Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura silnika podczas stania w korkach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukeathome




Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:25, 02 Cze 2006    Temat postu:

Mam motor Z7X i mam ten sam problem, temperatura idzie na maxa, ale zauwazylem ostatnio ze po wymianie i przed wymiana czujnika temp. cieczy na deske, skacze wskaznik czasem po dodaniu gazu? wntylatory do 105 stopni sie nie włączają, kanał w tym ze jak zgasze motor i poczekam 10 sekund to hulają aż miło
Sprawdzałem temperature miernikiem cyfrowym wkładając koncówke termopary w zeberka chłodnicy.

W czym problem tkwi ze nie działa korek mam z brązową płytką z białą lub tam w podobnym kolorze łapką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukeathome




Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:58, 02 Cze 2006    Temat postu:

Witajcie wentylatory są dwubiegowe, jednak mnie meczy ten sam problem co Ciebie, tez silnik Z7X, jutro wymieniam czujnik, układ odpowietrzony w srodku grzeje, kurcze nie rozumiem tego auta, najlepsze jest to ze jak juz silnik zgasisz to chodzą chwile, chłodzą i przestają, mieniłem czujnik na desce bo myslałem ze on daje w ciury, a tu nic poza tym ze moze lepiej odpala
Moze czegos nie wiem? Poradźcie!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tojaMARIUSZ
Klubowicz



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszow/malopolska

PostWysłany: Pią 23:40, 02 Cze 2006    Temat postu:

hmmm... ale co Ci tu poradzic??
sam Ci grzeje w srodku?? bo chyba cos nie zrozumialem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukeathome




Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 0:07, 03 Cze 2006    Temat postu:

Nie nie w srodku,
Chodzi o to iż od niedawna nie właczają mi sie wnetylatory z przodu / mam 2/. Układ chłodzenia jest odpowietrzony, nie gotuje sie. Ostatnio wymieniłem czujnik temperatury ten, który pokazuje wskazania na desce rozdzielczej. Jak sie okazuje ma wpływ na odpalanie ciepłego silnika. Nie wazne bo jest ok. Problem w tym ze termostat tez jest chyba ok skoro mi sie auto nagrzewa w kabinie. Przekaźnik tez ok bo podmieniłem z przekaznikiem rozrusznika. Nie wiem dlaczego podczas pracy silnika wentylatory sie na chłodnicy nie włączają wcale. Temperatura gdy wchodzi na pole niebezpieczne to po wyłączeniu zapłonu - jednak przed zaswieceniem sie STOP wentylatory po jakiś 10 sekundach działają, chwile wydajnie chłodząc chłodnice. Pytanie moje brzmi co ma jeszcze wpływ na to ze nie załączaja sie prawidłowo? /Zadne resety komputera nie pomagają nic/. W obiegu krązy ciecz prawidłowo co wiidac po zbiorniczku... Czy to jeest sprawa uszkodzonego czujnika - włącznika w chłodnicy? BTW. Jutro i tak go zmieniam wiec zobaczę co i jak. Idzie lato wolałbym jednak nie uszkodzic mojego silniczka. Bo cug ma niesamowity i jest w niezłej kondycji.

Jesli ktos ma pomysł, mile widziany. /Ach no i instalacja musi tez byc sprawna skoro jednak bez zapłonu chodzą..../

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tojaMARIUSZ
Klubowicz



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszow/malopolska

PostWysłany: Sob 22:36, 03 Cze 2006    Temat postu:

no to nie wiem Sad rodzyna jakbys dopadl to by Ci pomogl mysle Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gelekwwa




Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 23:40, 03 Cze 2006    Temat postu:

Czesc. Sa 2 czujniki temp plynu, jezeli wymieniles ten od wskaznika to niema on wplywu na prace silnika.
Po wlaczeniu klimy wentylatory chodza na pierwszym biegu??
Pamietaj ze jak termostat bedzie niesprawny to wlasnie taki efekt wystapi mimo ze ogrzewanie w aucie bedzie ok.
Jezeli wszystko inne jest ok (termostat , przekaznik, polaczenia) to stawialbym na czujnik w chlodnicy. W sumie koszt niewielki (ok 80 zł ) to mozna zaryzykowac , zobacz czy cos to zmieni.
Ja zauwazylem u siebie ze wentylatory potrafia wlaczac sie w roznych temp, tzn czasami jest ok , czasami jakby 2-3 kreseczki za pozno, podejrzewam ten czujnik rowniez.
Napisz czy wymiana pomogla...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 23:56, 03 Cze 2006    Temat postu:

Tez wydaje mi sie ze winnym jest tu czujnik wentylatora w chlodnicy. Nie wiem dokladnie jaki on jest u was w 3.0 ale w lagunach F3P/R bez klimy mozna zamontowac jakis uniwersalny ktory kosztuje 13zl (niestety trzeba zmienic podlaczenie tzn. odciac jego oryginalne wejscie i zamontowac wsowki) i u mnie dziala juz drugi rok. Parametry ma (chyba) te same tzn. wlacza wentylator przy 89C. I tez wydaje mi sie ze czujnik wskaznika temperatury plynu w ukladzie chlodzenia nie ma nic wspolnego z odpalaniem cieplego silnika (wplyw i to najwiekszy na odpalanie cieplego/zimnego silnika ma czujnik ssania) bo jak u mnie zaczol wariowac ten czujnik (skakala wskazowka) to poprostu odlaczylem kostke i jezdzilem tak ok. miesiaca bez zadnych widocznych zmian - nie bylo wplywu na prace/odpalanie silnika czy to zimnego czy cieplego a poprostu nie pokazywalo temperatury na wskazniku. Pisales tez wczesniej o korku w zbiorniczku wyrownawczym - moze to tez i jego wina.
PS: proponuje jeszcze raz odpowietrzyc i sprawdzic termostat bo skoro wentylatory wlaczaja sie po wylaczeniu silnika to moze znaczyc ze plyn krazy w malym obiegu nie przechodzac przez chlodnice - wtedy czujnik nie wlaczy wentylatorow. Po wylaczeniu silnika jak jest goracy zwieksza sie cisnienie i termostat moze puszczac goracy plyn do chlodnicy i przez to wlaczaja sie wentylatory - taka moja teoria.
Z tego co sie orietuje to w wersjach z klima czyli dwoma wentylatorami sa dwie predkosci pracy wentylatorow ale co dokladnie za to odpowiada to nie wiem (czujnik w chlodnicy Confused ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukeathome




Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 1:55, 04 Cze 2006    Temat postu:

Witajcie uzytkownicy - rozkminiacze Lagun!

Otóż dzisaij wymieniłem czujnik wentylatora chłodnicy, który kupiłem ze zniżką w Intercarsie za jedyne 45 zł co nie było majątkiem. Podam Wam numer EPS ktory pasuje do V6 Z7X 760/765 (wersja z Climatronic i chłodnica + wentylatory BEHR - widac przez kratke co na wentylatorach napisane jest) otoz: 1.850.647, napewno jest ok bo wentylator włącza sie na 1 biegu około połowy skali zawsze koło - napewno nie osiąga 1 kreski ponad połowe. Wymiencie czym szybciej ten czujnik, on sie zdupi do konca tak jak moj, mialem identyczny przypadek, co gorsza 1 raz wymieniany był z oryginału po 3 latach bo w 1997 roku. Teraz padł znowu. Wiec oryginal nie tęgo sie spisał. EPS jest troche krótszy, więc ciężej trafić w dziurke..Razz, da sie. Amatorskim sposobem da sie wymienic przez około 2 godziny. Trzeba niestety od spodu. Od góry trzeba usunąc kompa i blaszke tę co kompa trzyma zeby sie nie poharatac, troche pozno do tego doszedłem. Od spodu odkrecacie zbiornik spryskiwacza, on bedzie dyndał na rurkach gumowych wiec trzeba wyciagnąć pompke i usunąć zbiornik, pompka dynda dalej na wężykach, probowalem sciagnac wezyki ale rozciągają sie jak guma od majtek. POzniej taka francowata wtyczka od klimatronika - ona tez przeszkadza, trzeba ja z mocowania wyjac i najlepiej odpiac, nie mowie ze trzeba plastiki od spodu usunąć bo to oczywiste, dostęp jest raczej do bani ale da sie to zrobic. Odkrecac mozna tylko kluczem oczkowym 29 mm /tez sobie wymyslili/. Wskazana rurka 29 mm przelotowa z łamakiem od góry to pojdzie sympatyczniej, w oryginale jest ten bardzo słabo dokrecony i z dokrecaniem nowego tez nie nalezy przesadzac, mimo ze w plastikowej obudowie króćca jest mosiężna wkładka gwintowana - jak przesadzicie to pewnie sie wyrwie z mocowania. Pozniej oczywsicie odpowietrzanie układu chłodzenia. Co pewnie Wam jest doskonale znane - jak i co. Korek moze ma znaczenie u mnie jest brązowy z żółtą łapką. To zawsze feler to ten czujnik, pewnie Ci tez zaśniedziały styki na czujniku ale za 55 zł razem z kluczem nie opłaca sie tracic czasu by jeszcze raz to rozbierac i wlewac płyn. Ach i na koniec to napewno sie przyda, bańka 4 litry płynu na uzupełnianie, mniej wiecej ucieknie 5 litrów, złapiecie moze 2 - 3 reszta sie rozlewa po belce poprzecznej dolnej i odpływa w podłoże w siną dal wsiąkając. Musicie sie uzbroic w cierpliwosc bo odkrecenie kluczem oczkowym wymaga mega cierpliwosci. Efekt uboczny to sakramencki ból pleców po robocie na podjezdzie.

Dla dociekliwych - pomiar miernikiem cyfrowym mniej wiecej w połowie wysokosci chłodnicy przy zbiorniku lewym stojąc twarza do silnika przy sadzie włożonej miedzy lamelki - wentylator włącza sie zawsze na chwile jakies 20 sekund przy 63 - 65 stopni max schładzając chłodnice do 58 stopni minimum. Tak wskazał mój miernik. Oczywiscie weźcie pod uwagę ze czujnik sie otwiera przy pierwszym biegu na 77 stopniach C - 82 stopnie C. Wiec to co pokazuje miernik to jest gradient temperatury, zatem napewno nie pokazuje wskazania wprost. Moze któremuś z Was uda sie wyznaczyc tę zależność?

Pozdrawiam
Piotr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukeathome




Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 2:04, 04 Cze 2006    Temat postu:

Ach no i jescze jedno sprostowanie. Są 3 czujniki temperatury

1. Temperatura wskaźnika deski - czujnik wystepuje w zamieniku jest na rurce po lewej stronie - demontujesz pokrywe plastikową lewy uchwyt pokrywy, tę blache gdzie masy od wiązek wtrysku są doczepione i masz ten czujnik - on jest bliżej grodzi - numeru nie pomne ale jak przypomnicie to Wam napisze bo mam pudełko w aucie a nie chce mi sie już o tej porze leźć na dół poza tym leje fest. Cena około 48 zł brutto - detal bez zniżek. oryginał 380 zł.

2.Czujnik kontrolki STOP + czerwonej ostrzegwaczej lampki na dole wskaźnika - przed czujnikiem z punktu 1 - bliżej chłodnicy. Tu numeru nie ma. Nie wiem jaka cena nie wymieniałem

3.Czujnik - włącznik wentylatora - chłodnica, lewa strona dół. Idiotyczne dojście. Nr. eps. 1.850.647. EPS - normalnie 75 zł - ze zniżką 45 + 10 zł klucz oczkowy 29 mm - chyba ze macie.:POryginał 170 zł.

Baj de łej mam rozpizdówke do lagun z wszystkimi werjsami silników, wszystkie czesci i wszystkie numery fabryczne. zajmuje około 40 mb. jesli jestescie zainteresowani dajcie cynk, mam mase literatury do laguny część po francusku i po angielsku, po rusku mam z naszego forum....

Rodzyn - proszę Cie nie pisz ze trzeba uwalić końcówki - i zrobic inne, bo nigdy nie bedziesz mial lepszej końcówki niż oryginał i sądze ze jak uwalisz, nigdy juz nie kupisz wrazie gdyby oryginalnej wiazki bo jest sakramencko droga. Wiesz mialem juz auto ktore po nacisnieciu hamulca swieciło długimi bo ktos wtyczki przerobil.....Nie bierz do siebie tego ale sam rozumiesz, woda, gnój i malaria na drogach w szczególności w zimie.

Termostat reaguje na temperature cieczy chłodzącej a nie na cisnienie, co łatwo sprawdzic gotując go w garku z wodą. Zaczyna sie otwierac przy wskazanych temperaturach. Jesli sie otwiera to jest sprawny, jeśli nie to kiszka. W termostacie oprocz sprezyn znajduje sie płyn który zmienia swoją objętość w pewnych zakresach temperatury chłodziwa i powoduje otwieranie termostatu, najczęsciej własnie amba /korozja itp/ zżera ten płyn i termi sie nie otwiera....

Mozesz sprecyzować dokładniej - czujnik ssania, gdzie to cholerstwo jest ? bo mi tez skacze czasem wskazówka na wskaźniku temperatury.
Jesli masz gdzies zakonotowane jesli mozesz podaj mi numer oryginału tego czujnika do Twojego motoru, znajde wówczas do swojego. w wyzej wspomnianej rozpizdówce.

Ale poza tym to dzieki za sugestie.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukeathome




Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 13:29, 08 Cze 2006    Temat postu:

Witajcie, robiliscie coz z lagunami i czujnikami? pomoglo to co napisałem?

Pozdrawiam Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gelekwwa




Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 22:11, 08 Cze 2006    Temat postu:

Ja jeszcze nie wymienialem, bo pogoda jest narazie sprzyjajaca , ale zauwazylem ze czasami wentylatory potrafia sie wlaczyc w odpowiednim momencie , czyli jak tylko kreska minie polowe , ale to zadko. Najczesciej przy nastepnej bialej kresce lub wyzej
Jak sie zrobi troche cieplej (czyt. upał) to pewnie wymienie i dam znac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:09, 12 Cze 2006    Temat postu:

Czy jest możliwe, żeby w taki upalny dzień jak dzisiaj wentylator włączał się i nie przestawał pracować stojąc w korku??? Wyłączył sie dopiero jak ruszyłem a dopóki stałem pracował non stop Shocked Czy to normalne???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
raul333




Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnyslask

PostWysłany: Pon 17:52, 12 Cze 2006    Temat postu:

zrobilo sie cieplo wiec zaobserwowalem u siebie temp.otoz jak jezdze to wskaznik oscyluje kolo drugiej dlugiej kreski(liczac ze jak lezy to jest zero).jak jest cieplej to minimalnie ponad.jednak stalem pod sklepem i specjalnie nie wylaczalem silnika to temp doszla do 3 kreski i wentylatory sie nie wlaczyly.do zakreskowanego pola zostala co prawda jeszcze jedna dluga kreska ale na moj gust chyba wentyl powinny zadzialac przy juz 3.dluzej nie czekalem bo musialem juz jechac:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 18:03, 12 Cze 2006    Temat postu:

Slawek napisał:
Czy jest możliwe, żeby w taki upalny dzień jak dzisiaj wentylator włączał się i nie przestawał pracować stojąc w korku??? Wyłączył sie dopiero jak ruszyłem a dopóki stałem pracował non stop Shocked Czy to normalne???


Tak, jest to normalne, bo silnik musi mieć jakieś chłodzenie. Kiedy jedziesz to powietrze chłodzi silnik, a kiedy stoisz dłużej, np. w korku wtedy włącza się wentylator i chłodzi silnik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:04, 12 Cze 2006    Temat postu:

Tak, tylko czy nie powinień schłodzić silnika i się wyłączyć? Dzisiaj pracował non stop przez 10 min i wyłączył się dopiero jak ruszyłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 5 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin