Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna Renault Laguna Klub Polska
LAGUNA KLUB POLSKA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura silnika podczas stania w korkach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marco
Administrator
<font color=red>Administrator</font>



Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 20:05, 12 Cze 2006    Temat postu:

Slawek napisał:
Tak, tylko czy nie powinień schłodzić silnika i się wyłączyć? Dzisiaj pracował non stop przez 10 min i wyłączył się dopiero jak ruszyłem.


Widocznie tak silnik był nagrzany, że cały czas musiał chodzić Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukeathome




Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:32, 12 Cze 2006    Temat postu:

Witaj

Lepiej działa niz nie działa, było ciepło wiec naprawde nie masz sie czym przejmowac, dopuki auto Ci sie nie przegrzewa jest ok. Ale skoro ruszyłes i sie wyłączył znaczy ze chłodnica która jest chłodzona powietrzem i wspomagana wymuszeniem ruchu masy powietrza za pomocą wentylatora jest wraz z układem sprawna. Byłoby jednak dziwne gdyby sie nie włączył lub gonił kompleteni cały czas od momentu praktycznie właczenia silnika do zakonczenia jego pracy.

w pierwszym przypadku to czujnik włącznik wentylatora lub przekaźnik, w drugim termostat.

Pozdrawiam

Piotr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:51, 12 Cze 2006    Temat postu:

lukeathome napisał:
Witaj

Lepiej działa niz nie działa, było ciepło wiec naprawde nie masz sie czym przejmowac, dopuki auto Ci sie nie przegrzewa jest ok. Ale skoro ruszyłes i sie wyłączył znaczy ze chłodnica która jest chłodzona powietrzem i wspomagana wymuszeniem ruchu masy powietrza za pomocą wentylatora jest wraz z układem sprawna. Byłoby jednak dziwne gdyby sie nie włączył lub gonił kompleteni cały czas od momentu praktycznie właczenia silnika do zakonczenia jego pracy.

w pierwszym przypadku to czujnik włącznik wentylatora lub przekaźnik, w drugim termostat.

Pozdrawiam

Piotr.


No to bardziej mnie przekonuje. Z tym że ostatnio naprawiałem nagrzewnice, myśle że dobrze odpowietrzony, ale gdyby nie to czy miało by to wpływ na przegrzewanie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukeathome




Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:07, 12 Cze 2006    Temat postu:

Układ w lagunie jest samoopowietrzający sie, jednak mogło sie zdarzyc ze ktos go po ingerencji w nagrzewnice nie odpowietrzył nalezycie. Do odpowietrzania służą małe odkrecane koreczki na wężach biegnących do chłodnicy oraz do nagrzewnicy. Układ jest poprawnie odpowietrzony gdy po odkreceniu odpowietrznika płyn wypływa ciurkiem i zdecydowanie. Najpierw na zimnym silniku między blokiem i chłodnicą oraz na ciepłym po otwarciu termostatu miedzy nagrzewnicą a blokiem - duzy obieg. Oczywiscie wspomniane koreczki występowały w oryginale i są na przykład w mojej V6 nie wiem jak w innych modelach aczkolwiek mozna sie spodziewac ze tak samo lub podobnie

Ach i gdyby był źle odpowietrzony to napewno sam by sie probowal odpowietrzyc ale ubywałoby płynu w zbiorniczku wyrównawczym, musisz sprawdzać i dolewac najlepiej na maxa na zimnym silniku. - oczywiscie jesli ubywa. Nigdy płynu za duzo najwyzej wyrzuci przez odpowietrznik.

Pozdrawiam.
Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 17:25, 13 Cze 2006    Temat postu:

Lukeathome - maly obieg to ten z nagrzewnica a duzy to ten z chlodnica - czyli odwrotnie jak napisales (no chyba ze w 3.0 jest odwrotnie Wink ).

Slawek - koniecznie odpowietrz jeszcze raz uklad najlepiej stajac przednim kolem w wyzszym punkcie niz reszta kol to wtedy "babel" powietrza poleci do chlodnicy i wyplynie przez odpowietrznik chlodnicy (zrobie sie wtedy najwyzszy punkt ukladu). Odpowietrzajac mozesz tez dac wieksze obroty silnikowi. Silnik musi byc cieply (otwarty termostat), odkrecony musi byc tez korek w zbiorniczku wyrownawczym.

PS: chyba silnik sie jednak przegrzewa skoro wietrak nie moze go wystarczajaco schlodzic zeby wylaczyc wentylator. U mnie jak stoje w korkach to wlacza sie dosc czesto ale po paru minutach sie wylacza i po jakims czasie znow chodzi. Nigdy nie bylo tak ze chodzil bez przerwy dopuki nie ruszylem z miejsca - troche mi to nie pasuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:37, 13 Cze 2006    Temat postu:

No właśnie mi też nie, czyli przednim pawym kołem czy wogóle przód wyżej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 17:43, 13 Cze 2006    Temat postu:

Slawek napisał:
No właśnie mi też nie, czyli przednim pawym kołem czy wogóle przód wyżej?

Tylko przednim prawym kolem (strona pasazera) wyzej np. na jakis kraweznik to wtedy chlodnica bedzie prawym rogiem (tym co jest odpowietrznik) i w tym miejscu bedzie najwyzszy punkt ukladu wiec cale powietrze przeleci w to miejsce czyli do odpowietrznika chlodnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:44, 13 Cze 2006    Temat postu:

Dzięki , lece to zrobić, wieczorem napisze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:15, 13 Cze 2006    Temat postu:

No i bryndza Confused Najechałem prawym kółkiem na krawężnik nagrzałem silnik, odkręciłem korek od zbiorniczka, odkręciłem odpowietrznik i gaz!!! kilka razy musiałem dolewać płynu do zbiorniczka (oczywiście ani razu go nie zabrakło). Ale niestety dalej to samo Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 19:23, 13 Cze 2006    Temat postu:

Bryndza Confused - ale przez odpowietrznik polecial plyn tylko ze silnik nadal sie przegrzewa - tak.
W morde a moze to nie wina zapowietrzenia ukladu tylko np. usterki/awarii termostatu, czyjnika wentylatora lub czujnika temperatury cieczy, albo chyba najgorszy scenariusz ze podczas czyszczenia/wyjmowania nagrzewnicy cos sie w silniku lub jego elementach przytkalo i przez to silnik sie przegrzewa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:29, 13 Cze 2006    Temat postu:

To co teraz robić? Od czego zacząć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzyn
Złota rączka



Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Wto 19:38, 13 Cze 2006    Temat postu:

Od najprostrzych czynnosci takich jak:
- sprawdz ile masz oleju w silniku
- czy zaden waz wodny nie jest gdzies zalamany
- czy chlodnica w swoim ozebrowaniu ma "przelot" - czy nie jest pozatykana np: liscmi, owadami, plastikowymi obudowami
- czy jesli masz instalacje gazowa to czy dzieje sie tak tez na benzynie (bo niwlasciwa mieszanka gazowa tez moze powodowac znaczne zwiekszenie temp. silnika)

Ogolnie posprawdzaj wszystko jeszcze raz dokladnie i moze cos znajdziesz co cie "zainteresuje".

PS: kiedy wymieniales termostat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wo__jo
Klubowicz



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 21:27, 13 Cze 2006    Temat postu:

Tu jest opis odpowietrzenia silnika prosto z Dialogysa
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slawek
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:39, 13 Cze 2006    Temat postu:

Czyli w/g tego to sam sie odpowietrza. Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wo__jo
Klubowicz



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 21:51, 13 Cze 2006    Temat postu:

Slawek napisał:
Czyli w/g tego to sam sie odpowietrza. Idea

Dokładnie tylko należy zachować się zgodnie z zaleceniami.
PS
Taka procedura jest nawet w starszych silnikach tylko obroty należy trzymać w granicy 1500 obr./min.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Renault Laguna Klub Polska Strona Główna -> Usterki i Porady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 6 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin