Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura silnika podczas stania w korkach
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gelekwwa




Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 14:41, 23 Mar 2006    Temat postu: Temperatura silnika podczas stania w korkach

Witam. Jak u was zachowuje sie wskaznik temperatury podczas dluzszego postoju? U mnie chyba cos za bardzo sie grzeje bo temp potrafi dojsc nawet do takich wartosci:






Jednak jezeli rusze to po chwili spada do normalnej wartosci - miedzy 2 a 3 kreską.
Dodam ze wentylatory sie wlaczaja ale b pozno i schladzaja max o 1 mala kreseczke.
Zastanawiam sie ilu biegowe sa wentylatory w lagunie , bo moze jeden z nich nie dziala albo czujnik padl??
Jak to wyglada u was???

Ps. 94 r, klimatronic jest.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chris158
Klubowicz



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 15:19, 23 Mar 2006    Temat postu:

Chyba nie powinieneś się martwić, ja mam tak samo.
Dopóki wskazówka nie zbliża sie do trzeciej kreski to jest ok.
W instrukcji jest napisane, że przy ekstremalnym obciążeniu wskazówka może krótkotrwale przekroczyć trzecią kreskę.
Poza tym jest jeszcze lampka sygnalizująca zbyt wysoką temperaturę silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej
Klubowicz



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 550
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 15:28, 23 Mar 2006    Temat postu:

Nie martw sie, bo wszystko jest w normie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 16:21, 23 Mar 2006    Temat postu:

Tez nie widze raczej nic niepokojacego. W mojej jak stoje w korkach to wentylator wlacza sie bardzo czesto, schlodzi, i po paru minutach znow sie zalacza.

Ps. problem moze byc spowodowany nieodpowietrzeniem ukladu chlodzenia. U mnie tak bylo to silnik caly czas byl mocno nagrzany, po odpowietrzeniu (kilkukrotnym) wszystko dziala, czyli temperatura jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adi
Klubowicz



Dołączył: 27 Lut 2006
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Czw 17:46, 23 Mar 2006    Temat postu:

Tak ma być. Nie ma sie czym martwić.
Też tak mam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Czw 18:18, 23 Mar 2006    Temat postu:

Dokładnie nie ma sie co martwić...

A jeśli chcesz skchłodzić silnik to wentylator i temp. na maxa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gelekwwa




Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 20:19, 23 Mar 2006    Temat postu:

Dzieki za zainteresowanie.
Ale czy nie wentylatory nie powinny wlaczac sie wczesniej i po wlaczeniu faktycznie schlodzic silnik to temperatury optymalnej ??
Bo u mnie chlodzenie konczy sie na najpozniej na 2 kresce.
Troche mnie to dziwi bo nie spotkalem sie z takim czyms w innym aucie...
I jeszcze ten artykul z gazety w ktorym jest napisane:

"Wentylatory w silnikach V6 nie zawsze się włączają, może dochodzić do przegrzania jednostki napędowej"

Czy ktos wie jak sprawdzic ten czujnik temperatury w chlodznicy , jaka powinien miec opornosc czy cos?? I jaka powinna byc temperatura wlaczania wentylatorow??

EDIT: Temat zapodalem rowniez na grupe renotech pikura, tam twierdza ze cos nie tak. Prawdopodobnie wentylatory powinny sie zalaczac juz przy 2 grubej kresce.

Mysle ze winowajcą bedzie to coś:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robk141
Klubowicz



Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:47, 23 Mar 2006    Temat postu:

Zacznij się martwić dopiero gdy zapali się kontrolka do tego momentu jest wszystko w porządku. Tak piszą w instrukcji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gelekwwa




Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 20:56, 23 Mar 2006    Temat postu:

W kazdej instrukcji tak pisza, ale przeciez po to mamy termostat , wentylatory czujniki itp aby temp caly czas byla optymalna niezaleznie od warunkow, a przeciez postoj samochodu nie jest sytuacja ekstremalna.... Zobacz linka do fotki czujnika i zakres temperatur pracy. Wydaje mi sie ze to co pokazuje moj wskaznik to wiecej niz 92 stopnie....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robk141
Klubowicz



Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:15, 23 Mar 2006    Temat postu:

Nie kwestionując niczyjej wiedzy, ale woda gotuje się przy 100*C, a płyny urzywane do chłodzenia nieco wyżej, aczkolwiek powyżej 95*C tez bym rozmyślał. Wracając do zdjęcia dobrze byłoby aby ktoś mający dostęp do termometru "opisał" wskaźnik, wg. mnie jest to wskazanie ok. 80* do 85*.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gelekwwa




Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 21:19, 23 Mar 2006    Temat postu:

Mam wydruk z komputera ASO z poprzedniego lata, i tam w rubryce "temperatura płyn" widnieje 95 stopni ,, tylko niewiem jakiemu polozeniu wskazowki to odpowiada bo komp byl podlaczany w innym celu.
Termometr sprobuje pozyczyc , tylko gdzie go wlozyc?? Do zbiorniczka wyrownawczego??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robk141
Klubowicz



Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:28, 23 Mar 2006    Temat postu:

myślę że tak, bo pompa wodna pracuje i po zagrzaniu termostat otwiera duży obieg, więc temp. powinna być niewiele mniejsza niż w układzie. Jednak pewniej byłoby tak:
- rozgrzać silnik
- odpiąć kabelki od czujnika
- zmierzyć jego opór omomierzem
- wymontwać czujnik
- wstawić do naczynia z cieczą i termometrem
- podgrzewać do takich wskazań omomierza jak w samochodzie
- odczytać temp. z termometru.
Uwaga! po wykręceniu czujnika może (BĘDZIE) wyciekał płyn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gelekwwa




Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 21:39, 23 Mar 2006    Temat postu:

Zobacze co sie da zrobic, z wykreceniem czujnika bedzie ciezko bo przy moim silniku dostep do niego jest mocno utrudniony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 21:55, 23 Mar 2006    Temat postu:

Znalazlem swoj stary czujnik ktory kiedys wymienialem (ten o wlaczania wentylatora wkrecany w chlodnice) i jest na nim napisane 89C.
Po wykreceniu czujnika plyn wycieknie napewno. Moim zdaniem najlepiej podlaczyc termometr zaraz za termostatem na wezu od nagrzewnicy, bo jest on najcieplejszy. Mozna ten termometr (mowimy chyba o termometrze elektronicznym np. funkcjia miernika) podpiac pod metalowa zapinke pierwsza od nagrzewnicy za wylotem obudowy termostatu.

Napisales ze cyt: "Wentylatory w silnikach V6 nie zawsze się włączają...." ale u ciebie dzialaja wiec czujnik raczej jest dobry.

PS. jutro napisze dokladnie na ktorej kreseczce wlacza sie wentylator u mnie (tylko ze ja mam 2.0 8V).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Malczyk2000
Boss Regionalny
woj. Lubelskie



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 754
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 0:31, 24 Mar 2006    Temat postu:

Witam,

Co do temperatury to warto sprawdzić. W samochodzie mojej żony (Citroen Xsara) w lecie właśnie źle działający czujnik spowodował przegrzanie silnika. Poszła uszczelka pod głowicą i jeszcze jakieś tam drobne. Poprostu czujnik nie załączył wentylatora chłodnicy i po kilku kilometrach jazdy w mieście silnik zagotowany. Trochę pln-ów naprawa kosztowała ale od tamtej pory moja żona wie że czasem trzeba na wskaźnik temperatury zerknąć.

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin