jasnobrazowy.

Ps. Fragment numeru vin to B56E.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wo__jo
Klubowicz



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 20:15, 04 Kwi 2006    Temat postu:

Gelekwwa napisał:
czy wystepują 2 odcienie korkow brazowych? Stary byl ciemnobrazowy ten z nowego zbiorniczka jest jasnobrazowy.


W/g Dialogysa ma być Ciemno brązowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gelekwwa




Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 20:30, 04 Kwi 2006    Temat postu:

dzieki.

Ps skad wytrzasnales taka wersje diagolysa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wo__jo
Klubowicz



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 20:56, 04 Kwi 2006    Temat postu:

Gelekwwa napisał:
dzieki.

Ps skad wytrzasnales taka wersje diagolysa?

Był swego czasu na ftp Klubu użytkowników samochodów Renault.
Nie wiadomo kto czyta forum więc nie będę pisał czyj to ft-ep


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 21:07, 04 Kwi 2006    Temat postu:

A czy jest taka mozliwosc np: odkupienia, skopiowania calosci lub jego czesci (najbardziej interesuje mnie instalacja elektryczna i uklad klimatyzacji ( czyli polaczenia, schematy ) sporo osob ma ten program ale jakos nie moge go sobie zalatwic a przydal by mi sie naprawde (najbardziej schematy elektryczne). Zaplace i pokryje koszty np. wysylki.

Lub ewentualnie skad mozna go pobrac (kaza, emule w moim przypadku odpadaja).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzech666
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:50, 05 Kwi 2006    Temat postu:

temperatury włączenia i wyłączenia wentylatora przy silniku F4P (1,8 16V)

CHŁODZENIE
Termostat:
- początek otwarcia: 89°C
- pełne otwarcie: 101°C
- skok zaworu: 7,5 mm
Wyłącznik wentylatora: bieg 1 bieg 2
- włączenie: 99°C 102°C
- wyłączenie: 96°C 98°C
Spuszczanie płynu: odłączyć dolny przewód od chłodnicy i wykręcić odpowietrznik w obudowie termostatu (korek w środku obudowy), otworzyć korek wlewu zbiornika wyrównawczego
Napełnianie: wlewać płyn do zbiornika wyrównawczego, zakręcić
odpowietrznik z chwilą pojawienia się płynu bez pęcherzyków powietrza
Odpowietrzanie: uruchomić silnik i pozostawić do nagrzania (z prędkością 2500 obr/min), uzupełnić poziom w zbiorniku wyrównawczym i odczekać
4 min, zakręcić korek wlewu, pozostawić silnik z prędkością 2500 obr/min przez 20 min, aż włączy się wentylator, sprawdzić poziom płynu w zbiorniku i w razie potrzeby uzupełnić do MAX


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gelekwwa




Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 18:51, 05 Kwi 2006    Temat postu:

Pomocne, czy to z diagolysa??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzech666
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:12, 05 Kwi 2006    Temat postu:

nie. z karty serwisowej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziubek25077
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw 0:21, 06 Kwi 2006    Temat postu:

wo__jo napisał:
Gelekwwa napisał:
czy wystepują 2 odcienie korkow brazowych? Stary byl ciemnobrazowy ten z nowego zbiorniczka jest jasnobrazowy.


W/g Dialogysa ma być Ciemno brązowy


Witaj
Słuchaj też mam dialogysa tylko nie mam Polskiej wersji jak Twoja. Czy byłbyś chętny odegrać mi taką wersje???? Oczywiscie nic za darmo. Podaj tylko cene. Byłbym mega wdzięczny. Poluje na niego już od dłuższego czasu.
Daj znac !!!
pozdro !!!!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciecho




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:29, 07 Kwi 2006    Temat postu:

Forumowicze, w tym wątku była mowa o błędach w trybie diagnostycznym. Postanowiłem to sprawdzić i efekt jest taki:
(fotkę usunąłem)
Co teraz mam zrobić? Czujnik temperatury oleju oraz paliwa. Ten drugi mnie mniej interesuje. Z tym mogę jeździć.
A i druga sprawa - wszedłem w tryb diagnostyczny aby sprawdzić temperaturę silnika - wskazywało 89 C, a kiedy trzymałem obroty 2500 przez kilka minut, to podskoczyła do 92 i to był max. Ale kiedy wyłączyłem silnik i włączyłem zapłon zapaliła się kontrolka temperatury a wskazówka poszła bardzo wysoko. Zdarzyło mi się to pierwszy raz. Czy powinienem się martwić? I jak to naprawić?
Z góry dziękuję!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciecho dnia Wto 0:03, 02 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciecho




Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:10, 07 Kwi 2006    Temat postu:

Przepraszam za rozmiar zdjęcia, ale jeszcze nigdy nie wstawiałem ... :p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
veracoco




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: "Jestem z miasta"

PostWysłany: Sob 21:22, 22 Kwi 2006    Temat postu:

shakal napisał:
witam

mialem to samo u siebie - silnik grzal sie na maxa prawie a wentylator nic:) doszlo do tego ze rozwalilo mi uklad chlodzenia - przy nagrzewnicy nie wkrecilem sruby i zalalo auto:))
pomoglo - jak zwykle najprostrze - rozwiazanie kupna nowego korka od zbiornika wyrownawczego. wczoraj testowalem po gorach i gdzie wczesniej wskazowka prawie szla na maxa tak teraz lekko ponad 2-ga kreske wyszla i za chwile opadla lagodnie ponizej. korek kosztowal 10 pln w sklepie (! 45 w ASO:)) a dziala rewelacyjnie. proponuje wiec najpierw wymienic korek a pozniej szukac dalej - ale chyba raczej napewno jestem pewien ze to pomoze:P
pozdrawiam

Podłączam się pod temat
mam swoją lagunę od 1,5 roku i jak dotąd nie zauważyłem nieprawidłowości w układzie chłodzenia.Normalne położenie wskaźnika temp oscyluje wokół drugiej długiej kreski (licząc pierwszą za położenie zerowe przy wył. zapłonie).Skalę mam taką samą jak kol. rodzyn.Tak jest i latem i zimą niezależnie od temp. zewnętrznej - czasem w korkach podnosiła się do 3 długiej kreski. Nie zauważyłem przy tym żeby włączały się wentylatory, ale była to dopiero połowa skali więc uznałem to za normalne tym bardziej, że temperatura wracała do normy przy większej prędkości jazdy.
Aż tu dziś po dłuższej pracy na wolnych obrotach (samochód na postoju) wskaźnik temp doszedł do początku zakreskowanego pola na końcu skali - sprawdzam wentylatory - nie pracują.Kontrolka zbyt wysokiej temperatury silnika jeszcze się nie zapaliła, ale mocno mnie to zaniepokoiło i nie czekałem aż temperatura wzrośnie jeszcze bardziej. Dodam że poziom płynu chłodzącego jest ok.
Wszystkie posty w tym temacie dotyczą silników benzynowych - ja mam turbodiesla, ale chyba wentylatory też powinny się już włączyć wcześniej, przynajmniej na pierwszą prędkość.
Zamierzam w pierwszej kolejności .sprawdzić jakoś czujnik włączający wentylatory ale o wpływie korka zbiornika wyrównawczego na takie zachowanie się układu chłodzenia nie wiedziałem.
Byłbym wdzięczny za opinię zwłaszcza posiadaczy diesli, choć każda uwaga będzie dla mnie cenna
.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 21:34, 22 Kwi 2006    Temat postu:

Na moje oko przy takim wychyleniu sie wskaznika wentylatory powinny sie zalaczyc. Powinienes to sprawdzic jak najszybciej bo silnik mozna przegrzac tylko jeden raz.

Mysle ze powinienes sprawdzic termostat i sam czujnik ktory wlacza wentylatory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
veracoco




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: "Jestem z miasta"

PostWysłany: Sob 21:45, 22 Kwi 2006    Temat postu:

zdaję sobie sprawę z zagrożenia i szybko się za to wezmę.Ale żeby silnik osiągnął taką temperaturę musi pracowac na postoju przynajmniej 20 min co przy normalnej jeździe raczej się nie zdarza.Termostat jest ok bo w czasie jazdy wskaźnik zawsze wraca do 2 kreski czy jest na zewnątrz -10 czy +20 stopni
Podejrzewam czujnik w chłodnicy (przy okazji - jak się do niego dostać?) no i ten korek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 21:48, 22 Kwi 2006    Temat postu:

veracoco napisał:
zdaję sobie sprawę z zagrożenia i szybko się za to wezmę.Ale żeby silnik osiągnął taką temperaturę musi pracowac na postoju przynajmniej 20 min co przy normalnej jeździe raczej się nie zdarza.Termostat jest ok bo w czasie jazdy wskaźnik zawsze wraca do 2 kreski czy jest na zewnątrz -10 czy +20 stopni
Podejrzewam czujnik w chłodnicy (przy okazji - jak się do niego dostać?) no i ten korek


Czyli prawdopodobnie cos z czujnikiem wentylatorow lub samymi wiatrakami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 4 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin